Jeep Wrangler JKU w teren

Modyfikacja offroad Jeep Wrangler Unlimited

Założenia projektowe:

Jeep Wrangler to bezsprzecznie kultowy samochód! Jest legendą, uosobieniem wolności i obietnicą przygody. Zza kierownicy tego uwielbianego Jeep’a świat wygląda inaczej. To właśnie ten model stał się marzeniem wielu miłośników marki. W roku 2006 zadebiutowała nowa generacja, a wraz z nią, jeszcze bardziej pożądana wersja 5-drzwiowa. Nareszcie znalazła swoich odbiorców w grupie osób poszukujących m.in. aut na wyprawy.

Iron Clad to benzynowa wersja Wranglera o oznaczeniu modelu JKU z końca produkcji. Egzemplarz z 2017 roku z niewielkim przebiegiem był niewątpliwie doskonałą bazą do przebudowy.

Pierwszym etapem prac była konserwacja podwozia. Jest to zabieg, który należy wykonywać w momencie, kiedy auto jest w dobrym stanie. Wówczas pozwala on na utrzymanie podwozia bez korozji, pod warunkiem, iż będą regularnie przeprowadzanych inspekcji. Nasz standardowy proces konserwacji podwozia obejmuje także zabezpieczenie profili wewnętrznych dedykowanym preparatem woskowym. Zabiegi konserwacji są ważne, zwłaszcza dla aut, które poruszają się w terenie i są wystawione na działanie wody, wilgoci, czy błota.

Przeznaczony do jazdy w terenie Jeep nie może obejść sie bez liftu zawieszenia! Montaż zestawu był kolejnym krokiem modyfikacji offroad JKU. Do naszego pancernika trafiły doskonałej jakości produkty TeraFlex- sprężyny +2,5″, amortyzatory monotube oraz pneumatyczne odbojniki zawieszenia, które zapobiegają dobijaniu podczas szybkiej jazdy bezdrożami. Na prawidłowe ustawienie geometrii pozwolił regulowane wahacze tejże marki.  

Po zamontowaniu liftu zawieszenia Jeep 'a Wranglera JKU  o wysokości 2,5″ śmiało mogliśmy założyć  nowiutkie  opony w rozmiarze 35. Właściciel Iron Clad’a wybrał MT-ki cenionego japońskiego producenta Yokohama. Geolandary powędrowały na przepiękne  alufelgi offroad XD w rozmiarze 20 cali, które niezwykle pozytywnie wpłynęły na aspekt wizualny całości.

Przystosowanie do jazdy w terenie to również pakiet ochronny- spód Jeep’a uzbroiliśmy w aluminiowe osłony podwozia. Trafiła tam osłona silnika i skrzyni biegów, a także osłona chłodnicy i drążków i osłona systemu EVAP. Dobrze dozbrojonym od spodu autem możemy poruszać się w terenie z nieco większą swobodą i pewnością.  Osłony zamontowaliśmy również na tylne lampy .

Z metalowych doposażeń Jeep otrzymał także zderzaki stalowe, progi offroad i zaprojektowane specjalnie  do Wranglerów JK, opancerzenie karoserii. Umieszczane z przodu, wokół przedniej szyby, naprawdę robi wrażenie! Przedni zderzak jest kompatybilny z customowym pancerzem przednim. Na wbudowaną płytę pod wyciągarkę trafiła wysokiej klasy wyciągarka Zeon 12 z liną syntetyczną  z systemem bluetooth. Producentem wyciągarki jest renomowana marka WARN, ceniona przez użytkowników na całym świecie.

Następnie na tył pojazdu trafił stalowy zderzak offroad, wyposażony w gniazdo haka amerykańskiego 2×2″. Rozwiązanie to umożliwia montaż akcesoriów oraz, w razie potrzeby holowania, dedykowanej do liftu zawieszenia, końcówki z kulą.  Dodatkowym wyposażeniem zderzaka jest ramię koła, na którym zamontowaliśmy koło zapasowe.

Progi w konstrukcji 3D stanowią przyciągający wzrok element na dość nudnej karoserii Wrangler’a JK. Ten model to doskonały wybór dla „Pancernika”. Poza aspektem wizualnym progi pełnią przede wszystkim istotną rolę jako doposażenie pojazdu offroad. Chronią karoserię w terenie, a także umożliwiają asekuracje auta na trudniejszych odcinkach terenowych.

Dopełnieniem opancerzenia modyfikowanego Wranglera JK jest „zbroja”, którą zamontowaliśmy wokół przedniej szyby. Nadaje ona Jeep’owi  iście wojowniczy wygląd i tworzy harmonijną całość z kompozytową tuningową maską, która zastąpiła fabryczny element.  Pancerz szyby posiada wycięcie umożliwiające na panel led.To bardzo praktyczne rozwiązanie, ponieważ oświetlenie jest nieodzowne podczas jazdy w trenie po zmroku. Instalację elektryczną oświetlenia poprowadziliśmy do wnętrza pojazdu pod tapicerką. Włącznik w kabinie umieściliśmy na panelu wraz z wyłącznikiem wysoko prądowym wyciągarki.  Są to estetyczne przełączniki typu carling z oznaczeniem funkcji i podświetleniem. Jeep otrzymał również nowe ledowe reflektory przednie.

Zamontowane dodatki w postaci zderzaków o  interesującym designie, progów i opancerzenia, to nie  wszystko. Aby Jeep zyskał swój styl i niepowtarzalny charakter potrzebna jest koncepcja. Podczas gdy wiele osób po prostu montuje dostępne akcesoria, my obmyślamy motyw przewodni i wprowadzamy plan działania. Nakreślenie wizji staje się początkiem prac, w rezultacie których powstają unikatowe przebudowy.

Dopełnieniem personalizacji  w projekcie „Iron Clad” stała się kolorystyka. Dzięki stosowanej przez nas od lat technologii lakierowania powłokami ochronnymi możemy tworzyć indywidualne połączenia kolorystyczne, które dają ciekawy efekt końcowy. Kolorem dodatkowym jest odcień szarego, którym pokryliśmy wybrane elementy . Progi, poszerzenia nadkoli, osłony lamp tylnych zostały w całości pokryte nowym kolorem. Zderzak przedni, maska i opancerzenia polakierowaliśmy na szaro fragmentarycznie, dzięki czemu podkreśliliśmy mnogość płaszczyzn, a cały przód zyskał jeszcze większą trójwymiarowość. Ramiona alufelg offroad, klapka wlewu paliwa  oraz klamki drzwi również są pokryte odcieniem towarzyszącym. Jeep bezsprzecznie zyskał mocno spersonalizowany wygląd!

Teraz nie pozostaje nic innego jak cieszyć się jazdą- kompleksowa modyfikacja offroad Jeep 'a Wrangler 'a- Twoja droga do przygody!

chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!