PROJEKT HELIOS


Turystyka offroad Jeep’em WK

Jeep WK w teren

Założenia projektowe:

Z uwagi na specyfikę swojej pracy, Właściciel Heliosa korzysta z niego na co dzień. Jeep Grand Cherokee trzeciej generacji jest autem 4×4 dość cywilnym, choć jego możliwości terenowe są zaskakująco duże. Niezależne przednie zawieszenie sprawia, iż Jeep prowadzi się doskonale na asfalcie i pozwala na komfortowe podróżowanie z prędkością autostradową.

Jak przygotować auto do offroad?

Podczas wyjazdu w teren zwykle pojawia się wiele zaskakujących sytuacji i wówczas najlepiej, aby nasze auto 4×4 było w pełni wyposażone we wszystkie akcesoria offroad. To jest rozwiązanie idealne, ale w praktyce nie zawsze tak się dzieje.  Nie każdy, kto rozpoczyna swoją przygodę z offroad jest w stu procentach przekonany, czy to będzie jego „bajka”.  Czasem także wykonanie kompleksowej modyfikacji od razu, zbytnio nadszarpnęłoby budżet. Niektórzy pasjonaci wycieczek w teren wolą osobiście przekonać się o nieodzownej potrzebie  posiadania osprzętu offroad. Tak właśnie przebiegała realizacja jednej z naszych modyfikacji Jeep’a Grand Cherokee. Prace nad projektem Helios podzielone były na dwa, rozłożone w czasie etapy.

W pierwszym etapie prac na modyfikacją Jeep’a Grand Cherokee III zamontowaliśmy lift zawieszenia +2″. Po zamontowaniu wszystkich komponentów, ustawieniu skoku zawieszenia i geometrii układu kierowniczego, ubraliśmy Heliosa w nowe buty. Z uwagi na specyfikę jazdy Właściciela- 90% asfalt, 10% teren, wybór padł na opony z bieżnikiem AT marki Yokohama w rozmiarze 32″.

Jeep otrzymał także pakiet lakierowania ochronnego karoserii- tzw. pakiet dolny, czyli zabezpieczenie dolnych, najbardziej narażonych na uszkodzenia stref karoserii, powłokami Line-X. Powłoki te, aplikowane na gorąco, mają niespotykane walory, jeśli chodzi o odporność na zarysowania, otarcia i inne podobne uszkodzenia. Dzięki temu zabiegowi karoseria Heliosa nie tylko zabezpieczona jest przez uszkodzeniami, ale całe auto zyskało przyciągający uwagę, „terenowy” wygląd.  Dbając o aspekt wizualny, powłokami Line-X zabezpieczyliśmy także grill pojazdu.

O ile Jeep Grand Cherokee trzeciej generacji dysponuje świetnym napędem, zderzaki fabryczne jazdy stanowią utrudnienie podczas  w terenie. Ich duże zwisy znacząco ograniczają kat natarcia i zejścia pojazdu. Właściciele WK/WH wielokrotnie skarżą się, że zderzak, po pokonaniu przez auto przeszkody, został za Jeepem. Kiedy już plastikowe zderzaki w Heliosie zweryfikowały się ostatecznie, Właściciel podjął decyzję, iż przyszła pora na wyposażenie w stalowe akcesoria offroad.

Fabryczne plastikowe zderzaki zastąpiliśmy zderzakami offroad naszego projektu, które znacząco poprawiają możliwości terenowe pojazdu.

Na przód trafił nasz zderzak przedni offroad „Diamond Duke”. W wersji bazowej zderzak zawiera wbudowana płytę pod wyciągarkę, komplet roboczych lamp led. Ponadto Diamond Duke posiada otwory na fabryczne oświetlenie przeciwmgłowe.

Na zderzak powędrowała wyciągarka SuperWinch o uciągu niemal 6t z liną syntetyczną, która odznacza się wysoka jakością i kulturą pracy.

Właściciel Heliosa zdecydował się na maksymalną wersje wyposażenia zderzaka offroad, czyli wybrał komplet dokręcanych uchwytów do szarpania i oświetlenie led do jazdy dziennej typu diamond.

Również tylny zderzak offroad Heliosa to rozbudowana wersja.  W podstawowym wariancie zderzak zawiera wbudowane lampy robocze led. Z dodatków do stalowego zderzaka Helios otrzymał gniazdo haka 2×2″, uchwyty do szarpania i wbudowane oświetlenie przeciwmgłowe.

Z gamy dostępnych do tego modelu doposażeń offroad, Właściciel Heliosa wybrał również progi rurowe. Solidne progi offroad są ważnym wyposażeniem pojazdu, który jest użytkowany w terenie. Chronią karoserię podczas kontaktu z przeszkodami, a w razie potrzeby, umożliwiają asekurację pojazdu.

W pierwszym etapie prac wykonaliśmy w Heliosie pakiet dolny, czyli zabezpieczenie dolnych stref karoserii powłokami Line-X. Teraz przyszła kolej na pozostałe partie. Helios został w całości polakierowany powłokami 2K Cobra polskiej marki Novol. Słoneczny kolor jest zbliżony do fabrycznego.  Wszystkie znaczki, klamki oraz lusterka polakierowaliśmy na kolor czarny. Czarną strukturą zostały także pokryte fabryczne alufelgi. Dzięki temu koncepcja kolorystyczna pojazdu jest spójna.

Była to również pora na przeprowadzenie kompleksowej konserwacji podwozia. Helios przeszedł naszą standardową wieloetapową procedurę konserwacji. Do zabezpieczania podwozi używamy szwajcarskich produktów WaxOyl.

Aby bezpiecznie poruszać sie po bezdrożach warto także zamontować osłony podwozia. Helios otrzymał pełny zestaw osłon, na który składają się: osłona silnika i przedniego mostu, osłona skrzyni biegów i osłona reduktora.

Helios-gotowy na przygody 4×4!

chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!