PROJEKT „RED STAR”


Projekt „Red Star” Jeep Grand Cherokee WJ

Jeep Grand Cherokee WJ long arm
Jeep long arm

Założenia projektowe:

Jeep Grand Cherokee WJ, podobnie do innych generacji Grand’a, to jeden z najczęściej modyfikowanych przez nas pojazdów. Jego zaokrąglone , muskularne kształty, bardzo modne w latach, kiedy był produkowany, do dziś mają rzesze miłośników. Przestronne i komfortowe wnętrze sprawia, iż jest to chętnie wybierany model, zarówno do turystyki offroad, jak i cięższych zmagań w terenie.

Jan, Właściciel Red Star’a , jak przystało na prawdziwego członka społeczności spod znaku siedmiu przęseł, traktuje swojego Jeep’a bardzo emocjonalnie. Chciał, aby auto było dobrze przygotowane pod względem technicznym. Jednocześnie marzył, aby Jeep prezentował się nietuzinkowo. Ponieważ widział już nasze realizacje na żywo, zdecydował się na przeprowadzenie modyfikacji z zespołem MetalPasja.

Głównym założeniem projektu był przede wszystkim montaż zawieszenia, umożliwiającego jazdę w bardzo trudnym terenie. W konsekwencji wybraliśmy rozwiązanie oparte na wahaczach long arm. Dzięki przesunięciu punktów ich  mocowań, daje ono znacznie lepsze osiągi, zarówno w terenie, jak i na asfalcie. Podobnie jak w przypadku większości naszych realizacji, komponenty dobraliśmy na podstawie indywidualnych preferencji Właściciela.  Long army polskiego producenta zestawiliśmy ze sprężynami marki Clayton Offroad. Sprężyny polakierowaliśmy na kolor czerwony. Kolorem tym pokryliśmy także inne elementy zawieszenia. Podobnie, zastosowaliśmy przedłużenia przewodów hamulcowych w kolorze czerwonym. W kwestii amortyzatorów zaufaliśmy sprawdzonej marce Bilstein.

Po zamontowaniu całości, otrzymaliśmy lift zawieszenia +4,5″, umożliwiający założenie opon w rozmiarze 32″. Ze względu na przeznaczenie Jeep’a, oczywistym wyborem były opony typu MT. Model Cooper Discoverer STT  trafił na nowiutkie alufelgi offroad.

Niezwykle rzucające się w oczy, designerskie felgi, są jednym z najważniejszych elementów, podkreślających styl Jeep’a. Dodatkowo podkręciliśmy ich wygląd, lakierując ich wybrane  fragmenty na czerwono. Ramiona oraz gwiazda w kolorze czerwonym zwracają uwagę!  Podczas całej realizacji, dbaliśmy, aby kolor ten znalazł się na odpowiedniej ilości dodatków. Czerwona jest prowadnice liny  obydwu wyciągarek, śruby nadkoli, mocowanie panela led oraz, wspomniane wcześniej, elementy zawieszenia.

Właścicielowi Red Star’a niezwykle spodobała się stylistyka naszych zderzaków offroad do WJ’ota. Z uwagi na fakt, iż Jeep przeznaczony jest do jazdy w cięższym terenie, zderzaki stalowe stanowią ważne wyposażenie. Zderzak przedni IronMan, to jeden z naszych najbardziej rozpoznawalnych produktów. Zaprojektowany, aby mocno poprawić kąt natarcia pojazdu, charakteryzuje się drapieżną stylistyką. Warto podkreślić, iż jest to najlżejszy dostępny na rynku zderzak offroad do Jeep’a  WJ

Przedni zderzak w pełnej wersji jest uzupełniony o dokręcane uchwyty do szarpania i odkręcany bull bar. Ten przydaje się w terenie m.in.   jako ochrona karoserii. Dodatkowo  służy także do szybkiego nawinięcia liny wyciągarki  w terenie. Ta funkcja przydaje się  w sytuacji, gdy korzystamy z niej często.

Zderzak tylny Pan Jan wybrał w konfiguracji umożliwiającej zamontowanie wyciągarki.  Był to bezsprzecznie jeden z najważniejszych warunków, jakie musiał spełnić zderzak. Na jego wyposażeniu znajduje sie także dokręcane ramię koła, umożliwiające transport ponadgabarytowego koła zapasowego. Oczywiście sa także uchwyty do szarpania i wbudowane oświetlenie robocze.

W samochodzie poruszającym sie w terenie nie może zabraknąć progów offroad. Zamontowaliśmy model w konstrukcji 2D „Classic”. Dzięki progom karoseria jest dobrze chroniona w terenie. Progi umożliwiają także asekuracje pojazdu w razie wystąpienia dużych przechyłów bocznych.

W wyniku zastosowania felg z dużo większym od fabrycznego odsadzeniem, pojawiła się potrzeba zamontowania poszerzeń nadkoli. Właściciel wybrał oryginalny produkt marki Bushwacker. Choć cena zakupu w porównaniu do tańszych zamienników, jest wysoka, warto dopłacić. Materiał z jakiego wykonane są Bushwackery jest o wiele bardziej odporny na ewentualne pęknięcia, złamania i inne podobne uszkodzenia, które przecież zdarzają się w terenie.

Niektóre z rozwiązań, na które zdecydował się pan Jan były dość kosztowne, dlatego w kwestii doboru wyciągarek, postawił na klasę ekonomiczną. Red Star wyposażony jest w dwie wyciągarki marki Dragon Winch, o uciągu 5,5T. Naturalnie obydwie mają linę syntetyczną, która jest nie tylko łatwiejsza w obsłudze, ale także bezpieczniejsza, niż stalówka. Niemniej wyciągarki te montujemy stosunkowo często i zdecydowanie je rekom

Przygotowany według tej specyfikacji Jeep zrobił doskonałe wrażenie na Właścicielu podczas odbioru, zwłaszcza podczas jazd testowych. Doznania jakich dostarcza szyty na miarę Jeep są bezcenne!

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!