XJ CLASSIC
Jeep Cherokee XJ Classic Off Road
Rekreacja 4×4
Założenia projektowe:
– utrzymanie „cywilnego” charakteru Jeep’a
– montaż liftu +3,5″
-zapewnienie możliwości wyciągnięcia auta z terenowych tarapatów
Legenda motoryzacji
Jeep Cherokee XJ to, obok Wranglera, najbardziej uwielbiany, można rzec, kultowy model tej marki. Produkowany przez ponad dwadzieścia lat, ma swoich wielbicieli na całym świecie. Dziś coraz trudniej znaleźć zadbany i zdrowy egzemplarz w fabrycznym stanie. Jeden z takich „białych kruków” trafił do nas na „kosmetyczne” zmiany.
Prezentowany egzemplarz pochodzi z ostatnich lat produkcji modelu. Jego doskonały stan wpłynął na decyzję Właściciela o kierunku przeprowadzanych modyfikacji. Auto miało zyskać większe możliwości terenowe, aby móc cieszyć się weekendową turystyką off road, przy jednoczesnym zachowaniu jak najbardziej fabrycznego wyglądu. Od razu zatem wykluczyliśmy montowanie stalowych zderzaków, ale koniecznością było wyposażenie w uchwyt do szarpania z przodu. Takie mocowanie umożliwia wyciągnięcie Jeep’a w razie potrzeby. Wykonany na zamówienie uchwyt zamontowaliśmy do podłużnicy pojazdu i estetycznie wyprowadziliśmy na zderzak przedni.
Utrzymanie doskonałego stanu
Prace rozpoczęliśmy od wykonania profesjonalnej i gruntownej konserwacji podwozia. Podwozie pojazdu zostało umyte, a następnie mechanicznie i chemicznie oczyszczonej z nalotu. Po upływie czasów technologicznych przyszła pora na aplikację powłoki ochronnej na bazie wosku. Zakonserwowane zostały również wszystkie profile zamknięte. Dzięki starannemu zabezpieczeniu Jeep jest gotowy na trudne warunki, jednakże konserwacja nie jest jednorazowym zabiegiem. Jej stan należy weryfikować co 12 miesięcy.
Lift zawieszenia
Jeep otrzymał 3,5-calowy lift zawieszenia, oparty na komponentach marki Rubicon Express. Regulowane krótkie wahacze oraz regulowany drążek Panharda pochodzą od polskiego producenta. Amortyzatory Rubicon Express z serii monotube, dzięki swojej konstrukcji, zapewniają dużo lepszą pracę, zarówno na asfalcie jak i poza nim.Ta konfiguracja zawieszenia off road pozwoliła na montaż ogumienia w rozmiarze 31×10,5. Do XJ-ta trafiły opony typu MT marki Cooper, model Discoverer STT PRO. Zostały one zamontowane na nowiutkie felgi z większym, niż fabryczne, odsadzeniem. Jest to klasyczny model felg off road z okrągłymi wycięciami.
Nowe felgi dość mocno wysunęły koła poza obrys karoserii, zamontowaliśmy zatem poszerzenia nadkoli. Bazując na naszym doświadczeniu, rekomendujemy wyłącznie oryginalne poszerzenia amerykańskiej marki Bushwacker. Są one wykonane z wysokiej jakości tworzyw, dzięki czemu dużo lepiej „znoszą” otarcia, zadrapania i uderzenia. Z uwagi na fakt, iż Właścicielowi tego pięknego egzemplarza XJ zależało na wyglądzie jak najbardziej zbliżonym do fabrycznego, wybór padł na poszerzenia Bushwacker Flat Style. Ich montaż wymagał nieznacznego podcięcia zderzaków.
Na fabrycznym zderzaku przednim zamontowaliśmy dodatkowe oświetlenie, które przydaje się w sytuacjach, kiedy dzień w terenie trochę się przedłuży…