PROJEKT „BURZA”
Jeep WJ offroad
Turystyka 4×4 Jeep’em WJ
Założenia projektowe:
-profesjonalna konserwacja podwozia pojazdu
-montaż zawieszenia zwiększającego możliwości terenowe auta i dobór większych opon
-montaż doposażeń stalowych
Jeep WJ OFFROAD, czyli Projekt „Burza” realizowaliśmy w dwóch etapach.
Początek przygody 4×4
Kilka lat temu Właściciel tego zadbanego egzemplarza CRD z 2004 roku, zamówił u nas bagażnik dachowy i progi off road. Produkty wykonaliśmy według jego preferencji.z wykorzystaniem naszej giętarki CNC do rur. Dzięki tej nowoczesnej technologii, możemy wykonywać dowolne bagażniki wyprawowe i progi 4×4, a nasi Klienci otrzymują produkty zgodne z ich indywidualnymi potrzebami. Ponadto możliwość gięcia wielopłaszczyznowego pozwala na wykonanie produktów z jednego kawałka materiału. W przeciwieństwie do produktów konkurencji, zachowują one pełną wytrzymałość i dobrze się prezentują. Solidne progi off road, mocowane są do ramy/podłużnicy pojazdu. W rezultacie nie tylko chronią karoserię w terenie. Umożliwiają również asekurację pojazdu na trudniejszych odcinkach terenowych , np. tzw. trawersach.
Z dodatkowych opcji doposażenia bagażnika wyprawowego do WJ, Właściciel wybrał oświetlenie dalekosiężne w technologii led oraz mocowanie tablicy rejestracyjnej pojazdu i mocowanie koła zapasowego. Jak wszystkie nasze doposażenia off road, bagażnik i progi polakierowaliśmy w technologii natrysku poliuretanem Line-X. Technologia ta została wynaleziona w USA. Obecnie jest niewątpliwie najtrwalszą znaną metodą zabezpieczania detali wykonanych m.in ze stali.
Wciąż używany do rekreacyjnych wyjazdów w teren WJ przestał jednak wystarczać jego Właścicielowi w dotychczasowej formie. Zapadła decyzja o dalszych modyfikacjach auta. Na wykonawcę kolejnych prac pan Mateusz wybrał naszą markę. Jeśli chodzi o modyfikacje Jeep’a Grand Cherokee, jesteśmy krajowym liderem.
Nowa era
Budowa auta terenowego pochłania wiele środków, dlatego warto budować na solidnej, dobrze utrzymanej blacharsko i mechanicznie, bazie. WJ nie był dotychczas konserwowany, dlatego wymagał nieco pracy, aby przywrócić mu świetność. Prace nad projektem zaczęliśmy zatem od konserwacji podwozia. Jest to zabieg, o którym niestety właściciele samochodów rzadko pamiętają. Tylko regularnie przeprowadzana profesjonalna konserwacja podwozia gwarantuje utrzymanie dobrego stanu blacharskiego pojazdu. Choć auto pochodzi z końcówki produkcji, to niestety rdza dała się już mocno we znaki. Po gruntownym umyciu podwozia okazało się, że w kilku miejscach musieliśmy uzupełnić ubytki podłogi. Następnie, po chemicznym odczyszczeniu całości, wykonaliśmy konserwację preparatami Waxoyl Professional, która obejmuje również konserwację wszystkich profili wewnętrznych. Więcej na temat profesjonalnej konserwacji podwozia w naszym serwisie dowiesz się tutaj
Terenowe zawieszenie
Przywrócony do dobrej kondycji blacharskiej Jeep był gotowy do dalszych prac. Rozpoczęliśmy modyfikację zawieszenia. Właściciel Jeep’a oczekiwał znaczącej poprawy możliwości terenowych auta, przy zachowaniu dobrego prowadzenia na asfalcie. Najlepszym, dla spełnienia tych oczekiwań, rozwiązaniem jest budowa zawieszenia opartego na wahaczach typu Long Arm. Umożliwiają one nie tylko duże wykrzyże osi, ale też znacząco poprawiają komfort podróży. Z gamy produktów dostępnych na rynku, wybraliśmy wahacze z uniballami rodzimej produkcji. Do WJ’ota wybraliśmy doskonałej jakości sprężyny do liftu +4.5″ marki Clayton Off Road i sprawdzone amortyzatory Bilstein.
Jeep WJ OFF ROAD potrzebuje solidnego ogumienia do walki z przeciwnościami terenu. Do nowego zawieszenia dopasowaliśmy nowe opony z bieżnikiem MT w rozmiarze 32. Opony zamontowaliśmy na nowych, stalowych felgach off road, z większym od fabrycznego odsadzeniem. Aby koła nie wystawały poza obrys pojazdu, zamontowaliśmy poszerzenia nadkoli. Bazując na doświadczeniu, polecamy naszym Klientom produkty najlepszej jakości, wśród których znajdują się poszerzenia Bushwacker amerykańskiej produkcji. Jako jedyne są wykonane z doskonałej jakości tworzywa, które posiada olbrzymią elastyczność, dzięki czemu, nawet po odkształceniu, powracają do pierwotnego wyglądu. Ponadto są one doskonale spasowane do pojazdu, dlatego ich montaż nie wymaga drastycznego cięcia karoserii.
Stalowe zderzaki offroad
Stojący bojowo na nowym zawieszeniu i większych kołach WJ był gotowy na nowe doposażenia off road. Choć auto posiadało już przedni stalowy zderzak, Właściciel zdecydował się go wymienić na produkt naszej marki. Zderzak przedni „Iron Man” naszego projektu i produkcji jest wagowo lżejszy, niż większość dostępnych na rynku, ponadto, dzięki przemyślanej stylistce, sprawia wrażenie lekkiego optycznie. W najtańszej bazowej wersji, wyposażony jest w dwa komplety dodatkowych lamp, mocowanych na uchwytach i płytę pod wyciągarkę. Godną uwagi cechą naszego zderzaka przedniego offroad jest fakt, zwiększa kąt natarcia pojazdu . Jego konstrukcja umożliwia montaż większości dostępnych na rynku wyciągarek, dedykowanych do tej wagi auta.
Z gamy naszych doposażeń, w projekcie Burza, zamontowaliśmy również zderzak tylny off road w niemal maksymalnej wersji doposażenia. Zderzak „Backfire” w wersji bazowej wyposażony jest w robocze lampy led, podobnie jak przedni „IronMan”, odznacza się niską wagą. Z dostępnych opcji doposażenia zderzaka tylnego off road, Właściciel „Burzy” wybrał uchwyty do szarpania, gniazdo haka amerykańskiego i ramię koła zapasowego. Nasze ramiona na koło zapasowe są niezwykle dopracowane, aby , w przeciwieństwie do większości dostępnych na rynku, nie „wydawały dźwięków” podczas jazdy, zwłaszcza jeśli jest to jazda w terenie. Podwójny system zamykania gwarantuje bezpieczeństwo.
Najlepsza technologia lakiernicza
Wszystkie doposażenia off road MetalPasja przechodzą proces lakierowania, którego technologię opracowaliśmy na bazie wieloletnich doświadczeń. Po piaskowaniu produkty pokrywamy podkładem epoksydowym. Następnie aplikujemy powłokę pierwotną. Warstwę finalną aplikujemy ultra odporne powłoki Line-X o legendarnej odporności na zarysowania, otarcia i inne podobne uszkodzenia. Tak złożony proces lakierowania doskonale sprawdza się na elementach montowanych w samochodach terenowych.
Nasza praca jest naszą Pasją, dlatego wszystkie nasze realizacje są dopracowane pod każdym względem! Jeep WJ OFFROAD „Burza” w nowym wcieleniu jest gotowy do terenowych zmagań!