PROJEKT „ALL ROADER”


Wyprawowy Jeep Grand Cherokee WJ

Jeep do turystyki 4×4

Właściciel Jeep’a, zwracając się do nasz planem przebudowy Jeep’a, mocno podkreślił, jak istotny jest dla niego stan techniczny pojazdu. Gdy planujemy turystyczne wyjazdy, jest to bezsprzecznie jedna z najważniejszych kwestii. Dopiero w następnej kolejności możemy przejść do etapu wyposażania auta w akcesoria ułatwiające jazdę w terenie. Kiedy Jeep trafił do nas od razu zabraliśmy się za gruntowną inspekcję. Po przeprowadzeniu jazd testowych i oględzin, okazało się, że Jeep jest w bardzo dobrym stanie mechanicznym. Wykonaliśmy wymianę olejów w mostach, silniku i reduktorze, wymianę tulei zawieszenia. Następnie usunęliśmy szereg usterek typowych dla WJ-ota- złamany stelaż fotela kierowcy, mechanizm podnoszenia szyb, zużyte siłowniki maski.

Po serwisie mechanicznym Jeep był gotowy na metamorfozę, do której właściciel Jeep’a podszedł bardzo pragmatycznie. Z uwagi na zróżnicowane wykorzystywanie pojazdu, Jeep został przygotowany na e wyzwania zarówno na asfalcie jak i w terenie .

Prace rozpoczęliśmy od montażu pełnego liftu zawieszenia. Zestaw, oparty na utwardzanych sprężynach +2″ i amortyzatorach off road uzupełniliśmy o odboje zawieszenia, regulowany drążek Panhrada i zmianę punktu mocowania a-wahacza . Jeep otrzymał także komplet aluminiowych dystansów kół z pierścieniem centrującym. Lift zawieszenia +2″ oraz dystanse o szerokości 30mm umożliwiły montaż ogumienia w rozmiarze 245/75 na fabrycznej feldze 17′”.

Z gamy dostępnych At-ków, Właściciel Jeep’a wybrał najnowszy model opon BFG AT KO2. Unowocześniony bieżnik AT oraz wzmocnione boki opony, sprawiają iż jest to  bardzo pożądany model opon- nie tylko pod względem praktycznym, ale także wizualnym. Opony wyglądają bardziej „agresywnie” niż większość AT-ków.

Podchodząc bardzo pragmatycznie do tematu modyfikacji off road swojego Jeep’a , Właściciel w pierwszej kolejności zdecydował się na doposażenia auta w progi off road. Progi chronią karoserię w terenie,  zabezpieczając ją przed zgnieceniem przy kontakcie z przeszkodą. Dodatkowym atutem jest także możliwości asekuracji auta na niebezpiecznych odcinkach terenowych.

W pojazdach na wyprawy bardzo ważna jest przestrzeń bagażowa. Dlatego, aby zapewnić dodatkową powierzchnię załadunku, doposażyliśmy WJ-ota w wyprawowy bagażnik dachowy typu platforma. Na bagażniku znalazło się miejsce na koło zapasowe. Następnie wykonaliśmy system mocowań na cztery skrzynie wyprawowe. W rezultacie możliwości ładunkowe znacząco się zwiększyły.

Przód pojazdu został dozbrojony z stalowy zderzak off road dedykowany do Jeep’a Grand Cherokee WJ/WG- „Iron Man” . W wersji bazowej zderzak doposażony jest w podwójne wbudowane oświetlenie, płytę pod wyciągarkę oraz otwory umożliwiające bezpieczne podnoszenie pojazdu przy pomocy podnośnika hi lift. Z opcji dodatkowych Właściciel Jeep’a  wybrał, nieodzowne w terenie, uchwyty do szarpania. Jak wszystkie nasze produkty, zderzak przedni lakierowany jest  w technologii natrysku poliuretanem.

W przyszłości Jeep zostanie także doposażony w wyciągarkę elektryczną, dzięki której samotne wypady w teren będą dużo łatwiejsze.

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!!!