PROJEKT „MULTIPURPOSE”


Modyfikacje Off Road Toyota Hilux

Wyprawowa Toyota Hilux

Założenia projektowe:

  • Budowa auta wyprawowego z pełnym doposażeniem off road
  • Możliwość mocowania namiotu dachowego
  • Zwiększenie samodzielności w terenie poprzez montaż wyciągarki
  • Ochrona najbardziej narażonych części karoserii produktami Line X
  • Rozbudowa i usprawnienie instalacji elektryczo-oświetleniowej

Modyfikowana przez nas Toyota Hilux na wyprawy wyposażony jest w 3-litrowy silnik Diesla, z 5 stopniową automatyczną skrzynią biegów. Adaptacja Toyoty na auto wyprawowe zakładała zastosowanie wielu customowych rozwiązań.

Toyota Hilux na wyprawy- pick up japońskiego producenta, słynący z niezawodności, trafił do nas na modyfikacje off road. Przebudowa Toyoty Hilux na auto przeznaczone do wielu zadań daje wiele możliwości.

Lift zawieszenia

Pierwszym krokiem przy budowie Toyota Hilux na wyprawy był montaż liftu zawieszenia. Wybrany zestaw daje +50mm na obydwu osiach. Dzięki montażowi liftu zawieszenia, auto można wyposażyć w większe od fabrycznych opony. Hilux otrzymał nowe stalowe felgi z większym odsadzeniem i komplet nowych opon z bieżnikiem AT w rozmiarze 32″. Na drugi komplet felg powędrowały MT-ki. Auto, po zamontowaniu dwucalowego liftu zawieszenia, wyposażone zostało w zderzaki stalowe, zaprojektowane przez MetalPasja.pl.

Zderzaki offroad Toyota Hilux

Przedni zderzak stalowy do Hiluxa to całkowicie innowacyjny produkt z tej gamy doposażeń. Dostępne na rynku zderzaki pod wyciągarkę do pick-up’ów Toyoty to proste rozwiązania, które nie przydają dobrego wyglądu pojazdowi. Zderzak off road naszego projektu, to zaawansowany konstrukcyjnie produkt, o wielopłaszczyznowym designie, zdecydowanie poprawiający kąt natarcia pojazdu. Hilux ze zderzakiem MetalPasji zyskuje agresywny i przyciągający uwagę wygląd. Umieszczona na zderzaku, niezabudowana wyciągarka nadaje autu off roadowy charakter.

Zderzak przedni do wyprawowego Hiluxa doposażony został  w podwójne wbudowane oświetlenie, uchwyty do szarpania, otwory umożliwiające bezpieczne podnoszenie auta hi liftem i pełny trójramienny bull bar, który można odkręcić. Innowacyjną koncepcją jest zastosowanie punktowego oświetlenia led, umieszczonego w poszyciu zderzaku- jest to pierwszy na rynku zderzak off road do Toyoty Hilux wyposażony w takie rozwiązanie.

Zderzak tylny do Toyoty, również wyposażony w płytę pod wyciągarkę, o designie charakterystycznym dla MetalPasji, to bardzo rozbudowany produkt. Wewnątrz  schowana została wyciągarka o uciągu 13000lbs. Zderzak offroad doposażony jest w oświetlenie robocze led, gniazdo haka amerykańskiego 2×2″ z końcówką kulową, dedykowaną do liftu zawieszenia pojazdu i uchwyty do szarpania. Na zderzaku umieszczone jest ramię koła zapasowego. Mimo łączenia w sobie wielu funkcji, zderzak ma smukła linię, poprawiającą kąt zejścia pojazdu, co jest istotne w przypadku pojazdów typu pick-up.

Doposażenia z rur

Bagażnik wyprawowy doposażony został w oświetlenie led dalekosiężne oraz robocze, mocowanie tablicy rejestracyjnej i uchwyt na podnośnik hi lift. Następnie rozbudowaną instalację elektryczną dodatkowego oświetlenia doprowadziliśmy do kabiny pojazdu. Wewnątrz kabiny usytuowaliśmy estetyczne przełączniki, które pozwalają na uruchomienie dowolnej konfiguracji lamp. Ten typ sterowania bezsprzecznie ułatwia korzystanie ze skomplikowanego wachlarza przycisków.

Progi boczne chronią karoserię i pozwalają asekurować auto na trawersach. Model w konstrukcji 2D jest praktyczny- nie obniża prześwitu pojazdu. Doskonale chroni karoserię w terenie. Korzystając z progów, można również sięgnąć do przestrzeni ładunkowej bagażnika.

Nową zabudowę paki, wykonaliśmy na zamówienie Klienta z rur stalowych giętych w technologii CNC. W związku z tym została ona dopasowana do potrzeb użytkownika. Orurowanie wykonane na zamówienie, służy także jako punkt zamocowania oświetlenia roboczego. Pokrywę paki, również wykonaliśmy na zamówienie z aluminium. Dwudzielne wieko podnoszone jest na siłownikach.

Pod maską Toyoty zamontowaliśmy dwa akumulatory żelowe Optima, aby zapewnić dostateczną ilość prądu dla dwóch wyciągarek, oświetlenia dachowego i sprzętu biwakowego.  Instalacja wyciągarek została zabezpieczona tzw. heblem elektrycznym, którego sterowanie znajduje się wewnątrz kabiny.

Pancerne lakierowanie

Założeniem projektowym przy realizacji Toyota Hilux na wyprawę na wyprawę było również zabezpieczenie dolnych elementów karoserii powłoką poliuretanową. Technologia ta chroni najbardziej narażone na uszkodzenia w terenie partie nadwozia. Poliuretanem zostały również pomalowane wszystkie elementy doposażenia off road do Toyoty- zderzaki, bagażnik wyprawowy, progi boczne, a także nowa zabudowa paki i obydwa komplety felg.

Projekt otrzymał nazwę MultiPurpose 4×4 – tak przygotowana Toyota Hilux doskonale spisze się na co dzień jako auto do pracy,  a w wakacje służyć będzie w charakterze auta wyprawowego.

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!