Jeep Grand Cherokee WJ – modyfikacje na wyprawy

Oto II generacja Jeep’a Grand Cherokee o oznaczeniu WJ – te auta są niezwykle popularnymi bazami do rodzinnej turystyki 4×4, mocniejszej jazdy terenowej oraz na wycieczki 4×4. Modyfikacje na wyprawy pozwalają przystosować je do bezpiecznej eksploracji offroad’owych ścieżek.

Podczas realizacji naszych projektów powstają samochody marzeń ich Właścicieli. Pracując nad koncepcją całości, dbamy o to, aby nie tylko doposażyć auto pod względem technicznym, ale także, o to, aby polepszyć jego aspekt wizualny. Zainspirowani naszymi modyfikacjami Właściciele prezentowanego egzemplarza WJ z 2003 roku odwiedzili naszą siedzibę, aby spełnić własną wizję auta rekreacyjnego.

Jeep okazał się być w dobrym stanie ogólnym, co jest coraz rzadziej spotykanie wśród tych, dość mocno wyeksploatowanych samochodów. Silnik pracował równo, skrzynia ładnie zmieniała biegi, a mosty nie wydawały groźnych dźwięków. Dzięki temu mogliśmy od razu przystąpić do przyjemniejszej części pracy, czyli jego modyfikacji.

Z uwagi na fakt, iż egzemplarz wyposażony jest w silnik 2.7CRD Właściciele wybrali lift +2″ oparty na podkładkach. Taki kosmetyczny lift jest wystarczający, aby zamontować opony w nieco większym od standardowego rozmiarze z bieżnikiem MT. Fabryczne felgi zastąpiliśmy stalowymi obręczami o większym, niż fabryczne odsadzeniu. Ujemne ET felg poprawia proporcje pojazdu oraz przyczynia się do polepszenia prowadzenia pojazdu.

Jeep został wyposażony w poszerzenia nadkoli Bushwacker, które rekomendujemy naszym Klientom zamiast słabej jakości zamienników. Tworzywo, z którego wykonane są Bushwackery jest odporne na pękanie, zadrapania, ponadto posiada „pamięć kształtu”, dzięki której po ewentualnym zagnieceniu może powrócić do pierwotnego wyglądu. Nadkola Bushwacker są, w przeciwieństwie do zamienników, doskonale spasowane do bryły pojazdu, dzięki czemu ich montaż nie wymaga drastycznego wycinania karoserii.

Aby chronić silnik przed kurzem, wodą i pyłem, zamontowaliśmy snorkel dedykowany do Jeep’a WJ/WG z silnikiem Diesla. Taki produkt oferuje australijski producent AirFlow. Przy montażu snorkela standardowo prowadzimy także nowy układ dolotowy, oparty na hermetycznym filtrze stożkowym . Tak wykonany układ gwarantuje pełną szczelność dolotu w każdych warunkach.

Z gamy doposażeń off road naszej marki, WJ został uzbrojony w komplet zderzaków i, nieodzowne w terenie, progi boczne oraz bagażnik wyprawowy.
Zderzak przedni off road „Iron Man” w wersji bazowej z płytą pod wyciągarkę i podwójnym wbudowanym oświetleniem został dodatkowo wzbogacony o uchwyty do szarpania.

Tylny zderzak off road do WJ Właściciele skonfigurowali w pełnej gamie dodatków. Do bazowej wersji wybrali gniazdo haka amerykańskiego wraz z końcówką, dedykowaną do liftu zawieszenia pojazdu i oczywiście uchwyty do szarpania. Z względu na to, iż planowali wyjazdy w teren w pojedynkę, również na wyposażeniu zderzaka musiała znaleźć się płyta pod wyciągarkę. Jest to doskonałe rozwiązanie właśnie dla osób, które lubią samotne wycieczki w teren. Dodatkowo na wyposażeniu zderzaka znalazło się ramię koła zapasowego (można je w razie potrzeby demontować)

Z szerokiej gamy dostępnych na rynku wyciągarek, jakie rekomendujemy, Właściciele Jeep’a wybrali, zarówno na przód, jak i na tył, model marki Dragon Winch z serii Maverick, o uciągu 5,5T z liną syntetyczną. Produkty Dragon Winch mają 5 letnią gwarancję i stosunkowo dobrą relację jakości do ceny.

Wyciągarki podłączyliśmy z zastosowaniem bezpieczników wysoko prądowych, sterowanych bezpośrednio z kabiny pojazdu.

Progi off road, model „Classic” w konstrukcji 2D, wykonujemy przy pomocy giętarki wielopłaszczyznowej CNC. Dzięki temu urządzeniu produkty gniemy z jednolitego kawałka materiału. Progi 4×4 chronią karoserię pojazdu w terenie, a także umożliwiają asekurację auta na trudniejszych odcinkach.

W tej samej technologii wykonujemy bagażniki dachowe do 4×4. Model „African Challenge” to fantazyjny bagażnik, o lekkiej optycznie konstrukcji. Do jego wersji bazowej można zamówić użyteczne dodatki, w postaci mocowań i uchwytów.

Blue Rock został wyposażony w ledowe oświetlenie dalekosiężne i robocze. Obydwa panele to wysokiej klasy lampy marki Rough Country. Z przodu zamontowaliśmy panel o mocy 150W, z tyłu natomiast listwę o mocy 76W. Obydwa panele posiadają „przydymioną” stylistykę.
Instalacja elektryczna została poprowadzona do wnętrza pojazdu pod tapicerką i zakończona panelem przełączników do sterowania nowym oświetleniem.

Doposażenia off road marki MetalPasja lakierowane są kilkuetapowo, dzięki czemu nie poddają się procesowi korozji. Po piaskowaniu produktów stosujemy specjalistyczny podkład, następnie są one lakierowane powłoką wstępną, a finalna warstwa to, niemal niezniszczalne poliuretanowe powłoki Line-X, które są najtrwalszą, obecnie znaną, metodą zabezpieczania przed zadrapaniami, otarciami i podobnymi uszkodzeniami, dzięki czemu doskonale sprawdzają się w pojazdach 4×4.

Technologię tę wykorzystujemy także jako ochronę karoserii pojazdów off road. Więcej na temat naszych realizacji lakierowania ochronnego można przeczytać tutaj

Na opisywanym egzemplarzu wykonaliśmy lakierowanie ochronne Line-X do wysokości przetłoczeń na drzwiach, zwane „pakietem dolnym”. Ta forma aplikacji pozwala na zabezpieczenie dolnych, najbardziej narażonych na uderzenia, odpryski i inne podobne uszkodzenia, partie karoserii.

Modyfikacje na wyprawy bez wątpienia spełniły oczekiwania Właścicieli! Niebawem ruszają na terenowe przygody!

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!