Jeep Wrangler JK 2.8 CRD LongArm

Modyfikacje offroad Jeep Wrangler JK

Założenia projektowe:

Właściciel Wranglera poszukiwał firmy, która podjęłaby się zamontowania w jego Jeepie liftu zawieszenia, pozwalającego na szybką i komfortową jazdę po bezdrożach. Gotowe zestawy zawieszeń z wahaczami typu Long Arm dedykowane do Jeep’a Wranglera JK, przeznaczone są jedynie do aut napędzanych silnikiem benzynowym. Różnice konstrukcyjne sprawiają, iż zestawy te nie są kompatybilne z pojazdami wyposażonymi w silniki Diesla. Zatem najlepsze z dostępnych rozwiązań, zawieszenie amerykańskiej marki Clayton Offroad Mfg. wymagało dostosowania. Mimo to, po wnikliwej analizie koniecznych modyfikacji postanowiliśmy podjąć się budowy zawieszenia Wranglera.

Prace rozpoczęliśmy o demontażu większości elementów- układu wydechowego, części układu paliwowego, skrzyni biegów i reduktora oraz  usunięcia mocowań poprzednich krótkich wahaczy. Następnie wszystkie te miejsca zakonserwowaliśmy.

Następnie rozpoczęliśmy instalowanie nowych elementów. Po zamontowaniu belki pod reduktorem, przeprojektowaliśmy przednie dolne wahacze, tak, aby pasowały do konfiguracji Wranglera JK z silnikiem Diesla. Do modyfikacji wahaczy zastosowaliśmy detale przygotowane na zamówienie z utwardzanego materiału. JK otrzymał przedni nowy, regulowany drążek Panhard’a. Przy obecnej konfiguracji całego zestawu zdemontowaliśmy przedni oraz tylny drążek stabilizatora.

Po montażu zawieszenia konieczne były również przeróbki m.in. układu wydechowego, który poprowadziliśmy druga stroną. Zmodyfikowaliśmy również część układu paliwowego.

Jeep otrzymał zestaw dedykowanych do Wranglera JK wyczynowych amortyzatorów marki KING Off Road Shocks z zewnętrznymi zasobnikami. Z pewnością nazwa jest adekwatna- zastosowany model amortyzatorów oferuje doskonałe osiągi.

Co również istotne, przednie oryginalne odboje zawieszenia zastąpiliśmy pneumatycznymi bump stopami marki KING, tylne odbojniki zmodyfikowaliśmy adekwatnie do długości nowych sprężyn.

Wymieniliśmy drążki kierownicze oraz zastosowaliśmy podwójny amortyzator skrętu Fox Racing, który skutecznie niweluje nieprzyjemne drgania układu kierowniczego.

W wyniku przeprowadzonych zmian, Wrangler stał się komfortowy na bezdrożach i przewidywalny na asfalcie.

Po zamontowaniu i skonfigurowaniu całego zawieszenia przyszedł czas na testy drogowe i offroad. Była to z pewnością najlepsza część tego projektu Odbyte przez nas, w zróżnicowanych warunkach, jazdy potwierdziły doskonałe parametry zbudowanego zawieszenia. Wrangler prowadzi się znakomicie, w aucie nie czuć drgań przy dużych prędkościach na szutrach i drogach nieutwardzonych. Jeep zyskał ponadto olbrzymi wykrzyż osi, co znacznie ułatwia pokonywanie trudności terenowych. Godna uwagi jest także znaczna poprawa komfortu jazdy na asfalcie.

Zdecydowanie można powiedzieć, iż każdy właściciel JK marzyłby, aby jego Jeep prowadził się właśnie tak!

Przeprowadzone przez nas modyfikacje były, na tamtą chwilę niewątpliwie unikatową na skalę światową realizacją. Naszą modyfikację, pionierski montaż zestawu Long Arm do Jeep’a Wrangler’a JK w wersji CRD, opisał na swoim fanpage’u producent tegoż zawieszenia- amerykańska Clayton Offroad Manufacturing.

Chociaż legenda Wranglera przyciąga, to komfort jazdy, jaki oferuje ten Jeep nie jest zadowalający. Wiemy o tym doskonale, dlatego pomagamy zmienić ten stan. Chciałbyś również polepszyć możliwości terenowe swojego Wranglera? Szukasz sprawdzonych rozwiązań, które pozwalają cieszyć się jazdą w terenie? Skontaktuj się z nami! Doradzimy najlepsze rozwiązania dla Ciebie i zbudujemy terenówkę Twoich marzeń.

ten projekt został wyróżniony NASTĘPUJĄCYMI publikacjami:

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!