Off Road’owy Jeep Wrangler – Jeep Wrangler Long Arm
Założenia projektowe:
-budowa sprytnego TJ-ota do amatorskich rajdów 4×4
– montaż zawieszenia long arm i stalowych zderzaków
Realizując modyfikacje off road, bierzemy pod uwagę planowany sposób użytkowania auta terenowego. Bazując na naszym doświadczeniu doradzamy najlepsze rozwiązania w założonym budżecie.
Projekt 4×4 – Jeep Wrangler TJ offroad
Projekt przebudowy TJ-ota zakładał montaż nowego zawieszenia off road, które zdecydowanie polepszy jego właściwości terenowe. Drugim etapem prac było doposażenie off road Jeep’a Wranglera- projekt i wykonanie stalowych zderzaków
Wrangler przyjechał do nas z niewielkim liftem zawieszenia, opartym na krótkich regulowanych wahaczach. Właścicielowi zależało na znacznej poprawie osiągów pojazdu podczas jazdy w terenie, bez utraty dobrej trakcji na odcinkach asfaltowych.
Rozwiązaniem które spełnia te wymogi jest montaż zawieszenia typu Long Arm, czyli długich wahaczy wzdłużnych, które pozwalają na zwiększenie wykrzyży podczas jazdy w terenie oraz, z uwagi na ułożenie, zapewniają one większy komfort podczas jazdy drogami utwardzonymi.
Komfort jazdy Wrangler’em
Aby zwiększyć zakres pracy zawieszenia, zamontowaliśmy lift zawieszenia +4,5″ do Wranglera, oparty na wahaczach typu Long Arm. Zestaw pochodzi od amerykańskiego producenta Rough Country. Równie ważne są amortyzatory. Wymagający właściciel zdecydował się na amortyzatory marki FOX z zewnętrznymi zasobnikami. posiadają regulację tłumienia, dzięki czemu ich twardość można dopasować do rodzaju nawierzchni. Takie rozwiązanie pozwala cieszyć się doskonałym i przewidywalnym prowadzeniem auta w każdych warunkach. Aby jeszcze bardziej zneutralizować ewentualne „dobicia”, na przedniej osi zamontowaliśmy hydrauliczne bump stopy. Ich rola jest istotna zwłaszcza podczas szybkiej i agresywnej jazdy w terenie. Dodatkowo zamontowaliśmy odpinane łączniki stabilizatora, które umożliwiają maksymalne „wykrzyże” w terenie.
Taka konfiguracja bez wątpienia przyczynia się do poprawy nie tylko dzielności terenowej, ale znacząco poprawia komfort jazdy.
Zderzaki – Jeep Wrangler TJ offroad
Zderzaki stalowe zaprojektowane do Jeep’a Wranglera off road są spójne stylistycznie z bryła, co jeszcze bardziej podkreśla surowy, minimalistyczny charakter TJ-ota.
Przedni zderzak stalowy ze zintegrowana płytą pod wyciągarkę wyposażony jest w punktowe oświetlenie do jazdy dziennej led. Na jego wyposażeni znalazły się także ultra mocne uchwyty do szarpania oraz przedni bull bar.Dodatkowo pod bull barem zamontowany został panel led roboczy, zapewniający dodatkową ilość światła podczas nocnych manewrów.
Następnie przystąpiliśmy do realizacji zderzaka tylnego. Tylny zderzak do Wranglera TJ doposażony został w ramię koła zapasowego, uchwyty do szarpania i oświetlenie w technologii led- wbudowane światło robocze led, panel led roboczy oraz światło przeciwmgłowe.
Zderzaki off road do Wranglera, jak również progi boczne, poszerzenia nadkoli oraz grill pojazdu polakierowane zostały powłokami poliuretanowymi przy współpracy z NowoczesneLakierowanie.pl. Poliuretanowe powłoki Line-X, z uwagi na ich odporność na zarysowania, doskonale sprawdzają się na produktach off road. Również ich chropowate matowe powierzchnie, dające świetny efekt wizualny i łatwość czyszczenia są atutami w terenie.