PROJEKT SUNRIDER

Strona główna » Projekty i modyfikacje off road » Jeep » JEEP RENEGADE OFFROAD MODYFIKACJE OFFROAD JEEP RENEGADE

Jeep Renegade TrailHawk w teren

Modyfikacje Jeep’a Renegade

Założenia projektowe:
  • „uterenowienie” małego Jeep’a
  • podrasowanie wyglądu

Jeep Renegade offroad? Renegade to wyjątek wśród pojazdów tej marki- niewielkie gabaryty i małolitrażowe silniki. Ten „dzieciak” ma jednak swoją grupę fanów! Czy można znacząco go odmienić?

Właściwy wybór

Jedną z najważniejszych kwestii udanej realizacji jest znalezienie odpowiedniej bazy, czyli auta w stanie fabrycznym, które następnie poddamy modyfikacjom offroad. Właściciel prezentowanego Renegade’a dość długo poszukiwał wymarzonego egzemplarza. Interesowała go wyłącznie wersja TrailHawk, czyli najbardziej „terenowa” , z najmocniejszą  jednostką napędową diesel o pojemności 2.0 i na dodatek wyłącznie w kolorze żółtym.

Jeep trafił do nas od razu po zakupie, po wykonaniu podstawowego pakietu serwisowego, zajęliśmy się od razu kwestią przebudowy.

Zabezpieczenie na przyszłość

Prace rozpoczęliśmy od wykonania konserwacji podwozia, gdyż to właśnie moment, kiedy auto jest jeszcze nowe, jest najlepszym, zgodnie z dewizą, iż „lepiej zapobiegać, niż leczyć”. Proces konserwacji w naszym serwisie jest mocno dopracowany i zawsze dobierany do aktualnego stanu pojazdu. Obejmuje także konserwacje wszystkich profili zamkniętych. Więcej na temat profesjonalnej konserwacji podwozia można przeczytać TUTAJ.

Dzieci rosną

Aby nieco poprawić możliwości terenowe i umożliwić zastosowanie większych od fabrycznych opon, zaplanowaliśmy montaż liftu zawieszenia. Do tego modelu Jeep’a oferta gotowych rozwiązań jest dość skromna. Wybór padł na zestaw amerykańskiej marki Daystar, oparty na podkładkach pod sprężyny, dający lift +1,5″. Być może półtora cala brzmi dość „kosmetycznie”, ale w tym niewielkim Jeepie stanowi ono znaczącą różnicę.

Nowe obuwie

Po zamontowaniu liftu przyszedł czas na wybór felg. Jeśli chodzi o ich design, to ostateczną decyzję o zakupie właśnie takiego modelu, podjął Właściciel Jeep’a. Wybór był niewielki, bo okazało się, iż, do tego filigranowego Jeep’a większość dostępnych na rynku alufelg offroad nie pasuje. Nowe felgi mają znacznie większe od fabrycznego odsadzenie, dzięki czemu można zmieścić jeszcze większe opony. Jeep wyjechał od nas na zestawie nowiutkich AT-ków BFGoodrich w rozmiarze 30×9,5 zanotowanych na felgi aluminiowe o średnicy 17″.

Opancerzenie

Jeep miał otrzymać solidny zderzak stalowy z miejscem mocowania wyciągarki offroad. Właściciel sam wybrał i wskazał produkt amerykańskiej marki AVID, który sprowadziliśmy na jego życzenie. Zderzak ten  można zamówić w kilku konfiguracjach. Cechuje go dość prosty, ale interesujący design. Na jego wyposażeniu jest miejsce na wyciągarkę o uciągu od 8000-12000lbs, solidne uchwyty do szarpania i miejsce na oświetlenie.

Na płycie ukrytej pod poszyciem zderzaka, zamontowaliśmy wyciągarkę Dragon Winch, o uciągu 4,5T, a bezpiecznik wysokoprądowy umieściliśmy w kabinie, w formie podświetlanego przycisku.

Na zderzak czekaliśmy dość długo, kiedy do nas dotarł, okazało się, iż jest uszkodzony. Na szczęście dla nas naprawa nie stanowiła kłopotu, ponadto projekt i tak zakładał ponowne  polakierowanie zderzaka, gdyż Właściciel Renegade’a chciał, aby był zabezpieczony  powłokami Line-X.

Jako ochrona karoserii zostały zamontowane także progi boczne z rur stalowych, które również polakierowaliśmy naszymi pancernymi powłokami Line-X. Progi chronią karoserię w terenie, umożliwiają ponadto asekurację pojazdu na odcinkach gdzie występują duże przechyły boczne.

Powłokami Line-X zabezpieczyliśmy także najniższe, najbardziej narażone na uszkodzenia partie karoserii. Podczas jazdy np. po szutrach, odpryskujące spod kół kamienie tworzą na lakierze wżery, które z czasem doprowadzają do korozji. Aplikacja pancernych powłok Line-X na te strefy, potocznie zwana przez nas „pakietem dolnym” pozwala na wyeliminowanie tego problemu. Wartość dodaną stanowi interesujący efekt wizualny, jaki tworzy takie lakierowanie. Auto zyskuje lepsze proporcje i wygląda trochę mężniej. Lakierowanie powłokami Line-X, które wykonuje się w grubości 2-3mm, pozwoliło także na estetyczne „wtopienie” gum poszerzających nadkola.

Jeep Renegade Offroad 24h

Na dach trafił panel led dalekosiężny ze sprawdzonej przez nas budżetowej serii (nie paruje od środka). Panel zapewnia dostateczna ilość światła w czasie wycieczek wieczorową i nocną porą. Jego wygląd również harmonizuje z pojazdem- jest to lekki optycznie produkt w wersji slim. Instalacja elektryczna została poprowadzona do wnętrza pojazdu, a sterowanie obywa się za pomocą przełącznika typu carling z oznaczeniem funkcji i podświetleniem.

Renegade jest modelem, który wielu użytkowników i miłośników marki  Jeep traktuje z przymrużeniem oka, jednakże w tej konfiguracji zyskuje on zupełnie inne oblicze.

chcesz takie auto?

skontaktuj się z nami!