';
side-area-logo

Jeep Grand Cherokee WJ – WG

Modyfikacje Jeep Grang Cherokee WJ-WG Projekt X-Silver

jeep_0001_DSC_0790

Założenia projektowe
  • Stworzenie unikalnego, charakterystycznego projektu- customizacja pojazdu
  • Montaż liftu zawieszenia +5”
  • Uzbrojenie w zderzaki stalowe z wyciągarkami
  • Montaż progów off road
  • Doposażenie w bagażnik wyprawowy z oświetleniem
  • Zabezpieczenie karoserii Jeep’a powłokami poliuretanowymi Line-X

Przygotowanie Jeep’a WJ do rodzinnych rajdów 4×4


Podziel się:

Jako znani z zamiłowania do innowacji w dziedzinie off road’u z zapałem przystąpiliśmy do realizacji pierwszej tego typu modyfikacji off road w Europie.

Założeniem projektu X-Silver była budowa Jeep’a Grand Cherokee WJ na 5-calowym lifcie zawieszenia z pełnym wyposażeniem w stalowy osprzęt: zderzak przedni pod wyciągarkę, zderzak tylny pod wyciągarkę, bagażnik dachowy oraz progi 4×4. Realizacja zakładała ponadto częściowe polakierowanie nadwozia techniką natrysku poliuretanem, opartą na technologii Line-X od NowoczesneLakierowanie.pl.

Przed przystąpieniem do modyfikacji off road przeprowadziliśmy szereg prac mechanicznych, aby przywrócić sprawność elementów układu hamulcowego, ogrzewania, elektryki samochodowej.

Pierwszym etapem modyfikacji 4×4 był montaż nowego 5 – calowego zawieszenia składającego się z komponentów przygotowanych na indywidualne zamówienie. Zawieszenie zostało zestrojone tak, aby auto, przy dużej dzielności w terenie, prowadziło się dobrze również na asfalcie. Następnie Jeep otrzymał poszerzenia nadkoli, które wraz z liftem, umożliwiły założenie ogumienia MT w rozmiarze 33x11x16 na felgach stalowych z ET -20. Do tak przygotowanego pojazdu rozpoczęliśmy realizację zderzaków off road, progów 4×4 oraz bagażnika.

Z gamy naszych zderzaków przednich do Jeep’a WJ Klient wybrał najbardziej rozwinięty pod względem technologii i design’u model „Iron Man” z płytą pod wyciągarkę w pełnej opcji dodatkowego wyposażenia. Tak  skonfigurowany produkt posiada podwójne wbudowane oświetlenie (led do jazdy dziennej oraz halogeny soczewkowe), ultra mocne uchwyty do szarpania, otwory umożliwiające bezpieczne podnoszenie pojazdu hi lift’em oraz odkręcany bull bar.

Tylny zderzak był prawdziwym wyzwaniem dla projektantów – miał pomieścić wyciągarkę, hak amerykański, ramię koła zapasowego i wbudowane światła robocze w technologii led.  Dzięki innowacyjnemu podejściu do projektowania udało się nie tylko „pomieścić” wyposażenie dodatkowe, ale również stworzyć zderzak o niesamowitym design’ie, z mnogością płaszczyzn i gięć. Nasz nowy zderzak tylny off road zdecydowanie poprawia kąt zejścia pojazdu. Zarówno w przednim jak i tylnym zderzaku zamontowaliśmy wyciągarkę o uciągu 12000 lbs marki Dragon Winch.

X-Silver został wyposażony w klasyczny model progów 4×4 2D, za pomocą których można podnosić auto hi liftem i asekurować je na trawersach.

Bagażnik dachowy „African Challenge” w wersji na cały dach konstruowany jest przy pomocy zaawansowanej giętarki trzpieniowej CNC z możliwością gięcia wielopłaszczyznowego. Na produkcie zamontowaliśmy oświetlenie dodatkowe- przedni panel dalekosiężny led o mocy 180W oraz boczne i tylne oświetlenie robocze, również w technologii led. Instalacja elektryczna, wykonana przez nasz dział MetalPasja Elektro, ukryta została estetycznie wewnątrz rurek bagażnika i pod tapicerką samochodu. Sterowanie „elektrownią” znajduje się w podłokietniku.

Jeep otrzymał nowy układ dolotowy ze snorkelem. Fabryczny filtr powietrza został zastąpiony hermetycznym filtrem stożkowym, który poprawia także osiągi auta.

Aby zapewnić dostateczną ilość prądu do obsługi dwóch wyciągarek, zamontowaliśmy żelowy akumulator Optima Yellow.

Całość dopełnia ochronne lakierowanie poliuretanowe- czarną chropowatą strukturą zabezpieczono części nadwozia najbardziej narażone na uszkodzenia, porysowanie i korozję. Poza ochroną karoserii Jeep zyskał także unikatowy, bojowy wygląd.




Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!

Nasz adres:

ul. Kielecka 3, 26-050 Zagnańsk

Nasz telefon:

+48 886 908 677