
PROJEKT „DARK WOOD”
Pojazd dla myśliwego- Toyota Land Cruiser
Toyota LC95 w teren

Założenia projektowe:
– zabezpieczenie karoserii powłokami typu „Raptor”
– konserwacja podwozia
– budowa pojazdu dla myśliwego













Wytrzymała terenówka
Toyota Land Cruiser znana jest ze swojej niezawodności, dlatego miłośnicy jako baza bezdroży często wybierają ją do budowy pojazdu off road. Prezentowany egzemplarz, z 1997 roku, wyposażony jest w silnik Diesel i automatyczną skrzynię biegów. Właściciel chciał, abyśmy do tych atrybutów dołożyli nasz „MetalPasja touch” i uatrakcyjnili trochę nudnawy wygląd Toyoty.
Toyota Land Cruiser- pojazd dla myśliwego
Prace przy Toyocie rozpoczęliśmy od wykonania pakietu konserwacji podwozia. Pojazd przeszedł naszą standardową procedurę konserwacyjną, na którą składają się etapy:
– usunięcie osprzętu podwozia
– usunięcie zabrudzeń myciem pod ciśnieniem z dodatkiem preparatu czyszczącego
– mechaniczne i chemiczne usunięcie korozji
– pokrycie podwozia preparatem podkładującym
– pokrycie podwozia środkami konserwującymi czołowych producentów
Kolejnym krokiem było malowanie karoserii. Właściciel Toyoty, myśliwy, zdecydował się na kamuflażowy, oliwkowy odcień z palety RAL. Jako powłokę lakierniczą, zastosowaliśmy preparaty 2K, znane pod nazwami Raptor, Rangesr, czy Cobra,. Odznaczają się one znacznie większą odpornością na zarysowania, niż lakier tradycyjny. Właśnie z uwagi na te właściwości oraz chropowatą strukturę, zyskują one coraz większą popularność w branży 4×4. Pakiet obejmował lakierowanie pojazdu z zewnątrz, bez malowania wnęk, dlatego po otwarciu drzwi widzimy oryginalny lakier. Profesjonalny proces lakierowania obejmuje czasochłonne przygotowanie pojazdu- demontaż klamek, szyb, elementów karoserii (znaczki, logo). Tylko tak przygotowane auto będzie doskonale prezentować się po lakierowaniu.
Doposażenia offroad
Przeobrażona z zewnątrz Toyota dla myśliwego gotowa była na pakiet doposażeń off road. Zamontowaliśmy lift zawieszenia +2″, który umożliwia założenie większego ogumienia z dedykowanym w teren bieżnikiem MT. Twardość zawieszenia dobraliśmy pod dodatkowe obciążenie pojazdu, które z przodu stanowić będzie zderzak z wyciągarką, a z tyłu upolowana zwierzyna.
Przód pojazdu uzbrojony został w stalowy zderzak offroad z płytą pod wyciągarkę wewnątrz zderzaka. Z listy opcji dodatkowych, właściciel pojazdu wybrał wbudowane oświetlenie do jazdy dziennej, uchwyty do szarpania oraz otwory umożliwiające bezpieczne podnoszenie pojazdu przy pomocy podnośnika typu hi lift. Aby nieco ożywić wygląd pojazdu, szarpaki pomalowaliśmy na agresywny odcień czerwonego.Dodatkowo zderzak offroad jest wyposażony w solidny, potrójny bull bar, który chroni lampy przednie i cały front pojazdu .
Na bull barze zamontowaliśmy olbrzymie reflektory robocze, doświetlające przestrzeń przed pojazdem o mocy 51W. Czerwona obwódka reflektorów tworzy stylistyczną całość z szarpakami.
Solidne progi offroad
Z dodatkowego doposażenia off road, właściciel Toyoty zdecydował się ponadto na progi offroad, które powinny znaleźć się na wyposażeniu każdej terenówki! Progi umożliwiają asekurację pojazdu w terenie, podczas pokonywania odcinków o dużych przechyłach, tzw. trawersów. Chronią także karoserię auta przed wgnieceniem, podczas kontakt z przeszkodami.
Przedni stalowy zderzak do Toyoty oraz progi offroad polakierowaliśmy powłokami Raptor w tym samym odcieniu do karoseria pojazdu.
Na spód auta zamontowaliśmy zestaw aluminiowych osłon- silnika, skrzyni biegów oraz reduktora. Solidne, wykonane z aluminium grubości 5mm osłony, doskonale zabezpieczają elementy pojazdu podczas jazdy w terenie.
Dodatkowo polakierowaliśmy Raptorem także bagażnik dachowy, w który Toyota była już wyposażona przed naszą realizacją.
Toyota Land Cruiser w tej konfiguracji jest doskonała propozycją pojazdu dla myśliwego!