fbpx
';
side-area-logo

Jeep Grand Cherokee ZJ off road – modyfikacje Jeep’a na wyprawy

Modyfikacje Jeep’a Grand Cherokee – ZJ na wyprawy

 

Założenia projektowe
  • doposażenie Jeep’a w komplet osprzętu off road MetalPasja
  • poprawa stanu wizualnego pojazdu
  • montaż oświetlenia roboczego i dalekosiężnego

Pierwsza generacja Jeep’a Grand CHerokee ZJ o oznaczeniu ZJ zachwyca swoją klasyczną linia nadwozia. Zadbane egzemplarze osiągają coraz wyższe ceny. ZJ-ty produkowane były z silnikami 4.0, 5.2 oraz 5.9.

Egzemplarz, który trafił do nas wyposażony jest w silnik 5.2, miał już za sobą pewne modyfikacje, jednakże ich jakość pozostawiała wiele do życzenia.

Jeep trafił do nas już z liftem zawieszenia +3″, na oponach z bieżnikiem AT i stalowy zderzak przedni. W takim stanie nabył go obecny Właściciel. Jednak stylistyka tegoż pozostawiała wiele do życzenia. Okazało się, iż wygląd nie był jego najgorszą stroną. Po zdemontowaniu go z auta, ukazało się mocowanie, które w żaden sposób nie mogło gwarantować bezpiecznego użytkowania tego elementu.

Podziel się:

Z gamy doposażeń, Właściciel ZJ wybrał pełny pakiet osprzętu off road, który zaprojektowaliśmy do tego modelu Jeep’a Grand Cherokee. Wszystkie produkty off road, jakie wykonujemy, przechodzą kilkuetapowy proces lakierowania. Uprzednio wypiaskowane, pokrywane są podkładem epoksydowym, następnie zabezpieczane uretanowymi powłokami. Finalną warstwę lakierniczą stanowią powłoki Line-X, które słyną ze swojej odporności na zadrapania, otarcia i inne podobne uszkodzenia.

Zderzak przedni off road „Mad Man” w wersji bazowej wyposażony w płytę pod wyciągarkę i komplet wbudowanego oświetlenia, został dodatkowo wzbogacony o uchwyty do szarpania i dokręcany bull bar. Na bull barze dodatkowo zamontowany został panel led z rozproszonym strumieniem światła.

Tylny zderzak stalowy „Trail Desire” w wersji bazowej zawiera wbudowane oświetlenie robocze w technologii led. Z gamy dodatków Właściciel ZJ-ota wybrał uchwyty do szarpania, ramię na koło zapasowe oraz gniazdo haka amerykańskiego 2×2″.

Poza zderzakami stalowymi Jeep otrzymał także pakiet osprzętu z rur, na który składają się progi boczne off road oraz bagażnik wyprawowy. Nasze progi i bagażniki wykonujemy w technologii CNC, co umożliwia nam precyzyjną konstrukcję dowolnych stylistycznie produktów.

Aby chronić karoserię w terenie oraz zapewnić możliwość asekuracji pojazdu na trudniejszych odcinkach terenowych, zamontowaliśmy progi off road. Model „Classic” to klasyczny model progów 4×4, z systemem mocowania do podłużnicy pojazdu.

Z uwagi na fakt, iż auto ma służyć przede wszystkim na rodzinne wyprawy 4×4, bardzo ważnym elementem doposażenia był pojemny bagażnik dachowy, z możliwością zamontowania na nim namiotu dachowego. Do Jeep’a ZJ zaprojektowaliśmy platformę pod namiot dachowy, wraz z dodatkowym systemem do mocowania bagażu oraz pełnym dodatkowym oświetleniem. Z przodu panel dalekosiężny led, po bokach mini panele led robocze, z tyłu panel roboczy. Instalacja elektryczna została poprowadzona do wnętrza pojazdu pod tapicerką, a sterowanie „elektrownią” zostało umiejscowione na tunelu sufitowym. Zastosowane przełączniki typu carling są podświetlane po załączeniu.

W międzyczasie Właściciel ZJ zdecydował sie na zakup drugiego kompletu opon. Istniejący lift zawieszenia umożliwiał zamontowanie opon w rozmiarze 32″, przy odpowiednim odsadzeniu felg. Na nowy komplet felg off road powędrowały opony BFG Mud Terrain.

Po zamontowaniu nowego doposażenia off road Jeep nabrał mężnego wyglądu i naprawdę zapowiadał sie imponująco, gdyby nie nieudolnie nałożona na karoserię powłoka Raptor . Zaproponowaliśmy zatem Właścicielowi wykonanie poprawy struktury powłoki Raptor na całym Jeepie.

Gotowy na wyprawy!




Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!

Nasz adres:

ul. Kielecka 3, 26-050 Zagnańsk

Nasz telefon:

886908677