PROJEKT MAGNUS


Jeep Grand Cherokee 3 w teren

Modyfikacje offroad Jeep WK/WH

Założenia projektowe:

Jeep Grand Cherokee trzeciej generacji to pojazd, który jest coraz częściej wybierany jako baza do budowy auta do turystyki 4×4. Mimo iż jest to następca ZJ i WJ, od poprzedników różni go istotna kwestia konstrukcyjna. WK/WH, w odróżnieniu od wcześniejszych generacji Grandów, posiada niezależne zawieszenie z przodu. Dzięki temu prowadzenie pojazdu uległo znaczącej poprawie, a znany z ZJ i WJ efekt „pływania po morzu”, został wyeliminowany. Z tego powodu WK/WH jest dużo lepszym wyborem  jako baza do budowy auta na dalsze wyprawy. Bez problemu można nim podróżować z prędkościami autostradowymi. Dodatkowo, niektóre wersje posiadają napęd Quadra Drive II, który uznawany jest za jeden z najlepszych na świecie, jeśli chodzi o właściwości terenowe.

Taki właśnie egzemplarz, z kultowym silnikiem 5.7 V8 HEMI trafił do nas na modyfikacje offroad. Jeep był już wyposażony w lift zawieszenia +2″ marki Old Man Emu i opony terenowe z bieżnikiem MT w rozmiarze 32″. Jednak, aby lepiej przygotować pojazd do terenowych zmagań, potrzebne były kolejne doposażenia.

Po co te zderzaki?

Jeep Grand Cherokee 3 jest rewelacyjnym autem do turystyki offroad, jednak fabryczne zderzaki bardzo mocno ograniczają jego kąt natarcia i zejścia. Niestety, większość wyjazdów w teren z fabrycznymi zderzakami, kończy sie ich urwaniem. Nasze zderzaki offroad, dzięki przemyślanej konstrukcji, mocno odsłaniają koła, co pozwala na bezproblemowe pokonywanie przeszkód w terenie. Ponadto MetalPasji zadbaliśmy również o to, aby zderzaki odznaczały się niską wagą. Niewątpliwie jest to niezwykle istotne w aucie 4×4. W przeciwieństwie do większości dostępnych na rynku zderzaków offroad, waga każdego ze zderzaków nie przekracza 45 kilogramów. Bezsprzecznie jest to rewelacyjny wynik!

Właściciel Magnusa zdecydował się na zderzak przedni offroad „Diamond Duke” w maksymalnej wersji doposażenia. Bazowe wyposażenie Duke’a to wbudowane lampy robocze led i płyta pod wyciągarkę. Przedni zderzak offroad jest ponadto przygotowany pod montaż fabrycznym lamp przeciwmgłowych. Dodatkowo zderzak Magnusa wyposażyliśmy w komplet pancernych uchwytów do szarpania i punktowe oświetlenie led do jazdy dziennej „diamond”.

Stalowy zderzak tylny do Jeep’a WK oferujemy w bazowej wersji. Właściciel Jeep’a wybrał także komplet lamp roboczych led. Dodatkowo Magnus otrzymał komplet dokręcanych uchwytów do szarpania, które są nieodłącznym doposażeniem auta użytkowanego w terenie. W zderzaku ponadto umieściliśmy gniazdo haka 2×2″ z kulową końcówką , dedykowaną do liftu zawieszenia pojazdu.

Przygotowana na wszystko terenówka nie może się obejść bez wyciągarki offroad. Z pewnością większość pasjonatów offroad słyszała o legendarnej marce WARN, która słynie z produkcji wyciągarek doskonałej jakości. Warn jest bez wątpienia mercedesem wśród wyciągarek, jest to ceniona i prestiżowa marka. Ceny topowych  wyciągarek Warn sięgają kilkunastu tysięcy złotych, co sprawia, że nie każdy może sobie pozwolić na ten produkt. Dlatego od kilku lat Warn wychodzi naprzeciw wszystkim grupom Klientów, tworząc również budżetowe serie swoich wyciągarek.

Do Magnusa zarekomendowaliśmy wyciągarkę WARN z najnowszej  serii VR o uciągu 5,5 tony. Wyposażona w syntetyczną linę Spydura, posiada zintegrowana puszkę przekaźników, wyglądem nawiązującą do modelu Zeon. Na wyposażeniu wyciągarki jest pilot bezprzewodowy oraz tradycyjny, na kablu. Podłączenie elektryczne wyciągarki wykonaliśmy w formie podświetlanego przełącznika typu carling, który umieściliśmy w kabinie pojazdu.

Na dachu umieściliśmy ledowy panel o mocy 288W marki Rough Country o strumieniu światła combo, czyli połączenie lampy dalekosiężnej z roboczymi bokami. Takie połączenie rodzaju światła jest niewątpliwe najlepszym wyborem. Dzięki połączeniu dwóch funkcji, doskonale oświetla przestrzeń przed pojazdem, zarówno tę najbliższą, jak i dalszą.

Na podwozie Jeep’a wybraliśmy zestaw osłon, składający się z osłony silnika i przedniego dyferencjału, osłony skrzyni biegów i osłony reduktora. Cały komplet  wykonany jest aluminium o grubości 6mm, dzięki czemu możemy przemieszczać się w terenie bez ryzyka uszkodzenia któregoś z podzespołów. Poza funkcją ochronną, osłony podwozia przyczyniają się do zmniejszenia poziomu hałasu w kabinie oraz zmniejszenia konsumpcji paliwa. Zestaw osłon, który zamontowaliśmy w Magnusie, produkowany jest w Polsce przez markę Heavy Cruiser, której jesteśmy oficjalnym dystrybutorem.

Jak zakończyliśmy modyfikacje offroad Jeep WK?- Magnus , dozbrojony w najpotrzebniejsze akcesoria offroad, już gotowy na przygody w terenie!

chcesz takie auto?

skontaktuj się z nami!