PROJEKT „INSECTKILLER”

Strona główna » Projekty i modyfikacje off road » Jeep » Jeep Grand Cherokee WJ – modyfikacje off road

Projekt „InsectKiller” Jeep Grand Cherokee WJ

Jeep Grand Cherokee WJ w teren
Założenia projektowe
  • renowacja i konserwacja pojazdu
  • personalizacja wizualna pojazdu
  • przystosowanie do rekreacji off road
Baza do budowy auta rekreacyjnego

Jeep WJ jest coraz częściej wybierana bazą do różnego rodzaju modyfikacji off road. Do tego, produkowanego w latach 1999-2004, modelu Grand’a, opracowaliśmy szereg doposażeń i rozwiązań, które sprawiają, iż auta te doskonale sprawdzają się w terenie, sprawiając radość Właścicielom.

Prezentowany egzemplarz, pochodzący z 2000 roku był sprowadzony ze Szwajcarii, silnik, skrzynia biegów i napędy były w doskonałym stanie. Jeep, przeznaczony na auto do rekreacji, został poddany wielu zabiegom, mającym zapewnić zachowanie doskonałego stanu pojazdu przez długie lata.

Akcja- renowacja

Przed przystąpieniem do modyfikacji Jeep’a przeprowadziliśmy gruntowne prace konserwacyjne karoserii pojazdu. Całe wnętrze zostało zdemontowane, aby umożliwić mechaniczne i chemiczne oczyszczenie podłogi z rdzy. Tak przygotowane wnętrze zostało pokryte podkładem i warstwą zabezpieczającą w postaci powłoki Raptor. Następnie całość wyłożyliśmy wyłożone matą wygłuszającą.

Po zakończeniu prac nad nadwoziem, przystąpiliśmy do oczyszczania spodu pojazdu. Przeprowadziliśmy kompleksową konserwację podwozia według naszej standardowej procedury, o której można przeczytać tutaj.

Właściciel Wj-ota zdecydował sie także na pakiet lakierowania karoserii pojazdu. Spośród dostępnych technologii i pakietów wybór padł na powłoki Raptor i pakiet duo kolor, z dominującym odcieniem oliwkowym. Dolne partie karoserii, do wysokości przetłoczeń na drzwiach, polakierowaliśmy w kolorze czarnym, na pozostałej części znalazł się, doskonale pasujący do off road’u, kolor khaki.

Wybrane przez Właściciela Jeep’a, stalowe felgi off road w rozmiarze 16″, z większym niż fabryczne odsadzeniem, także zostały polakierowane w dwóch kolorach.

Stalowe doposażenia offroad

W międzyczasie nasz Metal Team zajął się produkcją doposażeń stalowych dla Insecta. Na przód pojazdu trafił zderzak off road „Iron Man” w pełnej opcji. Na bull barze zamontowaliśmy panel led roboczy o mocy 60W, doświetlający teren podczas pracy z wyciągarką. Z uwagi na rekreacyjne przeznaczenie Jeep’a, Właściciel zdecydował się na wyciągarkę Dragon Winch o uciągu 5,5T. Wersja z liną syntetyczną gwarantuje wysokie bezpieczeństwo użytkowania i dużo niższą wagę wyciągarki, niż w przypadku liny stalowej.

Tylny zderzak off road „Backfire” w wersji bazowej posiada wbudowane oświetlenie robocze w technologii led. Właściciel zdecydował się rozbudować zderzak o uchwyty do szarpania, ramię koła zapasowego i multi funkcyjne gniazdo haka amerykańskiego 2×2″. umożliwiające, poza Zaletą gniazda jest fakt, iż, poza holowaniem, umożliwia montaż wielu akcesoriów, takich jak bagażnik rowerowy, czy kosz na zwierzynę.

Jeep otrzymał także progi off road, które chronią karoserię i umożliwiają asekurację pojazdu na trudnych odcinkach terenowych. Właściciel Insect’a wybrał model „Classic” w konstrukcji 2D.

Bagażnik wyprawowy zastosowany w tym projekcie to nasz flagowy model „African Challenge”. Wariant bazowy został uzupełniony o mocowanie podnośnika hi lift oraz pełny pakiet oświetlenia w technologii led- panele przednie dalekosiężne, tylne oraz boczne robocze.

Nasze produkty z rur okrągłych wykonujemy przy pomocy giętarki wielopłaszczyznowej CNC, która umożliwia wykonanie produktów o dowolnym designie i wymiarach, bez konieczności wspawywania „kolanek”, jak robi to większość.

Dzielny w terenie!

Jeep otrzymał nowiutkie zawieszenie offroad. Zamontowaliśmy zestaw liftu +4,5″ , indywidualnie skonfigurowany, aby odpowiadał potrzebom Właściciela. Podwójny amortyzator skrętu doskonale tłumi drgania. Spód pojazdu został mocno uzbrojony- reduktor chroni stalowa osłona, a most przedni „zakuliśmy” w aluminiowa osłonę amerykańskiej marki G-2.

Aby zapobiec odkształceniom podczas pracy zawieszenia oraz pod obciążeniem, mosty zostały wzmocnione stalową konstrukcją, a następnie wypiaskowane i polakierowane poliuretanowo na kolor czarny.

Podwozie posiada kilka czerwonych dodatków, które można zobaczyć , gdy auto porusza się po zróżnicowanym terenie- na kolor czerwony polakierowane są wały napędowe, osłona reduktora oraz zwrotnice. Czerwone akcenty znalazły sie również na grillu oraz zderzaku stalowym.

Pod maskę powędrował nowy akumulator Optima oraz hermetyczny dolot powietrza, zakończony snorkelem, który chroni silnik przed wodą, błotem oraz kurzem. Zastosowany produkt jest zamiennikiem snorkela australijskiej marki Safari.

Lift +4,5″ umożliwił montaż opon z bieżnikiem MT w rozmiarze 32″ marki BFGoodrich. Aby zrekompensować większe odsadzenie felg, zamontowaliśmy poszerzenia nadkoli amerykańskiej marki Bushwacker. Bazując na naszym doświadczeniu, polecamy poszerzenia wyłącznie tego producenta.

Po montażu wszystkich doposażeń przeprowadziliśmy testy pojazdu w nowej konfiguracji- Jeep doskonale prowadzi sie na asfalcie, jak i w terenie. Skórzane wnętrze, które przeszło u nas gruntowną renowację, zapewnia komfort i wygodę podróżowania w każdych warunkach!

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!