PROJEKT URBAN LORD


Jeep Grand Cherokee do turystyki offroad

Tuning i personalizacja Jeep Grand Cherokee WK

Założenia projektowe:

Prezentowany Jeep z silnikiem 5.7 Hemi pochodzi z końca produkcji. Nasz Klient, Pan Tomasz, sprowadził Jeep’a z USA, osobiście koordynując jego drogę do „nowego życia”. W międzyczasie  poszukiwał firmy, która zrealizuje jego założenie budowy auta marzeń. „Hemik” trafił do naszej siedziby bezpośrednio z amerykańskiego kontynentu

Jeep przyjechał do nas „jeżdżący”, ale Właściciel chciał, abyśmy wykonali wszystkie niezbędne naprawy i wymiany tak, aby auto było jak nowe. Auto przeszło zatem gruntowny serwis „startowy” i otrzymało nowe części eksploatacyjne.

W zakres weszły również prace blacharskie, bo karoseria Jeep’a wymagała napraw, jednak nie były to uszkodzenia, które mogłyby wpłynąć na późniejsze bezpieczeństwo jazdy.

Naprawa blacharki była żmudnym i pracochłonnym procesem. Te prace zawsze wykonujemy z niezwykłą starannością, gdyż to one decydują o jakości „bazy”.

 Drugą częścią etapu przygotowawczego było wykonanie gruntownej konserwacji podwozia. Jeep przeszedł przez nasz standardowy proces zabezpieczenia, który obejmuje gruntowne czyszczenie, zarówno mechaniczne, jak i chemiczne, a następnie aplikację preparatów ochronnych.  Bazując na naszym wieloletnim doświadczeniu w tej materii, środki do konserwacji dobieramy indywidualnie, zgodnie z aktualnym stanem pojazdu. Konserwujemy także wszystkie profile zamknięte.

Aby poprawić wygląd i parametry prowadzenia pojazdu, Właściciel zdecydował się na lift zawieszenia. Z gamy dostępnych produktów, zarekomendowaliśmy zestaw zawieszenia australijskiego producenta. Marka Old Man Emu jest częścią koncernu ARB. Z uwagi na doskonale dobraną do ewentualnego dodatkowego obciążenia twardość sprężyn, Jeep z liftem +2″ prowadzi się lepiej i pewniej, niż na fabrycznych podzespołach. Ponadto lift zawieszenia Jeep’a Grand Cherokee WK umożliwia montaż większych opon, dzięki czemu auto wygląda „mężniej”. Pan Tomasz zdecydował się na opony z bieżnikiem AT. Model BFG, z uwagi na wzmacniane boki, wygląda agresywnie.

Jeep pozostał na fabrycznych felgach, które polakierowaliśmy w kolorze dodatków (ale o tym niżej), potrzebne były zatem dystanse kół. Szerszy rozstaw pozytywnie wpływa nie tylko na prowadzenie pojazdu, ale również także na jego wygląd.

Kiedy już stan mechaniczny i blacharski był doprowadzony do perfekcji, przyszła kolej na personalizację pojazdu. Po analizach i namysłach, Właściciel Lorda zdecydował się na klasykę- czarny kolor karoserii. Nową powłokę zaaplikowaliśmy w technologii 2K, czyli popularną Cobrą marki Novol. Z racji, iż Jeep ma służyć głównie do miasta i, od czasu do czasu, do turystyki 4×4, uzgodniliśmy, iż struktura będzie dość drobna. Z technicznego punktu widzenia można „manewrować” ziarnistością struktury, trzeba jednak mieć na uwadze, iż im bliżej gładkości, tym powłoka jest mniej odporna na zarysowania. Jeep polakierowany powłoką 2K na kolor czarny nie jest zbyt wyjątkowy, dlatego namawialiśmy Właściciela na koncepcję dodatkowego koloru. Zaproponowaliśmy kilka wariantów, inspirowanych amerykańską motoryzacją. Finalnie wybraliśmy „bardzo spokojną” wersję z akcentami w odcieniu złotego, a ponieważ Pan Tomasz wciąż nie był przekonany do pomysłu, umówiliśmy się, że w razie gdyby nie był zadowolony z efektu, dokonamy zmian.  Jednak finalny wygląd Jeep’a zaskoczył pozytywnie nie tylko Właściciela, ale także naszych obserwatorów w social media, którzy z entuzjazmem komentowali projekt.

chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!