PROJEKT „X-SILVER”


Modyfikacje Jeep Grand Cherokee WJ-WG

Jeep Grand Cherokee WJ do rodzinnej turystyki 4×4

Założenia projektowe:

Jako znani z zamiłowania do innowacji w dziedzinie off road’u z zapałem przystąpiliśmy do realizacji pierwszej tego typu modyfikacji off road w Europie.

Założeniem projektu X-Silver była budowa Jeep’a Grand Cherokee WJ na 5-calowym lifcie zawieszenia z pełnym wyposażeniem w stalowy osprzęt: zderzak przedni pod wyciągarkę, zderzak tylny pod wyciągarkę, bagażnik dachowy oraz progi 4×4. Realizacja zakładała ponadto częściowe polakierowanie nadwozia techniką natrysku poliuretanem, opartą na technologii Line-X. W Polsce jesteśmy jedyną firmą w branży 4×4, która wdrożyła tę technologię w tak szerokim zakresie.

Przed przystąpieniem do modyfikacji off road przeprowadziliśmy szereg prac mechanicznych w zakresie tzw. pakietu startowego. Większość pojazdów po zakupie wymaga inwestycji w przywrócenie sprawności elementów układu hamulcowego, ogrzewania, elektryki samochodowej. Tak było również w przypadku X-Silver’a. Dokonaliśmy wymiany elementów układu hamulcowego, piast oraz wszystkich olejów i filtrów.

Pierwszym etapem modyfikacji 4×4 był montaż nowego 5 – calowego liftu zawieszenia, składającego się z komponentów przygotowanych na indywidualne zamówienie. Zawieszenie zostało zestrojone tak, aby auto, przy dużej dzielności w terenie, prowadziło się dobrze również na asfalcie. Następnie Jeep otrzymał poszerzenia nadkoli, które wraz z liftem, umożliwiły założenie ogumienia MT w rozmiarze 33x11x16. Aby uniknąć konieczności montowania dystansów kół, Właściciel zdecydował się na stalowe felgi offroad z ET -20. Do tak przygotowanego pojazdu rozpoczęliśmy realizację doposażeń off road- zderzaków off road, progów 4×4 oraz bagażnika wyprawowego.

Z gamy naszych zderzaków przednich do Jeep’a WJ Klient wybrał najbardziej rozwinięty pod względem technologii i design’u model zderzaka offroad „Iron Man”. Bazową wersję z płytą pod wyciągarkę, Klient rozbudował do pełnej opcji dodatkowego wyposażenia. Tak  skonfigurowany produkt posiada podwójne wbudowane oświetlenie (led do jazdy dziennej oraz halogeny soczewkowe), ultra mocne uchwyty do szarpania, otwory umożliwiające bezpieczne podnoszenie pojazdu hi lift’em oraz odkręcany bull bar.

Tylny zderzak offroad był prawdziwym wyzwaniem dla projektantów – miał pomieścić wyciągarkę, hak amerykański 2×2″, ramię koła zapasowego i wbudowane światła robocze w technologii led.  Dzięki innowacyjnemu podejściu do projektowania udało się nie tylko „pomieścić” wyposażenie dodatkowe, ale również stworzyć zderzak o niesamowitym design’ie, z mnogością płaszczyzn i gięć. Nasz nowy stalowy zderzak tylny zdecydowanie poprawia kąt zejścia pojazdu. Jest to jednocześnie jedyny dostępny na rynku tylny zderzak z płytą pod wyciągarkę do Grand’a drugiej generacji. Zarówno w przednim jak i tylnym zderzaku zamontowaliśmy wyciągarkę o uciągu 12000 lbs marki Dragon Winch z liną syntetyczną.

X-Silver został wyposażony w klasyczny model progów 4×4 w konstrukcji 2D, za pomocą których można podnosić auto hi liftem i asekurować je na trawersach. Nasze progi offroad wykonujemy przy pomocy giętarki wielopłaszczyznowej CNC, dzięki czemu są one produktami najwyższej jakości. Więcej na temat produkcji progów można przeczytać TUTAJ.

Bagażnik dachowy „African Challenge” w wersji na cały dach również konstruowany jest przy pomocy zaawansowanej giętarki trzpieniowej CNC z możliwością gięcia wielopłaszczyznowego. Na bagażniku wyprawowym zamontowaliśmy oświetlenie dodatkowe- przedni panel dalekosiężny led o mocy 180W oraz boczne i tylne oświetlenie robocze, również w technologii led. Instalacja elektryczna, wykonana przez nasz dział MetalPasja Elektro, ukryta została estetycznie wewnątrz rurek bagażnika i pod tapicerką samochodu. Sterowanie „elektrownią” znajduje się w podłokietniku.

Niezwykle ważne jest zabezpieczenie jednostki napędowej przed szkodliwy wpływem czynników zewnętrznych, takich jak woda, błoto, czy kurz. X-Silver otrzymał nowy, hermetyczny układ dolotowy ze snorkelem. Fabryczny filtr powietrza został zastąpiony hermetycznym filtrem stożkowym, który poprawia także osiągi auta.

Aby zapewnić dostateczną ilość prądu do obsługi dwóch wyciągarek i dodatkowego oświetlenia na dachu i masce, zamontowaliśmy akumulator głębokiego rozładowania Optima Yellow o imponującym prądzie rozruchowym 765A!

Po przeprowadzeniu wszystkich prac, Jeep zyskał nie tylko doskonałą dzielność terenową, ale także nowy, imponujący wygląd. Wisienką na torcie było ochronne lakierowanie poliuretanowe. Naszymi pancernym powłokami Line-X, w postaci czarnej chropowatej struktury, zabezpieczyliśmy części nadwozia najbardziej narażone na uszkodzenia, porysowanie i korozję. Ponadto w technologii tej polakierowaliśmy także poszerzenia, które, wykonane ze słabej jakości tworzywa, szybko uległyby uszkodzeniu w terenie. Także zamontowany snorkel, który jest zamiennikiem Safari, zabezpieczyliśmy w całości. Poza ochroną karoserii i podzespołów, Jeep zyskał także unikatowy, bojowy wygląd!

TEN PROJEKT ZOSTAŁ WYRÓŻNIONY NASTĘPUJĄCYMI PUBLIKACJAMI W PRASIE:


Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!