PROJEKT „DARK TRAIL”


Jeep WK 5.7 HEMI w teren

Modyfikacje offroad Jeep WK

Jeep Grand Cherokee trzeciej generacji to coraz częściej poddawany modyfikacjom offroad model Jeep’a. Oferuje on nie tylko wygodne i bogato wyposażone wnętrze, ale także, w wersji Quadra Drive II, jeden z najdoskonalszych na świecie systemów napędowych.

Opisywany egzemplarz pochodzi z 2009, jest to zatem wersja poliftingowa z odświeżonym stylem reflektorów. Jeep wyposażony jest w kultowy silnik 5.7 HEMI, którego dźwięk od razu poprawia humor.

Inwestując pieniądze w modyfikacje pojazdu warto przede wszystkim pamiętać, aby zadbać również o zabezpieczenie antykorozyjne. Profesjonalna konserwacja podwozia pozwala długo cieszyć się autem bez oznak korozji. O szczegółach dotyczących usług konserwacji podwozia w naszym warsztacie 4×4 można szerzej przeczytać tutaj. Prace nad „Hemikiem” rozpoczęliśmy właśnie od przeprowadzenia konserwacji podwozia wraz zabezpieczenie wszystkich profili wewnętrznych.

Po wykonaniu zabezpieczenia antykorozyjnego podwozia, dokonaliśmy montażu osłon- stalowej osłony reduktora oraz stalowej osłony skrzyni biegów i silnika. Dzięki temu podzespoły pojazdu są chronione przed uszkodzeniem w terenie. Mało kto jednak skupia się na ich pozostałych zaletach. Dzięki zamontowaniu osłon w wnętrzu pojazdu jest ciszej, spada spalanie, a silnik dużo szybciej uzyskuje roboczą temperaturę pracy.

Z gamy dostępnych na rynku zawieszeń +2″ , doradziliśmy wybór zestawu australijskiego producenta Old Man Emu. Zestaw składa się z 4 sprężyn, których twardość dobierana jest pod ewentualne dodatkowe obciążenie oraz 4 dedykowanych amortyzatorów. Lift +2″ pozwala na montaż ogumienia w rozmiarze 32″. Właściciel opisywanego WK , nie stosując półśrodków, od razu wybrał opony z bieżnikiem MT marki BFG.

Jeśli pojazd pozostaje na fabrycznych felgach, konieczne jest zastosowanie dystansów kół. W tym przypadku jednak wybór padł na nowe alufelgi off road. Fajne felgi są często niedocenianym i pomijanym elementem doposażenia pojazdu. A szkoda, bo na rynku dostępnych jest wiele wzorów alufelg, które znacząco podnoszą walory estetyczne pojazdu. Trzeba też podkreślić, iż koła z alufelgami dużo łatwiej wyważyć, a przy terenowych oponach ma to duże znaczenie. Do modyfikowanego WK trafiły obręcze o średnicy 17 cali, większym od fabrycznego odsadzeniem. Po zapoznaniu się z gamą dostępnych felg, Właściciel wybrał model HELO 879. Piękne koła od razu odmieniły wygląd pojazdu!

W trakcie prac na przód pojazdu trafił stalowy zderzak off road „Diamond Duke” z miejscem na wyciągarkę 4×4. W standardowej wersji zderzak wyposażony jest w otwory na fabryczne oświetlenie przeciwmgłowe oraz wbudowane oświetlenie robocze. Z gamy dodatków do zderzaka offroad właściciel wybrał dokręcane uchwyty do szarpania. To bezsprzecznie najważniejsze z doposażeń.

Poza zderzakiem pod wyciągarkę, do Jeep’a zamontowaliśmy progi offroad i bagażnik dachowy. Produkty z rur stalowych o zróżnicowanych średnicach, wykonujemy przy użyciu giętarki CNC. Dzięki tej nowoczesnej technologii możemy budować doposażenia o dowolnych kształtach z jednego kawałka materiału. W przeciwieństwie do produktów konkurencji, w naszych nie ma konieczności łączenia kilku jego fragmentów.

Jeep otrzymał progi offroad w konstrukcji 2D, model „Classic”. Nasze progi mocowane są do podłużnicy pojazdu i fabrycznego progu. Progi 4×4 chronią karoserię pojazdu w terenie, a także umożliwiają asekurację pojazdu na trudniejszych odcinkach terenowych.

Bagażnik wyprawowy to nasz flagowy model, „African Challenge”. Jego fantazyjna forma nadaje lekkości całej konstrukcji. Dodatkowo bagażnik został wyposażony w mocowanie koła zapasowego.

Standardowa, wieloetapowa procedura lakierowania doposażeń off road, stosowana przy produktach naszej marki to bezsprzecznie jedno z najlepszych rozwiązań. Zapewnia ochronę przed typowymi uszkodzeniami powłoki lakierniczej w terenie i gwarantuje długotrwałe zabezpieczenie antykorozyjne.

Jednostka napędowa została zabezpieczona podwyższonym wlotem powietrza. Snorkel australijskiego producenta AirFlow jest jedynym dostępnym rozwiązaniem do Jeep’a Grand Cherokee WK. Aby zapewnić szczelność układu dolotowego, przeprowadzamy jego modyfikację, zastępując fabryczny filtr powietrza hermetycznym filtrem stożkowym, dedykowanym do mocy silnika.

Dodatkowo Jeep otrzymał pakiet lakierowania ochronnego powłokami Line-X. Właściwości tychże powłok są niesamowite, dzięki czemu gwarantują najlepsza ochronę dla aut poruszających się w terenie. Więcej o tej stosowanej przez nas technologii można dowiedzieć się z filmu:

Powłokami Line-X zabezpieczone zostały dolne, najbardziej narażone, zarówno w terenie, jak i np. na parkingach, partie karoserii. Dodatkowo, w ramach pakietu styl, polakierowaliśmy grill pojazdu i wybrane partie powierzchni maski.

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!