PROJEKT „MIDNIGHT EXPLORER”


Modyfikacje Jeep’a Grand Cherokee – ZJ na wyprawy

Wyprawowy Jeep Grand Cherokee

Założenia projektowe

-doposażenie Jeep’a w komplet osprzętu off road MetalPasja
-poprawa stanu wizualnego pojazdu
-montaż oświetlenia roboczego i dalekosiężnego
Pierwsza generacja Jeep’a Grand Cherokee o oznaczeniu ZJ zachwyca swoją klasyczną linią nadwozia, dzięki której znajduje wielu zwolenników. Zadbane egzemplarze osiągają coraz wyższe ceny.
ZJ-ty produkowane były z silnikami: rzędowym R6 o pojemności 4.0, oraz V8 5.2 i 5.9.

Egzemplarz, który trafił do nas na przebudowę, wyposażony jest w silnik 5.2. Jeep, należący do pana Mateusza, miał już za sobą pewne modyfikacje, jednakże jakość ich wykonania nie była zadowalająca- potrzebował on włożenia w niego wiele serca!

Jeep miał już lift zawieszenia +3″, opony z bieżnikiem AT i stalowy zderzak przedni. W takim stanie nabył go obecny Właściciel. Stylistyka zderzaka pozostawiała wiele do życzenia. Okazało się, iż wygląd nie był jego najgorszą stroną. Po zdemontowaniu go z auta, ukazało się mocowanie, które w żaden sposób nie mogło gwarantować bezpiecznego użytkowania tego elementu.

Z gamy doposażeń, Właściciel ZJ wybrał pełny pakiet osprzętu off road, który zaprojektowaliśmy do tego modelu Jeep’a Grand Cherokee. Wszystkie produkty off road, jakie wykonujemy, przechodzą kilkuetapowy proces lakierowania. Uprzednio wypiaskowane, pokrywane są podkładem epoksydowym, następnie zabezpieczane uretanowymi powłokami. Finalną warstwę lakierniczą stanowią powłoki Line-X, które słyną ze swojej odporności na zadrapania, otarcia i inne podobne uszkodzenia. Bezsprzecznie są one najlepszym rozwiązaniem w autach 4×4.

Zderzak przedni offroad „Mad Man” w wersji bazowej wyposażony jest w płytę pod wyciągarkę i komplet wbudowanego oświetlenia. Dodatkowo wyposażyliśmy go w uchwyty do szarpania i dokręcany bull bar, które niewątpliwie przydają się w terenie. Na bull barze zamontowany został panel led z rozproszonym strumieniem światła.

Tylny zderzak stalowy „Trail Desire” w wersji bazowej zawiera wbudowane oświetlenie robocze w technologii led. Z gamy dodatków Właściciel ZJ-ota wybrał uchwyty do szarpania, ramię na koło zapasowe oraz gniazdo haka amerykańskiego 2×2″. Te dodatki, a zwłaszcza ramię koła, są niezbędne i przydają się, zwłaszcza na wyprawach!

Poza zderzakami stalowymi Jeep otrzymał także pakiet osprzętu z rur, na który składają się progi boczne offroad oraz bagażnik wyprawowy. Nasze progi i bagażniki wykonujemy w technologii CNC, która umożliwia nam precyzyjną konstrukcję dowolnych stylistycznie produktów.

Pan Mateusz zdecydował się na klasyczny model progów 4×4 „Classic” z systemem mocowania do podłużnicy pojazdu. Progi offroad nie tylko chronią karoserię w terenie, ale przede wszystkim umożliwiają asekurację pojazdu na trudniejszych odcinkach dróg.

Z uwagi na fakt, iż auto ma służyć głównie na rodzinne wyprawy 4×4, bardzo ważnym elementem doposażenia był pojemny bagażnik dachowy. Przede wszystkim liczyła się możliwość zamontowania na nim namiotu dachowego. Do Jeep’a ZJ na wyprawy zaprojektowaliśmy platformę pod namiot dachowy, wraz z dodatkowym systemem do mocowania bagażu oraz pełnym dodatkowym oświetleniem. Z przodu panel dalekosiężny led, po bokach mini panele led robocze, z tyłu większy panel roboczy. Instalacja elektryczna została poprowadzona do wnętrza pojazdu pod tapicerką, a sterowanie „elektrownią” zostało umiejscowione na tunelu sufitowym. Zastosowane przełączniki typu carling są podświetlane po załączeniu.

W międzyczasie Właściciel ZJ zdecydował się na zakup drugiego kompletu opon. Istniejący lift zawieszenia umożliwiał zamontowanie opon w rozmiarze 32″, przy odpowiednim odsadzeniu felg. Na nowy komplet felg off road powędrowały opony BFG Mud Terrain. Choć opony z bieżnikiem MT bardziej hałasują podczas jazdy na asfalcie, to umożliwiają eksplorację dużo trudniejszego terenu, a ponadto są bardziej odporne na uszkodzenia, co jest istotne, zwłaszcza na dalszych wyprawach. Ich zastosowanie wydaje się zatem w pełni uzasadnione!

Po zamontowaniu nowego doposażenia off road Jeep nabrał mężnego wyglądu i naprawdę zapowiadał się imponująco! Niestety końcowy efekt psuła nieudolnie nałożona na karoserię powłoka Raptor. Aby jeszcze bardziej poprawić aspekt wizualny pojazdu, zaproponowaliśmy Właścicielowi wykonanie poprawy struktury na całym Jeepie. Ponieważ w dziedzinie aplikacji powłok 2K jesteśmy krajowym liderem, estetyczne polakierowanie samochodu w wariancie mono kolor nie było dla nas trudnością. Teraz ZJ na wyprawy wygląda doskonale!

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!