PROJEKT „HUNTSMAN”-WRAGLER JK

Strona główna » Projekty i modyfikacje off road » Jeep » Jeep Wrangler 2.8 CRD Long Arm

Jeep Wrangler JK 2.8 CRD LongArm

Modyfikacje offroad Jeep Wrangler JK

Założenia projektowe
  • Budowa auta terenowego z przeznaczeniem do szybkiej jazdy po szutrach i bezdrożach
  • customowy montaż zestaw liftu zawieszenia LongArm +4,5″ marki Clayton Off Road
  • wyczynowe amortyzatory King Off Road Racing Shocks

Pierwszy w Polsce Wrangler JK z silnikiem Diesla na Long Arm-ach

Właściciel Wranglera poszukiwał firmy, która podjęłaby się zamontowania w jego Jeepie liftu zawieszenia, pozwalającego na szybką i komfortową jazdę po bezdrożach. Gotowe zestawy zawieszeń z wahaczami typu Long Arm dedykowane do Jeep’a Wranglera JK, przeznaczone są jedynie do aut napędzanych silnikiem benzynowym. Różnice konstrukcyjne sprawiają, iż zestawy te nie są kompatybilne z pojazdami wyposażonymi w silniki Diesla. Zatem najlepsze z dostępnych rozwiązań, zawieszenie amerykańskiej marki Clayton Offroad Mfg. wymagało dostosowania. Po wnikliwej analizie koniecznych modyfikacji postanowiliśmy podjąć się budowy zawieszenia Wranglera.

Lift zawieszenia CUSTOM

Prace rozpoczęliśmy o demontażu większości elementów- układu wydechowego, części układu paliwowego, skrzyni biegów i reduktora oraz  usunięcia mocowań poprzednich krótkich wahaczy. Następnie wszystkie te miejsca zakonserwowaliśmy.

Po zamontowaniu belki pod reduktorem, przeprojektowaliśmy przednie dolne wahacze, tak, aby pasowały do konfiguracji Wranglera JK z silnikiem Diesla. Do modyfikacji wahaczy zastosowaliśmy detale przygotowane na zamówienie z utwardzanego materiału. JK otrzymał przedni nowy, regulowany drążek Panhard’a. Przy obecnej konfiguracji całego zestawu zdemontowaliśmy przedni oraz tylny drążek stabilizatora.

Po montażu zawieszenia konieczne były również przeróbki m.in. układu wydechowego, który poprowadzony został druga stroną. Zmodyfikowaliśmy również część układu paliwowego.

Królewska jakość- najwyższe osiągi

Jeep otrzymał zestaw dedykowanych do Wranglera JK wyczynowych amortyzatorów marki KING Off Road Shocks z zewnętrznymi zasobnikami.

Przednie oryginalne odboje zawieszenia zastąpione zostały pneumatycznymi bump stopami marki KING, tylne odbojniki zmodyfikowaliśmy adekwatnie do długości nowych sprężyn.

Wymieniliśmy drążki kierownicze oraz zastosowaliśmy podwójny amortyzator skrętu Fox Racing, który skutecznie niweluje nieprzyjemne drgania układu kierowniczego.

Amatorska rajdówka

Po zamontowaniu i skonfigurowaniu całego zawieszenia przyszedł czas na testy drogowe i offroad. Odbyte przez nas, w zróżnicowanych warunkach, jazdy potwierdziły doskonałe parametry zbudowanego zawieszenia. Wrangler prowadzi się znakomicie, w aucie nie czuć drgań przy dużych prędkościach na szutrach i drogach nieutwardzonych. Jeep zyskał ponadto olbrzymi wykrzyż osi, co znacznie ułatwia pokonywanie trudności terenowych.

Rozwiązania „szyte na miarę”

Przeprowadzone przez nas modyfikacje były, na tamta chwilę unikatową na skalę światową realizacją. Naszą modyfikację, pionierski montaż zestawu Long Arm do Jeep’a Wrangler’a JK w wersji CRD, opisał na swoim fanpage’u producent tegoż zawieszenia- amerykańska Clayton Offroad Manufacturing.

Chciałbyś polepszyć możliwości terenowe swojego Wranglera? Szukasz sprawdzonych rozwiązań, które pozwalają cieszyć się jazda w terenie? Obejrzyj nasze realizacje modyfikacji Jeep’a Wranglera na wahaczach Long Arm i skontaktuj się z nami. Doradzimy najlepsze rozwiązania dla Ciebie i zbudujemy terenówkę Twoich marzeń.

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!