';
side-area-logo

Toyota Tundra 5.7 HEMI

Toyota Tundra Red Dragon

toyota_0001_IMG_9328marczakwojciech

Założenia projektowe:
  • budowa pojazdu na dalekie wyprawy
  • doposażenie w przydatny osprzęt wyprawowy
  • zabezpieczenie karoserii powłokami poliuretanowymi Line-X
  • customizacja auta

Red Dragon jest przedstawicielem generacji produkowanej w latach 2007-2009- jest to druga generacja modelu. Oferowana w wersji single lub double Cab, z silnikami benzynowymi o pojemności 4.0 V6, 4.6 V, 4.7 V8 oraz 5.7 V8.


Podziel się:

Opisywany model to wersja Double Cab z napędem 2×4. Wyposażona jest w silnik 5.7L V8 o mocy 381KM, który okazuje się dość ekonomiczny, jak na swoją pojemność i rozmiary samochodu. Średnie spalanie wynosi 18,5l/100km
Pojazd może być nieco podsterowny, wynika to z faktu, iż doposażony jest w pakiet off-road.
Tundra – Go Big, Or Go Home

Prezentowany egzemplarz został doposażony w lift zawieszenia +6”. Dodatkowe centymetry pozwoliły znacznie urosnąć temu kolosowi i umożliwiły montaż ogumienia o rozmiarze 35×12, 5×18, które przy tak dużym nadwoziu, wciąż mogłyby być większe. Wybrany przez właściciela model opon, to dobrze znany AT-ek General Grabber.

Red Dragon, jak na smoka przystało, jest pancerny – posiada stalowe zderzaki z przodu i z tyłu. Przedni zderzak doposażony jest dodatkowe oświetlenie i uchwyty do szarpania. Wewnętrzna płyta pod wyciągarkę, ukryta pod poszyciem, mieści wyciągarkę elektryczną, sterowaną bezprzewodowo.

Tylny stalowy zderzak chroni tył przed przeszkodami w terenie, polepsza kąt zejścia pojazdu i zapewnia ultra solidne punkty mocowania szekli w postaci uchwytów do szarpania.

Red Dragon – z założenia auto użytkowo-wyprawowe został również doposażony w pakiet kempingowy. Aby umożliwić użytkownikom korzystanie ze sprzętu RTV/AGD Tundra otrzymała przetwornicę prądu. Na pace zamontowane zostały gniazda 230/12V.

Red Dragon – pogromca błota?

Choć manewrowanie w terenie olbrzymim pick-up’em staje się momentami uciążliwe, Tundra odsłoniła przed nami swoje zalety- pokonywanie głębokiego błota nie stanowi dla tego, ponad 2-tonowego olbrzyma , problemu. Potężna moc silnika 5, 7 l, przy przełożeniach 4, 31 czyni z Tundry zadziwiająco dzielny pojazd. Zupełnie nie przeszkadzał fakt, iż Red Dragon wyposażony jest jedynie w opony typu AT.

Dlaczego Red Dragon?

Pan Piotr, właściciel Tundry chciał maksymalnie zabezpieczyć nadwozie przed uszkodzeniami powstającymi podczas jazd terenowych, dodatkowo auto miało nabrać charakteru, wyrazu. Dlaczego wybrał nas? Skutecznie od kilku lat niestandardowo modyfikujemy oraz lakierujemy auta terenowe oraz typu pick up. Nasze zaplecze sprzętowe , doświadczona kadra jak również nowatorska metoda natrysku powłok ochronnych Line-X gwarantuje sukces jakim jest profesjonalna budowa aut o specjalnym przeznaczeniu, od zwykłych turystycznych aut 4×4 przez auta wyprawowe po auta przygotowywane do sportu. Dość szybko udało nam się przygotować wizualizację projektu lakierowanie całego nadwozia. Według wytycznych klienta głównym wiodącym kolorem miał być czarny, półmat. Dodatki takie jak progi boczne/stopnie, orurowanie paki, logotypy, szekle, oraz atrapa przednia miały zostać zabezpieczone kolorem czerwonym. Ciekawie zapowiadały się obręcze kół które miały otrzymać czerwone ranty oraz nakrętki.

Produkt jaki używamy do zabezpieczania karoserii pojazdów to oryginalny amerykański produkt Line-X. Na polskim rynku jest wiele podobnych produktów jednak parametrami Line-X jest bezkonkurencyjny. Odporność na rozciąganie, zgniatanie oraz zarysowanie są wręcz nieprawdopodobne. Dlatego właśnie produkt tak dobrze sprawdza się w miejscach najbardziej narażonych na mechaniczne uszkodzenia. Każdy zderzak jaki produkujemy w standardzie zabezpieczamy powłokami Line-X, większość realizacji modyfikacji terenówek wieńczy jeden z pakietów lakierowania nadwozia… dlaczego? Powłoki w ten sposób zabezpieczone nie matowieją, nie rysują się, zawsze po myciu polakierowany element wygląda jak nowy. Dodatkowo chropowata struktura dodaje agresywności. Oferujemy naszym klientom kilka pakietów lakierowania; od wybranych el. po całkowite „monsteryzacje” Współpracujemy z pracowniami plastycznymi, które często nanoszą na pomalowane przez nas nadwozia pojazdów dodatkowe motywy np. informacje reklamowe lub całkowicie neutralne wzory. Efekty zaskakują nie tylko właścicieli aut ale również nas samych.

Ciekawostką jest fakt iż produkt schnie 3 sekundy, posiada atest PZH ( bezpośredni kontakt z wodą pitną i jedzeniem ) oraz jest trudnopalny.

Proces lakierowanie całego nadwozia jest skomplikowany, auto zostaje rozebrane praktycznie w całości. Większość elementów jest piaskowana, el. zabezpieczane są podkładami lakierniczymi zwiększającymi przyczepność podłoża. Wszystkie demontowane elementy nadwozia oraz przestrzeni ładunkowej lakierujemy w całości czyli nie tylko tam gdzie widać. Każdy element pokrywamy „dookoła” tak aby na lata doskonale był zabezpieczony. Cały proces lakierowania przy opcji multikolor trwa około dwa tygodnie.

Indywidualne podejście do projektu, nowatorskie metody lakierowania, pasja gwarantują powstanie jedynej takiej Tundry, która cieszy nie tylko oko ale i duszę.

Efekt? Red Dragon pełną gębą.




Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!

Nasz adres:

ul. Kielecka 3, 26-050 Zagnańsk

Nasz telefon:

+48 886 908 677