Jeep Grand Cherokee na wyprawy off road – Projekt Viking


Założenia projektowe
- modyfikacja zawieszenia pojazdu – lift +2″
- doposażenie w podstawowy pakiet off road
Przepiękny egzemplarz poliftingowego Jeep’a Grand Cherokee WK w wersji Overland trafił do nas na niewielkie modyfikacje. Wyposażony w najlepszy w tym modelu silnki benzynowy o pojemności 5.7L Jeep, służy właścicielowi do codziennych dojazdów do pracy oraz rekreacyjnej jazdy w terenie.
Podziel się:
Przepiękny egzemplarz poliftingowego Jeep’a Grand Cherokee WK w wersji Overland trafił do nas na niewielkie modyfikacje. Wyposażony w najlepszy w tym modelu silnki benzynowy o pojemności 5.7L Jeep, służy właścicielowi do codziennych dojazdów do pracy oraz rekreacyjnej jazdy w terenie.
Lift zawieszenia +2″
Z uwagi na dość dużą „wrodzoną” dzielność tych modeli w terenie, niewymagającą dużych ingerencji w zawieszenie, doradziliśmy montaż najprostszego, dwucalowego liftu. Zestaw zawieszenia składa się z 4 sprężyn o podwyższonej twardości oraz 4 dedykowanych amortyzatorów. Taka konfiguracja w WK umożliwia montaż ogumienia w rozmiarze 32″. Dodatkowo zamontowaliśmy dystanse kół, które polepszają prowadzenie pojazdu.

Ochrona karoserii
Jeep został także wyposażony w nieodzowne w terenie progi off road. Pan Piotr, właściciel Granda, zdecydował się na model NEW- progi w konstrukcji 2D z dodatkowymi blachami wypełniającymi, które ułatwiają wsiadanie i wysiadanie z pojazdu. Progi doskonale chronią karoserię w terenie, dają także możliwość asekuracji pojazdu na trudnych odcinkach terenowych, a także umożliwiają podnoszenie auta przy pomocy hi lifta.
Na dach Jeep’a powędrował nasz flagowy model bagażnika dachowego- African Challenge (podlinkowanie), który pierwotnie zaprojektowany właśnie do tego modelu pojazdu. Z uwagi na jego olbrzymią popularność, obecnie dostępny jest do większości modeli 4×4.
Ledowe oświetlenie dalekosiężne i robocze
Na bagażniku zamontowaliśmy „elektrownię” dającą dostateczna ilość oświetlenia w warunkach nocnych. Główny przedni panel led dalekosiężny wspomagany jest przez dwa dodatkowe panele robocze, doświetlające boki. Na tylną część bagażnika powędrował panel roboczy o mocy 120W. Całość sterowana jest z kabiny pojazdu- osobne włączniki pozwalają uruchomić oświetlenie w wybranej konfiguracji.
Na bagażniku zaprojektowaliśmy również na prośbę Właściciela pojazdu, mocowanie trapów of froad oraz bagażnika na rowery.
Jeep został wyposażony w snorkel, który chroni jednostkę napędową nie tylko przed wodą, ale także kurzem, błotem i pyłem. Pod maską znalazł sie nowy układ dolotowy, zapewniający maksymalną szczelność, oparty na hermetycznym filtrze stożkowym., dedykowanym do olbrzymiej mocy pojazdu.
W kolejnym etapie Właściciel Jeep’a planuje doposażyć go także w przedni zderzak off road „Diamond Duke” (podlinkowanie) oraz zderzak tylny Dark Duke (podlinkowanie)z mocowaniem koła zapasowego.