PROJEKT BLACK HAWK


Jeep WK lift 4″

Kompleksowa modyfikacja Jeep’a Grand Cherokee WK/WH

Założenia projektowe

Jako znani z zamiłowania do innowacji w dziedzinie off road’u, z zapałem przystąpiliśmy do realizacji pierwszej tego typu modyfikacji offroad w Europie.

Prace rozpoczęliśmy od zaprojektowania zderzaków stalowych, dedykowanych do Jeep’a Grand Cherokee WK/WH. Projektanci zespołu MetalPasja skupili się na tym, aby znacznie poprawić kąt natarcia i zejścia pojazdu. Istotną kwestią było także znalezienie w zderzakach off road miejsca na zaplanowane wyposażenie dodatkowe. Na liście dodatków znalazły się m.in. oświetlenie, hak, uchwyty do szarpania.

Przedni zderzak z płytą pod wyciągarkę „Diamond Duke” o kosmicznym designie, jako pierwszy na świecie zderzak off road, został doposażony w punktowe oświetlenie do jazdy dziennej w technologii led. Aby zapewnić dostateczną ilość światła w warunkach nocnych, co w samochodzie dla myśliwego jest istotną kwestią, zaopatrzony został również w podwójne oświetlenie robocze. Mocne uchwyty do szarpania zapewniają bezpieczeństwo podczas ich użytkowania.

Przedni zderzak 4×4 „Diamond Duke” doposażony został w wyciągarkę Zeon 10S, z syntetyczną lina Spydura, ufundowaną przez partnera projektu WARN Polska.

Zderzak stalowy tylny „Dark Duke” do Jeep’a Grand Cherokee WK mieści płytę pod wyciągarkę z liną syntetyczną. Pomimo to projektantom udało się stworzyć zderzak off road znacznie poprawiający kąt zejścia pojazdu. Jako wyposażenie dodatkowe zderzaka zamontowaliśmy także oświetlenie robocze w technologii led, uchwyty do szarpania i gniazdo haka amerykańskiego 2×2″. Zderzak „Dark Duke” doposażyć można także w ramię koła zapasowego.

Produkty 4×4  MetalPasja.pl z gamy „rurowych” wytwarzamy przy pomocy zaawansowanej maszyny CNC, umożliwiającej wielopłaszczyznowe gięcie rur 3D. Dzięki temu nasze doposażenia wytwarzane są z jednego kawałka materiału, co nie tylko wpływa na wytrzymałość, ale zapewnia także doskonałą jakość wykończenia.

W każdej wyprawówce nie może zabraknąć bagażnika dachowego! Z gamy naszych produktów wybraliśmy model bagażnika 4×4 „African Challenge” o skomplikowanej przestrzennej konstrukcji, giętej metodą CNC. Fantazyjna bryła bagażnika dachowego offroad doskonale współgra z nowoczesną stylistyką Granda WK.  Na wyposażeniu bagażnika znalazło się mocowanie koła zapasowego i podnośnika hi lift.

Jeep został również wyposażony w progi offroad w konstrukcji 2D, które umożliwiają podnoszenia auta za pomocą podnośnika hi lift. Ponadto są one nieodzowne przy asekurowaniu pojazdu na niebezpiecznych trawersach. Do „Black Hawk’a” trafił model progów 2D NEW, zaprojektowany specjalnie na potrzeby tej realizacji.

Prawdziwą rewolucją w modyfikacjach Jeep jest zamontowany w Grandzie lift +4″. W zestawie znajdują się komponenty najwyższej jakości- nowe sprężyny dedykowane do liftu, górne wahacze przednie z dożywotnią gwarancją, amortyzatory tylne King Racing Shocks z zewnętrznymi zasobnikami. Z przodu zastosowane zostały coilovery FOX. Obecnie jest to jedyny dostępny na świecie pełen lift +4″.

Lift +4″ umożliwił montaż nowych opon typu MT w rozmiarze 33x11x17. Z uwagi na to, iż auto podróżować będzie nie tylko w terenie, ale również na asfalcie, wybraliśmy opony Cooper Discoverer STT. Model ten odznacza się wysoką odpornością na ścieranie i dobrą, jak na opony MT, trakcją w zimie.

Jeep WK lift 4″ to auto przygotowane na trudne zmagania w terenie. Dlatego”Black Hawk” otrzymał również komplet osłon podwozia, które zabezpieczą pojazd podczas manewrów terenowych. Zamontowaliśmy osłonę jednostki napędowej oraz skrzyni biegów i redukcyjnej. Dzięki osłonom możemy przemieszczać się w terenie bez ryzyka, iż elementy te ulegną przypadkowemu uszkodzeniu. Ponadto osłony zmnieszają poziom hałasu podczas jazdy i mają wpływ na poprawę ekonomii spalania.

Black Hawk’a wyposażyliśmy także w nowy dolot i snorkel do Jeepa WK, renomowanej australijskiej marki Airflow. Dzięki hermetycznemu układowi dolotowemu, minimalizujemy ryzyko uszkodzenia jednostki napędowej wodą, kurzem i innymi zanieczyszczeniami.

W końcowej fazie projektu auto trafiło do naszej lakierni poliuretanowej, warstwy ochronnej powłoki Line-X zaaplikowaliśmy na dolne, najbardziej narażone na uszkodzenia strefy karoserii. Powłoki Line-X mają za zadanie zabezpieczać karoserię pojazdu m.in. przed uszkodzeniami w terenie. O tym , iż była to słuszna decyzja, przekonaliśmy się już podczas pierwszych testów off road.

Powłokami Line-X pokryte zostały także wszystkie produkty MetalPasja.pl- stalowe zderzaki off road, progi 4×4 oraz bagażnik wyprawowy. Nasza marka, jako jedyna w kraju, oferuje wykończenie produktów w tej technologii.

Ten projekt został wyróżniony następującymi publikacjami w prasie:


Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!