PROJEKT „INSECTKILLER”
Projekt „InsectKiller” Jeep Grand Cherokee WJ
Jeep Grand Cherokee WJ w teren
Założenia projektowe:
-renowacja i konserwacja pojazdu
-przystosowanie do rekreacji offroad
– personalizacja wizualna pojazdu
Baza do budowy auta rekreacyjnego
Jeep WJ jest coraz częściej wybierany jako baza do różnego rodzaju modyfikacji off road. Do tego, produkowanego w latach 1999-2004 Grand’a, opracowaliśmy szereg doposażeń i rozwiązań- druga generacja modelu jest nam doskonale znana. które sprawiają, iż auta te doskonale sprawdzają się w terenie, sprawiając radość Właścicielom.
Egzemplarz, który poddaliśmy modyfikacjom, pochodzi z 2000 roku i był sprowadzony ze Szwajcarii. silnik, skrzynia biegów i napędy były w doskonałym stanie. Nowy Właściciel szukał auta do rekreacji, którym mógłby się cieszyć długie lata. W związku z tym Jeep’a poddaliśmy wielu zabiegom, mającym zapewnić zachowanie doskonałego stanu pojazdu przez długie lata.
Akcja- renowacja
Przed przystąpieniem do modyfikacji Jeep’a przeprowadziliśmy gruntowne prace konserwacyjne karoserii pojazdu. Całe wnętrze zdemontowaliśmy do „gołej blachy”, aby umożliwić mechaniczne i chemiczne oczyszczenie podłogi z rdzy. Tak przygotowane wnętrze zostało pokryte podkładem i warstwą zabezpieczającą w postaci powłoki Raptor. Następnie całość wyłożyliśmy wyłożone matą wygłuszającą.
Po zakończeniu prac nad nadwoziem, przystąpiliśmy do oczyszczania spodu pojazdu. Przeprowadziliśmy kompleksową konserwację podwozia według naszej standardowej procedury, o której można przeczytać tutaj.
Właściciel Wj-ota zdecydował sie także na pakiet lakierowania karoserii pojazdu. Spośród dostępnych technologii i pakietów wybór padł na powłoki Raptor i pakiet duo kolor, z dominującym odcieniem oliwkowym. Dolne partie karoserii, do wysokości przetłoczeń na drzwiach, polakierowaliśmy w kolorze czarnym, na pozostałą część Właściciel wybrał, doskonale pasujący do off road’u, kolor khaki.
Wybrane przez Właściciela Jeep’a, stalowe felgi off road w rozmiarze 16″, z większym niż fabryczne odsadzeniem, także zostały polakierowane w dwóch kolorach.
Stalowe doposażenia offroad
W międzyczasie nasz Metal Team zajął się produkcją doposażeń stalowych dla Insecta. Na przód pojazdu trafił zderzak off road „Iron Man” w pełnej opcji. Na bull barze zamontowaliśmy panel led roboczy o mocy 60W, doświetlający teren podczas pracy z wyciągarką. Z uwagi na rekreacyjne przeznaczenie Jeep’a, Właściciel zdecydował się na wyciągarkę Dragon Winch o uciągu 5,5T. Wersja z liną syntetyczną gwarantuje wysokie bezpieczeństwo użytkowania i dużo niższą wagę wyciągarki, niż w przypadku liny stalowej.
Tylny zderzak off road „Backfire” w wersji bazowej posiada wbudowane oświetlenie robocze w technologii led. Właściciel zdecydował się skorzystać z możliwości spersonalizowania zderzaka i rozbudować go o uchwyty do szarpania, oraz ramię koła zapasowego. Niewątpliwie ważnym dodatkiem było również dla niego multi-funkcyjne gniazdo haka amerykańskiego 2×2″. Nie tylko umożliwia ono montaż wielu akcesoriów, takich jak bagażnik rowerowy, czy kosz na zwierzynę, ale daje również możliwość zastosowania obniżenia, co przy lifcie zawieszenia ma kluczowe znaczenie podczas holowania przyczepy.
Jeep otrzymał także progi off road, które chronią karoserię i umożliwiają asekurację pojazdu na trudnych odcinkach terenowych. Właściciel Insect’a wybrał model „Classic” w konstrukcji 2D.
Bagażnik wyprawowy w tym projekcie to nasz flagowy model „African Challenge”. Wariant bazowy uzupełniliśmy o mocowanie podnośnika hi lift oraz pełny pakiet oświetlenia w technologii led- panele przednie dalekosiężne, tylne oraz boczne robocze. Taki zestaw z pewnością okaże się przydatny po zmorku.
Nasze produkty z rur okrągłych, czyli progi i bagażniki wykonujemy przy pomocy giętarki wielopłaszczyznowej CNC, która umożliwia wykonanie produktów o dowolnym designie i wymiarach, W przeciwieństwie do konkurencji produkty te tworzymy bez konieczności wspawywania „kolanek”,których używa większość. Jest to bezsprzecznie najlepsza technologia, a zarazem gwarancja jakości.
Dzielny w terenie!
Jeep otrzymał nowiutkie zawieszenie offroad. Zamontowaliśmy komponenty do liftu +4,5″ , indywidualnie skonfigurowane, aby odpowiadały potrzebom Właściciela. Takie rozwiązanie, w przeciwieństwie do gotowych zestawów, daje możliwość spersonalizowania konfiguracji zawieszenia. Podwójny amortyzator skrętu doskonale tłumi drgania. Istotnym wyposażeniem auta poruszającego się w terenie są również osłony. Jeep został w nie mocno uzbrojony- reduktor chroni stalowa osłona, a most przedni „zakuliśmy” w aluminiowa osłonę amerykańskiej marki G-2.
Aby zapobiec odkształceniom podczas pracy zawieszenia oraz pod obciążeniem, mosty wzmocniliśmy stalową konstrukcją. Następnie poddaliśmy je piaskowaniu, po którym polakierowaliśmy poliuretanowo na kolor czarny.
Podwozie posiada kilka czerwonych dodatków, które można zobaczyć , gdy auto porusza się po zróżnicowanym terenie- na kolor czerwony polakierowane są wały napędowe, osłona reduktora oraz zwrotnice. Czerwone akcenty znalazły sie również na grillu oraz zderzaku stalowym.
Pod maskę powędrował nowy akumulator Optima oraz hermetyczny dolot powietrza, zakończony snorkelem, który chroni silnik przed wodą, błotem oraz kurzem. Zastosowany produkt jest zamiennikiem snorkela australijskiej marki Safari.
Lift +4,5″ umożliwił montaż opon z bieżnikiem MT w rozmiarze 32″ marki BFGoodrich. Aby zrekompensować większe odsadzenie felg, zamontowaliśmy poszerzenia nadkoli amerykańskiej marki Bushwacker. Bazując na naszym doświadczeniu, polecamy poszerzenia wyłącznie tego producenta. To bezsprzecznie najlepszy produkt!
Po montażu wszystkich doposażeń przeprowadziliśmy testy pojazdu w nowej konfiguracji- Jeep doskonale prowadzi się zarówno na asfalcie, jak i w terenie. Niewątpliwie jazda nim sprawia dużo radości. Oczywiście na te doznania wpływa także stan wewnątrz pojazdu. Skórzane wnętrze, które przeszło u nas gruntowną renowację, zapewnia komfort i wygodę podróżowania w każdych warunkach! To Jeep Grand Cherokee WJ w teren, który będzie cieszyć wiele lat.