PROJEKT „GRAY WOLF”


Wyprawowy Jeep Wrangler

Jeep Wrangler JK na wyprawę

Założenia projektowe:

Jeep Wrangler JK w wersji „długiej” jest doskonałym materiałem na auto wyprawowe. Niespotykana w poprzednich edycjach ilość miejsca, dzięki wprowadzeniu wersji 5-drzwiowej, umożliwiła wykorzystywanie Wranglera jako auto na wyprawę. Do wyboru jest jednostka napędowa benzynowa lub diesel. Ponadto Wrangler, jako jedyny w rodzinie Jeepów, posiada pełna ramę. Użytkownicy doceniają konstrukcję zawieszenia opartą na sztywnych osiach, ponieważ stosunkowo łatwo poddaje się ona modyfikacjom.

Egzemplarz, który trafił do nas na modyfikacje to limitowana edycja z okazji 70-tej rocznicy utworzenia marki. Wyposażony w silnik Diesla o pojemności 2.8 egzemplarz doskonale sprawdza się podczas dalekich i bliskich wypraw.

Właściciel Jeep’a jest olbrzymim entuzjastą motoryzacji, a szczególnie marki Jeep. Większość wolnego czasu spędza przemierzając Europę swoim JKU, dlatego zależało mu na tym, aby w samochodzie znajdowało się wszystko, co może przydać się podczas wyprawy 4×4.

Lift zawieszenia pojazdu jest stosunkowo niewielki, auto jest podniesione o 3”, dzięki czemu zamontowane mieści się większe ogumienie w rozmiarze 33” z bieżnikiem MT. Na co dzień Jeep przemieszcza się na oponach AT. Przednie i tylne amortyzatory to cenione produkty marki FOX Racing. Posiadają zewnętrzne zasobniki i możliwość manualnego regulowania twardości. Dzięki tym cechom, doskonale sprawdzają się w Jeepie, który jest użytkowany w bardzo zróżnicowanych warunkach.

Wrangler przyjechał do nas już wyposażony w stalowy zderzak przedni. Jest to produkt znanej marki, z górnej półki, nie zachwyca jednak designem. Podobnie do większości produktów z tej gamy, standardowo mieści wyciągarkę elektryczną, ale jedna wyciągarka to czasem za mało. Właściciel Gray Wolf’a ma już doświadczenie w wyjazdach i doskonale widział czego potrzebuje. Na rynku nie ma jednakże gotowych zderzaków tylnych offroad, które spełniałyby wszystkie te oczekiwania. Dlatego specjalnie na jego potrzeby zaprojektowaliśmy rozbudowany zderzak tylny o typowym, dla MetalPasji designie, który zmieścił:

  • wbudowaną płytę pod wyciągarkę
  • robocze oświetlenie w technologii led
  • uchwyty do szarpania
  • gniazdo haka amerykańskiego 2×2” z końcówką dedykowaną do liftu zawieszenia pojazdu
  • rozbudowane ramię koła zapasowego z mocowaniem kanistra, hi lifta i saperki

Zderzak dodatkowo przewidziany był pod konstrukcję dachową, która ma nim punkty podparcia.

Na tym etapie doposażyliśmy Wranglera także w progi off road wykonane w technologii gięcia wielopłaszczyznowego CNC. Model w konstrukcji 3D uatrakcyjnia wygląd pojazdu. Progi umożliwiają podnoszenie Jeep’a przy pomocy hi lifta, przydają się do asekuracji na trudnych odcinkach terenowych i chronią karoserię przed uszkodzeniem.

Progi oraz zderzak tylny, który otrzymał nazwę Black Diamond został polakierowany według standardowej procedury MetalPasji, czyli zabezpieczony strukturami poliuretanowymi Line-X w kolorze czarnym. Powłoki poliuretanowe są najtrwalszą, obecnie znaną, metodą zabezpieczania detali.

Modyfikowane terenówki to auta, które mają za zadanie cieszyć nie tylko dzielnością podczas odcinków offroad. Przebudowa Jeep’a JK obejmowała także tuning optyczny. Wrangler otrzymał nowe lampy z wbudowaną opcją oświetlenia led do jazdy dziennej i nowe lampy tylne w technologii led. Następnie na każdą z nich zamontowaliśmy metalowe osłony lamp przednich, kierunkowskazów i lamp tylnych.

Aby nadać Jeepowi bardziej agresywny charakter zamontowaliśmy także customowy grill o „złym spojrzeniu”, który, podobnie jak osprzęt off road, zabezpieczyliśmy powłokami poliuretanowymi Line-X. Tuningowa maska pojazdu posiada wloty powietrza i dopełnia całość.

Powłokami Line-X zostały także zabezpieczone fabryczne poszerzenia nadkoli, dzięki czemu zyskają większa odporność na złamanie, zadrapanie i inne możliwe w terenie uszkodzenia. Stanowią także wizualną całość z pozostałymi dodatkami.

Ponieważ Jeep często podróżuje na wyprawy dalekie i bliskie, potrzebna była także konstrukcja, umożliwiająca montaż m.in. bagażnika dachowego. Konstrukcja według indywidualnego projektu ma zadanie spełniać oczekiwania Właściciela, m.in. pod względem łatwości jej montażu. „Klatkę” tę wykonaliśmy z rur stalowych, giętych na zimno metodą CNC. Punkty podparcia konstrukcji zostały już wcześniej przewidziane na zderzaku tylnym i progach. Z przodu szkielet podparty jest na słupkach pojazdu. Na słupkach znajduje się także mocowanie dalekosiężnego panela oświetleniowego w technologii led. Cały szkielet został przemyślany w sposób umożliwiający jego montaż i demontaż jednej osobie.

Na rurowej konstrukcji można zamocować, wykonany według preferencji właściciela Jeep’a, bagażnik dachowy, doposażony w ledowe oświetlenie robocze, który znacznie zwiększa możliwości załadunkowe Wranglera.

Wisienką na torcie jest wspaniały aerograf, wykonany na masce Wranglera przez firmę Kustom Studio Aerografii z Opola, przedstawiający szarego wilka z wahaty.

W pełni doposażony i zindywidualizowany wyprawowy Jeep Wrangler to doskonałe auto do przemierzania bezdroży.

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!