
PROJEKT „ALL ROADER”
Wyprawowy Jeep Grand Cherokee WJ
Jeep WJ uniwersalny

Założenia projektowe
- przywrócenie idealnego stanu mechanicznego i technicznego
- uniwersalne modyfikacje off road umożliwiające wykorzystanie Jeep’a na wyprawy, w lekki teren i na co dzień










Kontrola stanu technicznego
Po przeprowadzeniu jazd testowych i oględzin, okazało się, że Jeep jest w bardzo dobrym stanie mechanicznym. Przeprowadziliśmy wymianę olejów w mostach, silniku i reduktorze, wymianę tulei zawieszenia oraz usunęliśmy szereg usterek typowych dla WJ-ota- złamany stelaż fotela kierowcy, mechanizm podnoszenia szyb, zużyte siłowniki maski.
Jeep na co dzień i na wyprawy
Po serwisie mechanicznym Jeep był gotowy na metamorfozę, do której właściciel Jeep’a podszedł bardzo pragmatycznie. Z uwagi na wielorakie wykorzystywanie pojazdu, musiał on został przygotowany na zróżnicowane wyzwania, zarówno na asfalcie jak i w terenie .
Prace rozpoczęliśmy od montażu pełnego liftu zawieszenia. Zestaw, oparty na utwardzanych sprężynach +2″ i amortyzatorach off road uzupełniliśmy o odboje zawieszenia, regulowany drążek Panhrada i zmianę punktu mocowania a-wahacza . Jeep otrzymał także komplet aluminiowych dystansów kół z pierścieniem centrującym. Lift zawieszenia +2″ oraz dystanse o szerokości 30mm umożliwiły montaż ogumienia w rozmiarze 245/75 na fabrycznej feldze 17′”.
Z gamy dostępnych At-ków, Właściciel Jeep’a wybrał najnowszy model opon BFG AT KO2. Unowocześniony bieżnik AT oraz wzmocnione boki opony, sprawiają iż jest to bardzo pożądany model opon- nie tylko pod względem praktycznym, ale także wizualnym. Opony wyglądają bardziej „agresywnie” niż większość AT-ków.
Stalowe doposażenia offroad
Podchodząc bardzo pragmatycznie do tematu modyfikacji off road swojego Jeep’a , Właściciel w pierwszej kolejności zdecydował sie na doposażenia auta w progi off road, które chronią karoserię w terenie, zabezpieczając ją przed zgnieceniem w razie przechyłów, dodatkowo umożliwiają asekurację na niebezpiecznych odcinkach terenowych.
W autach na wyprawy bardzo ważna jest przestrzeń bagażowa. Aby zapewnić dodatkową powierzchnię załadunku, doposażyliśmy WJ-ota w wyprawowy bagażnik dachowy typu platforma. Na bagażniku znalazło się miejsce na koło zapasowe oraz cztery skrzynie wyprawowe z systemem mocowań, umożliwiającym ich zdejmowanie podczas postojów.
Przód pojazdu został dozbrojony z stalowy zderzak off road dedykowany do Jeep’a Grand Cherokee WJ/WG- „Iron Man” . W wersji bazowej zderzak doposażony jest w podwójne wbudowane oświetlenie, płytę pod wyciągarkę oraz otwory umożliwiające bezpieczne podnoszenie pojazdu przy pomocy podnośnika hi lift. Z opcji dodatkowych Właściciel Jeep’a wybrał, nieodzowne w terenie, uchwyty do szarpania. Jak wszystkie nasze produkty, zderzak przedni lakierowany jest w technologii natrysku poliuretanem.
W przyszłości Jeep zostanie także doposażony w wyciągarkę elektryczną, dzięki której samotne wypady w teren będą dużo łatwiejsze.