
PROJEKT BAKS
Jeep WK2 na wyprawy
Modyfikacje offroad Jeep WK2

Założenia projektowe:
– doposażenie pojazdu w bagażnik wyprawowy i uchwyty do szarpania
– metamorfoza wizualna i ochrona lakieru- aplikacja powłok Line-X













Jeep WK2 na wyprawy- dobry wybór?
Zwykle, kiedy dana marka wypuszcza świeżą, mocno unowocześnioną wersję popularnego modelu 4×4, w środowisku offroad słyszy się dookoła: „to się nie nadaje!”
Niegdyś auta terenowe miały prostą konstrukcję, dziś wydają się naszpikowane elektroniką. Czy to jednak skreśla je jako auta wyprawowe? Podobnie było na początku z modelem WK. Właściciele starszych generacji twierdzili, iż zbyt duża ilość elektroniki dyskwalifikuje je jako auta w teren. Dziś jednak jest to niewątpliwe najczęściej poddawany modyfikacjom model Jeep’a.
A jeśli chcemy wygodniej i nowocześniej? Coraz liczniejsze egzemplarze zmodyfikowanych Jeepów czwartej generacji przekonują, że z pewnością jest to auto godne uwagi!
Obszerne wnętrze i niezależne zawieszenie zapewniają wysoki komfort podróżowania. WK2 to bezsprzecznie doskonały wybór, jeśli szukamy wygody. Ze względu na właściwości terenowe, najbardziej pożądana jest wersja wyposażona w napęd Quadra Drive II. System ten jest uznany za jeden z najlepszych na świecie- w krytycznej sytuacji potrafi przenieść niemal 100% mocy na koło mające trakcję. Choćby ze względu na to, Grand Cherokee z lat 2011-2022 jest godną uwagi propozycją auta na wyprawy
Jeep WK2 na wyprawy
Egzemplarz, który trafił do nas to model poliftingowy z rocznika 2017 wyposażony w silnik 3.0 CRD.
Jest to wersja Summit, ze wspomnianym systemem napędu Quadra Drive II oraz pneumatycznym zawieszeniem. Jeep przyjechał już wyposażony w opony z bieżnikiem AT i chromowane orurowanie.
Właścicielowi zależało, aby Jeep zachował swój miejski, szosowy charakter. Jednak przy wjeździe w teren brakowało mocnych zaczepów, aby, w razie wtopy, wyciągnąć bezpiecznie pojazd. Solidne uchwyty do szarpania są nieodzownym wyposażeniem każdego pojazdu, który zjeżdża z asfaltu. Właściciel Baksa chciał, aby czarny pojazd nieco ożywić poprzez dodanie spersonalizowanych akcentów w kolorze czerwonym. Ze względu na to zdecydował się na zakup oryginalnych uchwytów Mopar z wersji Trailhawk. Wpasowanie ich do europejskiego diesla, przysporzyło mnóstwo pracy, ale efekt jest jej niewątpliwie warty!
Wyprawowy bagażnik
Kolejnym krokiem było skonstruowanie customowego bagażnika. Wyprawowy bagażnik Baksa miał służyć do transportu szpeju offroad. Znalazło się tam przede wszystkim koła zapasowe, a także trapy, kanister, szpadel i siekiera. Mocowanie bagażnika wykonaliśmy w taki sposób, aby bagażnik nie odstawał bardzo od powierzchni dachu. Jego wygląd poprawiają także dodatkowe rury boczne, które czynią go bardziej „przysadzistym”. Trapy i kanister w kolorze czerwonym stanowią także część pakietu wizualnego. Bagażnik wykonany jest z rur okrągłych, giętych w technologii CNC i polakierowany w technologii Line-X.
Pakiet dolny-pakiet styl
Właściciel Baksa nie planował montażu stalowych zderzaków. Ze względu na podatność fabrycznych plastikowych, zdecydował się jednak na ich wzmocnienie. Mamy w tej materii opracowaną niezwykle skuteczną technologię. Zderzaki pokrywamy powłoką w technologii Line-X. Ma ona grubość ok. 2-3mm oraz pamięć kształtu, dzięki czemu plastikowe elementy stają się niezwykle odporne na uszkodzenia. Dodatkową zaletą jest również aspekt wizualny tego zabiegu- Jeep zyskuje lepsze proporcje i bardziej „terenowy” wygląd.
Właściciel Baksa zdecydował się ponadto na jeszcze jeden element pakietu dolnego- wykonaliśmy stylizację, która wyglądem przypomina poszerzenia nadkoli. Również ten zabieg dodał Jeep’owi mężności. Jako uwieńczenie pakietu styl polakierowaliśmy środkową część maski na kolor czerwony. Jest moc!!!