RENOWACJA JEEP WRANGLER YJ
Kompleksowa renowacja i modyfikacja off road Jeep Wrangler YJ
Założenia projektowe:
- -kompleksowa odbudowa pojazdu
- -aplikacja powłoki Line-X na karoserię
- -modyfikacja offroad- lift +4
ZOBACZ SZCZEGÓŁY
Kultowy model Jeep’a Wranglera YJ, produkowanego w latach 1987-1995, trafił do nas w celu przeprowadzenia kompleksowej renowacji , a następnie modyfikacji off road. Stan wizualny i techniczny pojazdu był kiepski. Ponieważ silnik oraz elementy układu napędowego nie wymagały jednak remontu, pozwoliło to znacznie ograniczyć koszty przedsięwzięcia.
Renowacja Jeep Wrangler- rozpoczęcie prac
Prace rozpoczęliśmy od demontażu Wranglera. Rozebrane i całkowicie pozbawione wyposażenia zostało wnętrze pojazdu, karoseria została odseparowana od ramy, zdemontowaliśmy elementy układu hamulcowego, kierowniczego, zawieszenie. Dopiero wówczas mogliśmy w pełni ocenić stan blacharki pojazdu. Na tym etapie niewątpliwie istotny był fakt, iż nie odkryliśmy dalszych ognisk korozji.
Rama okazała się również być w dobrym stanie i nie wymagała się olbrzymich napraw. Po odbudowie ramy poddaliśmy ją procesom lakierniczym i konserwacyjnym. Na zregenerowanej ramie rozpoczęliśmy ponowny montaż wszystkich elementów pojazdu- silnika, skrzyni biegów, mostów.
Renowacja i lakierowania karoserii
W międzyczasie renowacji poddaliśmy karoserię pojazdu. Miejsca skorodowane oczyściliśmy mechanicznie i chemicznie. Obszary, które wymagały doczyszczenia do „gołej blachy” zabezpieczyliśmy następnie podkładem epoksydowym. Jako technologię lakierowania pojazdu, Właściciel wybrał powłoki Line-X. Posiadają one doskonałe parametry ochronne jeśli chodzi o korozje, promieniowanie UV, czynniki fizyczne i chemiczne. Dzięki ultra wysokiej odporności na ścieranie i inne podobne uszkodzenia mechaniczne, tworzą niemalże niezniszczalną strukturę. Ze względu na te właściwości, śmiało można powiedzieć, iż Jeep został zabezpieczony w sposób niezawodny.
Kiedy wszystkie elementy karoserii zostały odnowione i pomalowane, rozpoczęliśmy s finalny montaż pojazdu. Wrangler w całości pokryty powłokami Line-X uzyskał zupełnie nowy, customowy wygląd.
Odbudowa wymagała doposażenia Jeep’a w szereg fabrycznie nowych części- zamontowaliśmy nowy układ hamulcowy, osprzęt silnika oraz elementy układu kierowniczego.
Wrangler otrzymał także nowiutki kompletny zestaw zawieszenia z liftem +4” i opony z bieżnikiem MT w rozmiarze 33”. Jeep w nowym wcieleniu budzi zachwyt, a jego stan techniczny pozwoli cieszyć się pojazdem prze długie lata.