
POLAR BEAR
WK2 do rodzinnej turystyki
Jeep WK2 na wyprawy

Założenia projektowe
-naprawy mechaniczne i blacharskie- przygotowanie solidnej bazy
-wyposażenie w najpotrzebniejsze akcesoria offroad
-pakiet ochrona- lakierowanie ochronne i osłony















Jeep Grand Cherokee czwartej generacji, podobnie do jego poprzedników, jest coraz mocniej doceniany jako baza do budowy auta na wyprawy 4×4. Łączy w sobie zarówno komfort i pewność podczas jazdy autostradowej, jak i wystarczającą dzielność terenową.
Najpotrzebniejsze wyposażenie do turystyki 4×4
Terenowa przygoda właściciela z Jeep’em dopiero się rozpoczyna, postawił zatem jedynie na najpotrzebniejsze doposażenia. Na tej liście znalazły się m.in.: wyciągarka, osłony podwozia, wzmocnienie zderzaka tylnego i terenowe opony. Wraz z gromadzeniem terenowych i wyprawowych planuje jednak powracać do nas na kolejne etapy. Jest to oczywiście uzależnione od tego, jak bardzo taka forma spędzania wolnego czasu spodoba się rodzinie. Wygląda jednak na to, iż wszyscy połknęli offroadowego bakcyla jeszcze przed przyprowadzeniem Jeep’a do nas.
Konserwacja podwozia- inwestycja w dobrostan pojazdu
Choć auto ma niewiele ponad 10 lat, stan podwozia wymagał już dużego nakładu w zakresie czyszczenia nalotu rdzy, a karoseria posiadała ogniska korozji wymagające kilku napraw blacharskich. Warto wziąć to pod uwagę, jeśli szukamy dla siebie egzemplarza z podobnych lat i dokładnie zweryfikować jego stan przed zakupem. W rezultacie zaplanowane prace konserwacyjne objęły szerszy zakres.
Realizowane przez nas konserwacje obejmują również zabezpieczenie profili zamkniętych przez technologiczne otwory. Tę część konserwacji wykonujemy przy pomocy dedykowanych urządzeń i środków konserwujących.
Przygotowanie mechaniczne
Jeep WK2 na wyprawy 4×4 musi być w pełni sprawny, aby dowiózł nas do celu i z powrotem.
Po przeprowadzeniu konserwacji, wykonaliśmy naprawy i ulepszenia w zakresie mechaniki. Wymieniliśmy olej w skrzyni biegów, sprawdziliśmy układ wtryskowy, przeprowadziliśmy płukanie układu chłodzenia, a także zamontowaliśmy OCT, czyli Oil Catch Tank-efektywnie działający separator. Oprócz gromadzenia zanieczyszczeń (oleju, wody i innych zanieczyszczeń) wpływa on na wzrost ciśnienia w komorze spalania (w tym wzrost ciśnienia doładowania) i większe generowanie momentu obrotowego.
Dokonaliśmy również wymiany zużytych gumowych elementów zawieszenia. Jeep potrzebował także nowego, niezawodnego akumulatora.
Wyposażenie auta do turystyki 4×4
Po analizach zaproponowanych przez nas rozwiązań, właściciel Jeep’a zdecydował się na pozostawienie zderzaka fabrycznego z przodu i montaż wyciągarki na płycie. Dedykowana do tego modelu płyta pod wyciągarkę jest całości schowana pod zderzakiem plastikowym.
Na płycie zamontowaliśmy wyciągarkę o uciągu 12000lbs marki Kangaroo. Choć nie jest wyciągarka klasy premium, stanowi doskonały wybór, zwłaszcza do turystyki 4×4.
Z tyłu jednak zamontowaliśmy, opracowany przez nasz zespół, stalowy zderzak offroad do WK2. Z dostępnych do zderzaka dodatków, Właściciel Polar Bear’a” wybrał uchwyty do szarpania. Istotnie, są one przydatnym doposażeniem auta poruszającego sie w terenie.
Aby zapewnić mocne posadowienie dla zaplanowanego namiotu dachowego, wykonaliśmy platformę pod namiot. Dzięki takiemu rozwiązaniu ciężar namiotu jest równomiernie rozłożony, a dodatkowo bagażnik stanowi miejsce mocowania akcesoriów. W przyszłości zostaną na nim zamontowane lampy robocze i dalekosiężne.
Ochrona w terenie
Podczas jazdy w terenie łatwo o uszkodzenie delikatnych elementów układu napędowego czy karoserii. Warto zainwestować w akcesoria, które mają za zadanie chronić nasze auto 4×4. Niektóre z nich niewątpliwie podnoszą także walory estetyczne pojazdu. Tak jest w przypadku opracowanego przez nas pakietu ochronnego lakierowania karoserii. Na dolne, najbardziej narażone na uszkodzenia strefy karoserii, aplikujemy powłoki w technologii Line-X. W ten sposób zabezpieczyliśmy również plastikowy zderzak przedni. W wyniku tego, zyskał on niespotykaną odporność na uszkodzenia. Jest to niewątpliwie bardzo ważne ulepszenie. Całość lakierowania poprawia proporcje pojazdu i nadaje Jeep’owi bardziej offroadowy charakter.
Karoserię chronią także stalowe progi, które nie tylko zabezpieczają ranty karoserii, ale umożliwiają akces do przestrzeni na bagażniku. Przy pomocy progów można asekurować pojazd na trudniejszych odcinkach terenowych.
I ostatnia, ale nie najmniej ważna rzecz to osłony podwozia. Zestaw osłon, wykonanych z aluminium grubości 6mm, chroni silnik, chłodnicę, reduktor, skrzynię biegów oraz tylny dyferencjał. Jeep może wjeżdżać w teren bez obaw!
Ale zaraz! Potrzebne są jeszcze terenowe opony. Przy okazji zmian, Właściciel WK2 na wyprawy sam dokonał wyboru jeśli chodzi o model opon, zdecydował się również na zakup alufelg offroad . Montaż nieco większego ogumienia wymaga odsunięcia kół na boki. Alufelgi z odpowiednim ET to bez wątpienia o wiele bezpieczniejsze rozwiązanie, niż dystanse. Ponadto są one dostępne w wielu wzorach i kolorach, w rezultacie podnoszą one walory estetyczne pojazdu i dają możliwość jego personalizacji. Na felgi zamontowaliśmy opony z bieżnkiem AT w rozmiarze 32″.
Jeep WK2 na wyprawy w takiej konfiguracji jest gotowy do drogi!