PROJEKT „WEEKEND CRUISER”
Jeep WK do rodzinnej turystyki
Jeep Grand Cherokee WK Off Road
Założenia projektowe:
– kompleksowa regeneracja mechaniczna i konserwacja
– przygotowanie do turystyki
– spersonalizowane zmiany uatrakcyjniające wygląd Jeep’a
Przepiękny egzemplarz Grand’a trzeciej generacji z unikatową, brązową skórzana tapicerką trafił do nas w celu przywrócenia idealnego stanu technicznego. Właściciel zlecił nam również modyfikacje, które nie zmienią drastycznie fabrycznego wyglądu, a pozwolą na przystosowanie Jeep’a WK do rodzinnej turystyki off road. Jednocześnie zależało mu, aby Jeep wygląd atrakcyjnie i nietuzinkowo.
Prace przygotowawcze
Prace rozpoczęliśmy od wymiany płynów, olejów i innych podzespołów wymagających regularnego serwisu. Mosty, skrzynia biegów i skrzynia redukcyjna pracowały bez zarzutu, podobnie jak ukryty pod maską kultowy silnik 5.7 V8 HEMI.
Następnie przystąpiliśmy do konserwacji podwozia. Spód został umyty na gorąco, następnie oczyszczony mechanicznie i chemicznie z rdzawego nalotu. Na tak przygotowane podwozie zaaplikowaliśmy środki konserwująco- ochronne. Dodatkowo zabezpieczyliśmy także wszystkie profile zamknięte.
Lift zawieszenia i koła
Kolejnym etapem był montaż liftu zawieszenia +2”. Klasyczny zestaw komponentów ulepszyliśmy- wymagający właściciel zdecydował się na tylne amortyzatory marki FOX z zewnętrznymi zasobnikami. Na przodzie i tyle zostały zamontowane sprężyny o podwyższonej twardości, zapewniające doskonałe prowadzenie pojazdu, zarówno w terenie, jak i na asfalcie.
Na fabryczne felgi, które zabezpieczyliśmy powłokami poliuretanowymi Line-X powędrował komplet zimowych opon w rozmiarze 32” Ta konfiguracja wymaga zastosowania dystansów kół.
Jako rozwiązanie na sezon letni zostały zakupione nowe aluminiowe felgi w rozmiarze 17 z większym niż fabryczne odsadzeniem o niezwykle atrakcyjnym i niespotykanym wyglądzie. Alufelgi offroad przyciągają wzrok i znacząco podnoszą walory wizualne pojazdu. Na felgi trafiły opony z bieżnikiem typu AT- najnowszy model kultowych BFG- KO2. Od poprzedników różnią się nieco bieżnikiem, ponadto mają znacznie wzmocnione boki, co, oprócz aspektów praktycznych, nadaje im bardziej „terenowy” wygląd.
Pakiet ratunkowy
Właściciel pojazdu zdecydował się na montaż przedniej wyciągarki, ale, pragnąc zachować jak najbardziej fabryczną konfigurację pojazdu, nie chciał montować zderzaka stalowego. Tu zastosowaliśmy zatem inne nasze rozwiązanie- płytę pod wyciągarkę pod seryjnym zderzakiem. Płytę wykonaliśmy na indywidualne zamówienie- produkt nie jest dostępny w systemie wysyłkowym. Klient zdecydował się na opcję z bull barem. Na nim został zamontowany roboczy panel LED. Dodatkowo, Jeep’a do rodzinnej turystyki, wyposażyliśmy w uchwyty do szarpania, które niezwykle przydają się w terenie. Na płytę trafił popularny model wyciągarki Dragon Winch o uciągu 5,5T z liną syntetyczną. Taki rodzaj liny gwarantuje bezpieczne użytkowanie wyciągarki.
Powłoki ochronne karoserii
Aby zakonserwować pojazd oraz uchronić go od przypadkowych „obić” na parkingach i w terenie, najbardziej narażone na uszkodzenia, dolne partie karoserii pokryliśmy poliuretanowymi powłokami ochronnymi Line-X w kolorze czarnym. Wdrożony przez nas, tzw. pakiet dolny stał się bardzo popularnym rozwiązaniem wśród użytkowników aut 4×4. W technologii tej polakierowaliśmy także grill pojazdu oraz partie maski, co dopełniło również finalny wygląd pojazdu. Jeep WK do rodzinnej turystyki robi wrażenie!