PROJEKT „ALL ROADER”
Wyprawowy Jeep Grand Cherokee WJ
Jeep do turystyki 4×4
Założenia projektowe:
– przywrócenie idealnego stanu mechanicznego i blacharskiego
– uniwersalne modyfikacje offroad umożliwiające wykorzystanie Jeep’a do turystyki 4×4 i na co dzień
Kontrola stanu technicznego
Właściciel Jeep’a, zwracając się do nasz planem przebudowy Jeep’a, mocno podkreślił, jak istotny jest dla niego stan techniczny pojazdu. Gdy planujemy turystyczne wyjazdy, jest to bezsprzecznie jedna z najważniejszych kwestii. Dopiero w następnej kolejności możemy przejść do etapu wyposażania auta w akcesoria ułatwiające jazdę w terenie. Kiedy Jeep trafił do nas od razu zabraliśmy się za gruntowną inspekcję. Po przeprowadzeniu jazd testowych i oględzin, okazało się, że Jeep jest w bardzo dobrym stanie mechanicznym. Wykonaliśmy wymianę olejów w mostach, silniku i reduktorze, wymianę tulei zawieszenia. Następnie usunęliśmy szereg usterek typowych dla WJ-ota- złamany stelaż fotela kierowcy, mechanizm podnoszenia szyb, zużyte siłowniki maski.
Jeep na co dzień i na wyprawy
Po serwisie mechanicznym Jeep był gotowy na metamorfozę, do której właściciel Jeep’a podszedł bardzo pragmatycznie. Z uwagi na zróżnicowane wykorzystywanie pojazdu, Jeep został przygotowany na e wyzwania zarówno na asfalcie jak i w terenie .
Prace rozpoczęliśmy od montażu pełnego liftu zawieszenia. Zestaw, oparty na utwardzanych sprężynach +2″ i amortyzatorach off road uzupełniliśmy o odboje zawieszenia, regulowany drążek Panhrada i zmianę punktu mocowania a-wahacza . Jeep otrzymał także komplet aluminiowych dystansów kół z pierścieniem centrującym. Lift zawieszenia +2″ oraz dystanse o szerokości 30mm umożliwiły montaż ogumienia w rozmiarze 245/75 na fabrycznej feldze 17′”.
Z gamy dostępnych At-ków, Właściciel Jeep’a wybrał najnowszy model opon BFG AT KO2. Unowocześniony bieżnik AT oraz wzmocnione boki opony, sprawiają iż jest to bardzo pożądany model opon- nie tylko pod względem praktycznym, ale także wizualnym. Opony wyglądają bardziej „agresywnie” niż większość AT-ków.
Stalowe doposażenia offroad
Podchodząc bardzo pragmatycznie do tematu modyfikacji off road swojego Jeep’a , Właściciel w pierwszej kolejności zdecydował się na doposażenia auta w progi off road. Progi chronią karoserię w terenie, zabezpieczając ją przed zgnieceniem przy kontakcie z przeszkodą. Dodatkowym atutem jest także możliwości asekuracji auta na niebezpiecznych odcinkach terenowych.
W pojazdach na wyprawy bardzo ważna jest przestrzeń bagażowa. Dlatego, aby zapewnić dodatkową powierzchnię załadunku, doposażyliśmy WJ-ota w wyprawowy bagażnik dachowy typu platforma. Na bagażniku znalazło się miejsce na koło zapasowe. Następnie wykonaliśmy system mocowań na cztery skrzynie wyprawowe. W rezultacie możliwości ładunkowe znacząco się zwiększyły.
Przód pojazdu został dozbrojony z stalowy zderzak off road dedykowany do Jeep’a Grand Cherokee WJ/WG- „Iron Man” . W wersji bazowej zderzak doposażony jest w podwójne wbudowane oświetlenie, płytę pod wyciągarkę oraz otwory umożliwiające bezpieczne podnoszenie pojazdu przy pomocy podnośnika hi lift. Z opcji dodatkowych Właściciel Jeep’a wybrał, nieodzowne w terenie, uchwyty do szarpania. Jak wszystkie nasze produkty, zderzak przedni lakierowany jest w technologii natrysku poliuretanem.
W przyszłości Jeep zostanie także doposażony w wyciągarkę elektryczną, dzięki której samotne wypady w teren będą dużo łatwiejsze.