Założenia projektowe
- doposażenie Jeep’a umożliwiające samodzielne poruszanie się w terenie
- wyposażenie w osprzęt wyprawowy z możliwością wielu konfiguracji
- customizacja wizualna
Jeep Wrangler JK w wersji „długiej” jest doskonałym materiałem na auto wyprawowe. Niespotykana w poprzednich edycjach ilość miejsca, dzięki wprowadzeniu wersji 5-drzwiowej, umożliwiła wykorzystywanie Wranglera jako auto na wyprawę. Do wyboru jednostka napędowa benzynowa lub diesel. Ponadto Wrangler, jako jedyny w rodzinie Jeepów, posiada pełna ramę.
Podziel się:
Egzemplarz, który trafił do nas na wieloetapowe modyfikacje to limitowana edycja 70-tej rocznicy utworzenia marki. Wyposażony w silnik Diesla o pojemności 2.8 egzemplarz doskonale sprawdza się podczas dalekich i bliskich wypraw.
Właściciel Jeep’a jest olbrzymim entuzjastą motoryzacji, a szczególnie marki Jeep. Większość wolnego czasu spędza przemierzając Europę swoim JK, dlatego zależało mu na tym, aby w samochodzie znajdowało się wszystko, co może przydać się podczas wyprawy 4×4.
Lift zawieszenia pojazdu jest stosunkowo niewielki, auto zostało podniesione o 3,5”, dzięki czemu zamontowane zostało nieco większe ogumienie w rozmiarze 33” z bieżnikiem MT. Na co dzień Jeep przemieszcza się na oponach AT.
Przednie i tylne amortyzatory marki FOX Racing z zewnętrznymi zasobnikami i możliwością manualnego regulowania twardości.
Stalowy zderzak przedni standardowo mieści wyciągarkę elektryczną, ale jedna wyciągarka to czasem za mało, dlatego specjalnie na potrzeby wymagającego właściciela Jeep’a zaprojektowaliśmy rozbudowany zderzak tylny o typowym, dla MetalPasji designie, który zmieścił:
- wbudowaną płytę pod wyciągarkę
- robocze oświetlenie w technologii led
- uchwyty do szarpania
- gniazdo haka amerykańskiego 2×2” z końcówką dedykowaną do liftu zawieszenia pojazdu
- rozbudowane ramię koła zapasowego z mocowaniem kanistra, hi lifta i saperki

Zderzak dodatkowo przewidziany był pod konstrukcję dachową, która w przyszłości miała zostać zaprojektowana.
Na tym etapie doposażyliśmy Wranglera także w progi off road wykonane w technologii gięcia wielopłaszczyznowego CNC. Model w konstrukcji 3D uatrakcyjnia wygląd pojazdu. Progi umożliwiają podnoszenie Jeep’a przy pomocy hi lifta, przydają się do asekuracji na trudnych odcinkach terenowych i chronią karoserię przed uszkodzeniem.
Progi oraz zderzak tylny, który otrzymał nazwę Black Diamond został polakierowany według standardowej procedury MetalPasji, czyli zabezpieczony strukturami poliuretanowymi Line-X w kolorze czarnym. Powłoki poliuretanowe są najtrwalszą, obecnie znaną, metodą zabezpieczania detali.
Customizacja wizualna
Przebudowa Jeep’a JK obejmowała także tuning optyczny- Wrangler otrzymał nowe lampy z wbudowaną opcją oświetlenia led do jazdy dziennej i nowe lampy tylne w technologii led oraz metalowe osłony lamp przednich, kierunkowskazów i lamp tylnych.
Aby nadać Jeepowi bardziej agresywny charakter zamontowaliśmy także customowy grill o „złym spojrzeniu”, który, podobnie jak osprzęt off road, został zabezpieczony powłokami poliuretanowymi Line-X. Tuningowa maska pojazdu posiada wloty powietrza i dopełnia całość.
Powłokami Line-X zostały także zabezpieczone fabryczne poszerzenia nadkoli, dzięki czemu zyskają większa odporność na złamanie, zadrapanie i inne możliwe w terenie uszkodzenia. Stanowią także wizualną całość z pozostałymi dodatkami.
Ponieważ Jeep często podróżuje na wyprawy dalekie i bliskie, potrzebna była także konstrukcja, umożliwiająca montaż m.in. bagażnika dachowego. Konstrukcja według indywidualnego projektu, została wykonana z rur stalowych, giętych na zimno metodą CNC. Punkty podparcia konstrukcji zostały już wcześniej przewidziane na bagażniku i progach. Z przodu szkielet podparty jest na słupkach pojazdu. Na słupkach znajduje się także mocowanie dalekosiężnego panela oświetleniowego w technologii led. Cały szkielet został przemyślany w sposób umożliwiający jego montaż i demontaż jednej osobie.
Na rurowej konstrukcji można zamocować, wykonany według preferencji właściciela Jeep’a, bagażnik dachowy, doposażony w ledowe oświetlenie robocze, który znacznie zwiększa możliwości załadunkowe Wranglera.
Wisienką na torcie jest wspaniały aerograf, wykonany na masce Wranglera przez firmę Kustom Studio Aerografii z Opola, przedstawiający szarego wilka z wahaty.
W pełni doposażony i zindywidualizowany Wrangler