PROJEKT „CRYSTAL SHIP”


Auto 4×4 na wyprawy- Jeep Grand Cherokee

Jeep Grand Cherokee WK do rodzinnej turystyki 4×4

Założenia projektowe:

Popularna niegdyś baza do budowy auta w teren, jaką niewątpliwie był Jeep Grand Cherokee WJ, powoli odchodzi w zapomnienie. Podobnie jak kiedyś WJ, dziś WK jest najchętniej wybierany jako auto 4×4 na wyprawy. W MetalPasja.pl już od lat oferujemy kompleksowe modyfikacje tej generacji Granda. Stworzyliśmy do niego autorską linię stalowych doposażeń offroad, koncepcje jego wizualnej aranżacji, jesteśmy również jedynym dystrybutorem liftów zawieszeń +4 i +5” do tego modelu.

Ponieważ staliśmy się liderem w dziedzinie modyfikacji Jeep’a Grand Cherokee trzeciej, i pozostałych generacji, to właśnie do nas trafił Pan Radek z rodziną i świeżo zakupionym Jeep’em WK 5.7 HEMI. Plan budowy objął przygotowanie Jeep’a do rodzinnych wyjazdów.

Po dokonaniu mechanicznych oględzin pojazdu, sporządziliśmy listę koniecznych prac serwisowych. Nie była ona długa- zakup zadbanego egzemplarza pozwala niewątpliwie zaoszczędzić pieniądze i czas. Jeep miał również wykonaną przez poprzedniego właściciela konserwację podwozia, która wymagała jedynie poprawek. Po zakończeniu napraw mechanicznych Jeep został przez nas wyposażony w zestaw liftu zawieszenia +2”. Taka konfiguracja nie tylko zwiększa możliwości auta w terenie, ale również, z racji specyfikacji zawieszenia, poprawia prowadzenie pojazdu na asfalcie.

W międzyczasie trwały już prace nad osprzętem offroad. Przedni zderzak „Diamond Duke” pan Radek zamówił w wersji bazowej. Z dodatków wybrał uchwyty do szarpania, które są niezwykle przydatne w warunkach jazdy w terenie. Postawił również na dobrej klasy wyciągarkę, która z pewnością stanowi ważne doposażenie. Na przedni zderzak trafiła wyciągarka marki Warn, model Vr EVO, której stylistyka nawiązuje do kultowej serii Zeon.

Właściciele Jeep’a długo wahali się nad wariantem zderzaka tylnego. Początkowo miał on być wyposażony, podobnie jak przedni, jedynie w uchwyty do szarpania. Jednak po analizie możliwości załadunkowych, okazało się, że niezbędne będzie również ramię na koło zapasowe. Bazując na naszych doświadczeniach, doradziliśmy zamontowanie na ramieniu również kanistra na wodę. To rozwiązanie bezsprzecznie ułatwia zadbanie o higienę rąk w każdych warunkach i w każdym miejscu.

Zarówno przedni, jak i tylny zderzak naszego projektu, w wersji bazowej wyposażony jest w robocze lampy led. Pozostałe opcje wyposażenia można wybrać za dopłatą.

W związku z potrzebą zwiększenia przestrzeni ładunkowej, na wyposażenie „okrętu” trafił również bagażnik wyprawowy. Platformę wykonaliśmy z rur 3/4” giętych metodą CNC. Podobnie jak zderzaki, bagażniki lakierujemy metodą natrysku w technologii Line-X. Jesteśmy jedynym producentem doposażeń 4×4, który stosuje tę, bez wątpienia, najlepiej sprawdzającą się w warunkach offroad metodę.

Powłoki aplikowane w technologii Line-X, czyli na gorąco, przy użyciu specjalistycznego agregatu, aplikujemy także na karoserie pojazdów. Ze względu na niespotykaną odporność powłok na otarcia, zadrapania i inne podobne uszkodzenia, tego typu lakierowanie jest doskonałą alternatywa dla tradycyjnego lakierowania, jeśli chodzi o pojazdy użytkowane w terenie. Na bazie naszych doświadczeń z jazdy oraz znajomości tej technologii, stworzyliśmy koncepcję tzw. „pakietu dolnego”, czyli zabezpieczania dolnych, najbardziej narażonych na uszkodzenia partii karoserii właśnie ultra opornymi powłokami Line-X. Poza rewelacyjnie spełnioną funkcją ochronną, pakiet daje także interesujący efekt wizualny, zmienia na korzyść proporcje auta.

Crystal Ship otrzymał pakiet dolny, choć właściciele przewidują, iż w niedługim czasie zdecydują się na metamorfozę całego nadwozia. Dobrym rozwiązaniem jest połączenie pakietu dolnego z lakierowaniem pozostałej części karoserii powłokami 2K. Ta nieco mniej odporna na zadrapania technologia daje jednak duże możliwości kolorystyczne. Podczas gdy Line-X oferujemy wyłącznie w kolorze czarnym, powłoki 2K można wybierać we wszystkich odcieniach według palety RAL. Dodatkowym atutem jest również możliwość nanoszenia wzorów, logotypów, napisów etc. dzięki której można spersonalizować auto.

Jedną z najważniejszych kwestii podczas budowy i użytkowania auta 4×4, jest jego zabezpieczenie przed uszkodzeniem na skutek kontaktu z przeszkodą, czy niepożądaną substancją. Aby chronić elementy układu napędowego, stosuje się osłony podwozia. Ich dodatkową zaletą jest wyciszenie wnętrza pojazdu i zmniejszenie spalania. Crystal Ship został wyposażony w komplet aluminiowych osłon, składający się z trzech elementów- osłony silnika i przedniego dyferencjału, osłony skrzyni biegów i osłony reduktora.

Niedocenianym, a niezwykle ważnym elementem chroniącym karoserię pojazdu są progi offroad. W razie kontaktu z przeszkodą to właśnie one ”zbierają” uderzenie. Progi przydatne są także podczas pokonywania trudniejszych odcinków terenowych, gdzie występują duże przechyły.

Elementem chroniącym silnik jest snorkel, czyli podwyższony wlot powietrza. Chroni on jednostkę napędową przed wodą, kurzem, czy błotem. Aby zapewnić maksymalną ochronę, podczas montażu modyfikujemy także układ dolotowy. Fabryczny filtr powietrza zastępujemy hermetycznym filtrem stożkowym, dedykowanym do mocy pojazdu.

Wybór opon to niezwykle istotna kwestia. Auto, które będzie się poruszać w terenie trzeba wyposażyć w odpowiednie ogumienie. Dobiera się je na podstawie planowanego sposobu użytkowania pojazdu. Crystal Ship będzie poruszał się w zróżnicowanych warunkach, dlatego wybór padł na bieżnik typu All Terrain, który jest uniwersalny. Po montażu liftu zawieszenia +2 w WK można zmieścić oponę w rozmiarze 32”. AT-ki BFGoodrich zamontowaliśmy na nowe 17-sto calowe alufelgi offroad. To właśnie one nadają finalny efekt wyglądu pojazdu i są swojego rodzaju „wisienką na torcie” . Na efektownych alufelgach aspekt wizualny Jeep’a zdecydowanie zyskuje!

CHCESZ TAKIE AUTO?

SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!