PROJEKT WHITE CROW

Strona główna » Projekty i modyfikacje off road » Jeep » METAMORFOZA JEEP’A GRAND CHEROKEE WJ- PRZEBUDOWA DO OFFROAD

zrealizowane dotychczas projekty

Jeep WJ do turystyki 4×4

Modyfikacja offroad- kompleksowa metamorfoza

Założenia projektowe:

– doposażenie Jeep’a w zestaw akcesoriów offroad MetalPasja

– metamorfoza wyglądu

White Crow to projekt, który rozwijał się stopniowo. Nasz pierwszy kontakt z panem Piotrem, Właścicielem WJ-ota, to „współpraca zdalna”. Pan Piotr zamówił u nas do swojego Jeep’a  progi offroad, model  „Classic”. Produkt ten dostępny jest w systemie wysyłkowym,  dlatego wizyta u nas nie była konieczna.  Progi są istotnym elementem doposażenia auta w teren, chronią bowiem karoserię, a także umożliwiają asekurację pojazdu na trudniejszych odcinkach offroad. Od zakupu upłynął jakiś czas, ale w głowie Pana Piotra dojrzewa myśl o „grubszej” przeróbce. Tak narodziła się koncepcja modyfikacja offroad- kompleksowa metamorfoza.

Po ustaleniu wszystkich szczegółów, zgromadzeniu potrzebnych podzespołów, Jeep trafił do naszej siedziby i przystąpiliśmy do wdrażania zaplanowanych modyfikacji.

Uzbrojenie

Prace rozpoczęliśmy od przygotowania zderzaków offroad w wybranych przez Pana Piotra wersjach.

Zaprojektowany przez nas zderzak IronMan w wersji bazowej uzupełniliśmy o komplet dokręcanych uchwytów do szarpania. Szarpaki to zdecydowanie najpotrzebniejszy w terenie element, który pozwala na wyciągnięcie nas lub kogoś z opresji. Pan Piotr zdecydował sie także na bull bar. Ten element jest również dokręcany, dzięki temu można go zamontować w razie potrzeby- np.  przed wyjazdem w teren, gdzie służy do szybkiego nawinięcia liny wyciągarki.

Na płytę pod wyciągarkę trafił WARN- model z serii VR EVO o uciągu 12000lbs z liną syntetyczną i pilotem bezprzewodowym w komplecie. Wyciągarki tej marki odznaczają się wysoką kultura pracy. Choć EVO należy do tańszej serii producenta, prezentuje się znakomicie!

Zderzak tylny, znany i ceniony od lat Backfire, również doposażyliśmy w uchwyty do szarpania. Ponadto trafiła tam konstrukcja haka amerykańskiego 2×2″ , która umożliwia montaż akcesoriów, w tym także końcówki kulowej do holowania.

Z gamy doposażeń offroad Pan Piotr zdecydował się także na bagażnik dachowy typu platforma. Produkt „uszyliśmy na miarę” i zamontowaliśmy na spersonalizowanym typie mocowań. Założeniem projektowym była jak najmniejsza odległość bagażnika od dachu. Taką koncepcję Właściciel zaobserwował w materiałach na YouTube, zainspirował się nią, a my wykonaliśmy produkt według jego preferencji. 

Doposażenia doskonałej jakości

Wśród gamy niezbędnych do White Crow’a doposażeń znalazły sie również snorkel i poszerzenia nadkoli.  Do wersji CRD pasuje snorkel australijskiego producenta AirFlow, który wykonany jest z tworzywa odpornego na uszkodzenia na skutek kontakt z przeszkodą.

Aby zagwarantować  szczelność układu dolotowego, zamontowaliśmy, dedykowany do mocy pojazdu,  hermetyczny filtr stożkowy. Filtr połączyliśmy z wlotem snorkela przy pomocy dedykowanych do tego typu rozwiązań silikonowych złączek.

Do nadwozia zamontowaliśmy poszerzenia nadkoli amerykańskiej marki Bushwacker. Słyną one z doskonałego spasowania do pojazdu, dzięki czemu można uniknąć drastycznego wycinania karoserii, jak to ma miejsce w przypadku tanich zamienników. Produkty te ponadto są zadziwiająco odporne na zgniecenia i złamanie, co jest niezwykle istotne w przypadku, gdy poruszamy się autem w terenie.

Metamorfoza wyglądu

W miarę postępu prac koncepcja finalnego wyglądu Jeep’a ewoluowała. Pan Piotr zdecydował się także na metamorfozę lakieru.  Jego wybór padł na klasyczne połączenie w stylu Coco Chanel, czyli czerń i biel. To zestawienie ma również swoje techniczne uzasadnienie.

Dolne partie karoserii pokryliśmy powłokami ochronnymi Line-X, a strefy górne popularnymi powłokami 2K. To właśnie dół pojazdu jest zdecydowanie najbardziej narażony na uszkodzenia. To  „od dołu” zwykle zaczyna się problem korozji,  to na dolne partie odpryskują kamienie podczas jazdy szutrami, to w te strefy uderzają leżące pod kołami gałęzie drzew. Powłoki Line-X nie mają sobie równych jeśli chodzi o właściwości ochronne! O ich niezwykłych zaletach można przeczytać TUTAJ.

Karoserię powyżej „pakietu dolnego” pokryliśmy powłoką 2K Cobra marki Novol. W dziedzinie aplikacji tych powłok jesteśmy krajowym liderem. Na naszym koncie mamy wiele realizacji, które dały nam dogłębną wiedzę na ten temat. Dzięki temu nasze realizacje mają najwyższą jakość. Powłoki 2K występują we wszystkich kolorach według palety RAL, dzięki czemu dają duże możliwości personalizacji pojazdu.

Powłokami 2K w kolorze czarnym pokryliśmy także stalowe felgi offroad, w które Jeep był już wcześniej wyposażony. Kolor ten trafił również na wszystkie elementy plastikowe- klamki, lusterka, podszybie, listwy oraz emblematy JEEP, które pięknie odznaczają się na białym tle.

Snorkel i poszerzenia nadkoli natomiast pokryliśmy powłokami Line-X, dzięki czemu tworzą spójną całość z pakietem dolnym., Ponadto zabieg ten pozwala dodatkowo wzmocnić te elementy.

W toku prac zamontowaliśmy także fabrycznie nową osłonę zbiornika paliwa. Osłona ta jest „słabym ogniwem” WJ’tów i w wielu egzemplarzach wymaga wymiany. Aby wzmocnić jej wytrzymałość i przedłużyć życie, polakierowaliśmy ją w technologii Line-X.

Dzięki przemyślanej i konsekwentnie zrealizowanej koncepcji, wszystkie wykonane prace tworzą spójną całość, a Jeep prezentuje się znakomicie!

chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!