Wyprawowy Jeep Commander
Jak przygotować Jeep’a w teren
Założenia projektowe
-montaż podstawowego wyposażenia w teren
-personalizacja pojazdu
Wyprawowy Jeep Commander
Dlaczego ten „olbrzym”, produkowany w latach 2006-2010 zyskuje ostatnio na popularności? XK, czyli bliźniaczy brat Jeep’a Grand Cherokee trzeciej generacji, zdaje się mieć więcej zalet od niezwykle popularnego krewniaka. 7-osobowy, przestronny, technicznie zbudowany jak Grand, oferując przy tym o wiele więcej miejsca w kabinie i bagażniku. Warto zauważyć, iż te cechy niewątpliwie czynią go niezwykle atrakcyjną bazą na auto wyprawowe. Dodatkowo kanciaste kształty przemawiają do wielbicieli marki. Prezentowany egzemplarz jest wyposażony w benzynowy silnik o pojemności 4.7 L.
Jeep Commander do turystyki 4×4
Co jest potrzebne w aucie 4×4 przeznaczonym do jazdy w lekkim terenie? Z pewnością nie mówimy tu o potrzebie zaawansowanych modyfikacji! Commander już w serii posiada pewna dzielności terenową, którą w łatwy sposób można „podrasować”. Oto jak w kilku krokach zmodyfikowaliśmy XK!
Teraz nie tylko lepiej sprawdza się w warunkach offroad- modyfikacja objęła również aspekt wizualny..
Najlepszy lift zawieszenia do Jeep Commander
Commander technicznie jest bratem bliźniakiem Jeep’a Grand Cherokee WK/WH. Podobnie jak do WK, rekomendujemy do niego zawieszenie marki Old Man Emu. Ten australijski producent od lat słynie z wysokiej jakości produktów. Zestawy oparte na komponentach OME służą przez długi czas.
Commander został wyposażony w sprężyny +2″ o podwyższonej twardości i odpowiedniej długości amortyzatory. Po montażu wyregulowaliśmy skok zawieszenia i wykonaliśmy geometrię układu kierowniczego. Twardsze od fabrycznych sprężyny sprawiają, iż jazda tym dość wysokim Jeep’em staje się bardziej pewna. Commander pozostał na fabrycznych felgach, ale dołożyliśmy dystanse kół. Zwiększenie rozstawu kół również pozytywnie wpływa na prowadzenie pojazdu. Właściciel, z uwagi na przeznaczenie auta, wybrał opony z uniwersalnym bieżnikiem All Terrain. Aby zmieścić ogumienie w rozmiarze 32″, musieliśmy również podciąć fabryczny zderzak. Dzięki temu uzyskaliśmy więcej przestrzeni w nadkolach.
Co jest potrzebne w aucie do turystyki 4×4?
Zamontowaliśmy już lift zawieszenia i dobrej klasy opony. Co jeszcze przydaje się podczas rekreacji w terenie? Z pewnością jest to wyciągarka! Ze względu na ograniczenia budżetowe przygotowaliśmy miejsce na jej montaż w niedalekiej przyszłości. Pod fabryczny zderzak trafiła płyta pasująca do większości wyciągarek 4×4. Dodatkowo z zewnątrz zamontowaliśmy osłonę czołową z uchwytami do szarpania. To nie tylko atrakcyjny element wyglądu, ale również istotna ochrona dla plastikowego zderzaka.
Ochrona to z pewnością jeden z najważniejszych aspektów w autach poruszających sie w terenie. Zapewniają ją nie tylko osłony, ale również zabezpieczenie karoserii i delikatnych plastikowych zderzaków. Opracowaliśmy autorski sposób, który pozwala ustrzec fabryczne zderzaki przed ich połamaniem w terenie. Aplikowane w grubości 2-3mm chropowate struktury wzmacniają zderzaki na tyle, iż nie łamią sie one podczas kontaktu z przeszkodą. Pakiet aplikujemy także na dolne, najbardziej narażone na uszkodzenia partie karoserii. Doskonale chronią ją przed zadrapaniami, otarciami i innymi podobnymi uszkodzeniami, jakie często przytrafiają się podczas jazdy offroad. Właściciel zdecydował się również na zabezpieczenie maski pojazdu., ponieważ lakier na niej także często ulega uszkodzeniu na skutek kontaktu np., z uderzającymi w nią kamykami.
Aby zapewnić źródło światła roboczego z tyłu pojazdu, zamontowaliśmy w fabrycznym zderzaku lampę roboczo-przeciwmgłową w technologii led.
Unikalny wygląd
Klienci wybierający naszą markę to osoby, które cenią sobie nie tylko solidne przygotowanie techniczne pojazdu. Bez wątpienia zależy im, aby budowany pojazd zyskał unikalny wygląd. Personalizacja auta obejmuje zwykle koncepcję kolorystyczną, czy zastosowanie indywidualnie dobranych akcesoriów. Bardzo duże możliwości w tym zakresie dają nam, stosowane przez nas od lat wspomniane powłoki ochronne. Dzięki zastosowaniu technologii Line-X zmieniliśmy aspekt zewnętrzny Commander’a. Podobnie powłoki w technologii 2K, znane jako Raptor oferują duże możliwości. Z uwagi na fakt, iż występują we wszystkich kolorach według palety RAL, każda realizacja może być unikatowa. Dzięki wieloletniemu doświadczeniu naszego zespołu z powodzeniem lakierujemy nawet trudne elementy lub aplikujemy skomplikowane grafiki.
Powłoki 2K wykorzystaliśmy tu do polakierowania felg na kolor czarny. Dzięki temu dolne elementy pojazdu uzyskały wizualna spójność. Na życzenie Właściciela auta wykonaliśmy mały bull bar, który podkreśla offroad’owy charakter samochodu.
Wyprawowy Jeep Commander otrzymał dodatki w kolorze pomarańczowym, które rozweselają nieco jego ciemną kolorystykę. Dodatkowo czynią ten egzemplarz mocno rozpoznawalnym- jeśli spotkacie się gdzieś na szlaku, z pewnością nie pomylisz go z żadnym innym!