PROJEKT „JACK FISHER”
Jeep Grand Cherokee WK offroad
Jeep WK do turystyki 4×4
Założenia projektowe:
– profesjonalna konserwacja podwozia pojazdu
-montaż zawieszenia zwiększającego możliwości terenowe auta i dobór większych opon
-montaż wyciągarki w fabrycznym zderzaku i zwiększenia powierzchni załadunkowej
Bazą projektu Jack Fisher jest Grand Cherokee trzeciej generacji, który, w odróżnieniu od poprzedników, posiada niezależne zawieszenie z przodu. Prezentowany egzemplarz posiada kultowy silnik 5.7 V8 HEMI, a dzięki modyfikacjom układu wydechowego, jego imponujące brzmienie słychać z daleka! Po przebudowie nabrał również „mężniejszego” wyglądu i dzielności w terenie. Jeep’a w takiej konfiguracji nie da się nie kochać!
Najważniejsze jest niewidoczne
Przed przystąpieniem do modyfikacji off road, przeprowadziliśmy gruntowną konserwację podwozia Jeep’a. Niestety często zdarza się, iż ta niesamowicie ważna kwestia zostaje zaniedbana i auto od spodu mocno koroduje. Na szczęście „Jack” był w niezłym stanie i standardowa procedura konserwacji wystarczyła, aby utrzymać go w dobrej kondycji. Szczegółowe informacje na temat zabezpieczenia podwozia w autach 4×4 można znaleźć tutaj.
Zawieszenie w teren do WK
Właściciel Jeep’a potrzebował zawieszenia o zwiększonym zakresie pracy, umożliwiającego jednocześnie montaż większych opon. Nie chciał jednakże inwestować mocno w zawieszenie, dlatego doradziliśmy zestaw liftu +2″ o doskonałym stosunku jakości do ceny. Twardość sprężyn został indywidualnie dobrana pod dodatkowe obciążenie pojazdu. Dobrze skonfigurowany lift zawieszenia zapewnia polepszenie parametrów prowadzenia pojazdu na asfalcie. Zestaw, który otrzymał Jack, składał się z 4 sprężyn oraz 4 dedykowanych amortyzatorów. Do tak przygotowane go liftu zawieszenia można zamontować opony w rozmiarze 32″ pod warunkiem zastosowania felg z innym, niż fabryczne odsadzeniem lub odpowiednich dystansów kół. Na felgi w nowej odsłonie powędrowały opony Cooper STT PRO.
Ratunek z opresji
Jednym z najpotrzebniejszych akcesoriów offroad w samochodzie terenowym jest wyciągarka.Można zainstalować ją na stalowym zderzaku off road. Naszą propozycją do WK/WH jest stalowy zderzak przedni „Diamond Duke” lub płyta pod wyciągarkę polskiego producenta osłon. Choć waga płyty przemawia na niekorzyść tego rozwiązania, bo jest niewiele lżejsza, niż zderzak przedni off road naszego projektu, to jednak pozwala zachować fabryczny wygląd pojazdu, co, dla niektórych posiadaczy Jeep’a jest istotne. Cała konstrukcja jest ukryta pod seryjnym, plastikowym zderzakiem. Dzięki takiemu rozwiązaniu mamy i cywilnie wyglądające auto, i wyciągarkę, która uratuje nas z opresji. Trzeba jednak pamiętać, iż kąt natarcia pojazdu pozostaje fabryczny i może zdarzyć się, iż plastikowy zderzak „zostanie” na terenowej przeszkodzie.
Płyta pod wyciągarkę posiada w komplecie osłonę czołową, chroniącą przód pojazdu. Dodatkowo wyposażona jest również w uchwyty do szarpania. Niestety produkt lakierowany jest proszkowo i błyskawicznie pojawia się na nim rdza. Aby zapobiec korozji, cały zestaw polakierowaliśmy powłokami Line-X. Technologia ta, wykorzystywana m.in. przez armię USA, doskonale sprawdza się w off road’zie z uwagi na swoją niespotykaną odporność na zadrapania, otarcia i inne podobne uszkodzenia. Chropowate wykończenie harmonizuje z terenowym charakterem pojazdu. Na płycie zamontowaliśmy wyciągarkę Dragon Winch, sprawdzony model, który polecamy osobom szukającym dobrej wyciągarki w niewygórowanej cenie. Bezpiecznik wysokoprądowy został umieszczony w kabinie, w formie estetycznego przycisku.
Ochrona karoserii
Line-X wykorzystujemy także jako powłoki ochronne karoserii. Samochody poruszające się w terenie narażone są na rożnego rodzaju zarysowania, które powodują, iż z czasem lakier przestaje chronić karoserię, a całe auto wygląda na mocno „zmęczone”. Polimocznikowe powłoki ochronne znoszą bez śladu uszkodzeń typowe trudności terenowe. Wyglądem przypominają nieco znane preparaty, jak np. Raptor, ale trzeba pamiętać, iż są to zupełnie inne powłoki, o nieporównywalnie większych zaletach. Jeep WK OFF ROAD otrzymał pakiet zabezpieczenia karoserii w podstawowej wersji- tzw. pakiet dolny. Polega on na zabezpieczeniu dolnych, najbardziej narażonych na uszkodzenia partii karoserii, do wysokości przetłoczeń. Poza oczywistą ochroną, taki pakiet poprawia też aspekt wizualny pojazdu- nadaje mu charakteru i poprawia proporcje.
Bagażnik wyprawowy do Jeep’a WK offroad
Do opisanego Jeep’a WK OFF ROAD wykonaliśmy bagażnik dachowy „szyty na miarę”. Wszystkie nasze produkty z rur, w tym także progi off road , wykonujemy przy pomocy giętarki wielopłaszczyznowej CNC. Urządzenie to pozwala na wygięcie rur w dowolnym kształcie i wymiarach, dzięki czemu unikamy połączeń spawanych i materiał zachowuje pełną wytrzymałość i idealny wygląd. Na bagażnik powędrowało koło zapasowe, gdyż większe od fabrycznego, nie mieści się już w miejsce przewidziane pod pojazdem. Dodatkowo na bagażniku wykonaliśmy mocowanie podnośnika hi lift. Na przodzie bagażnika wyprawowego, zamontowaliśmy panel dalekosiężny led. Instalacja elektryczna została poprowadzona do wnętrza pojazdu. Panel uruchamia się przyciskiem typu carling, który umieściliśmy obok wyłącznika wysokoprądowego wyciągarki.
Uniwersalny Jeep WK offroad
Z uwagi na konstrukcję zawieszenia, o której wspomnieliśmy na początku, Jeep Grand Cherokee trzeciej generacji oferuje, w porównaniu do swoich poprzedników, dużo lepsze prowadzenie. Tej charakterystyki nie pogarsza lift zawieszenia, który wręcz ją poprawia, oczywiście pod warunkiem jego prawidłowej konfiguracji. Po modyfikacjach Jeep wciąż służy jego Właścicielowi do codziennej jazdy, cieszy swoim wyglądem i zwraca na siebie uwagę. W czasie wolnym dostarcza wspaniałych wrażeń podczas rekreacji w terenie. Bo o to właśnie chodzi- abyśmy mogli realizować marzenia. Jeśli chcesz, aby Nasz zespół zbudował dla Ciebie auto marzeń, skontaktuj się z nami!
Obejrzyj zdjęcia z realizacji projektu „Jack Fisher”, zainspiruj się i przyjedź do nas!