„BLISS BOOSTER”- JEEP WK
Projekt Bliss Booster- tuning 4×4
Jeep Grand Cherokee WK do turystyki off road
Założenia projektowe:
-personalizacja pojazdu- tuning 4×4
– aplikacja powłok ochronnych na nadwozie
– lift zawieszenia
Baza projektu
Bazą, na której przeprowadziliśmy tuning 4×4 był Jeep Grand Cherokee trzeciej generacji. Opisywany egzemplarz z 2005 roku znajduje się w rękach Właściciela od ponad 10 lat. Jego niewątpliwym atutem jest niewielki przebieg- nieco ponad 90 tyś kilometrów, co jest już rzadko spotykane w autach z tego rocznika. Jeep służy głownie podczas wakacyjnych wyjazdów na południe Europy. Po latach udanej eksploatacji, Właściciel postanowił, iż czas na zmianę wizerunku Jeep’a.
Przed rozpoczęciem prac nad modyfikacją offroad, przeprowadziliśmy kontrolę stanu podwozia pojazdu, aby, w razie potrzeby, zaproponować profesjonalną usługę konserwacji podwozia. Wśród właścicieli samochodów poziom świadomości , jeśli chodzi o konserwacje podwozia, jest wciąż niski. Wiele osób przekonanych jest, iż, skoro na podwoziu nie widać korozji, nie trzeba go konserwować. Nic bardziej błędnego! Konserwację przeprowadza się, zanim korozja pojawi się na podwoziu. Właściciel opisywanego egzemplarza Jeep’a jest zapobiegliwy pod tym względem. Podwozie jego auta, konserwowane w ubiegłym roku, wyglądało wciąż bardzo dobrze.
Lift zawieszenia
Tuning 4×4 to nie tylko przygotowanie do „topienia”. Bliss Booster nie był budowany stricte z myślą o off roadzie. Lift miał zwiększyć możliwości terenowe Jeep’a, a zarazem poprawić jego aspekt wizualny. Dość często zdarza się, iż właściciele Grandów mają obawy przed zamontowanie liftu zawieszenia. Obawiają się, że po modyfikacjach zawieszenia, auto będzie się gorzej prowadzić. Zupełnie niepotrzebnie, bo nasi Klienci zgłaszają znaczną poprawę prowadzenia pojazdu, m.in. dzięki zwiększeniu jego sztywności. Oczywiście, aby uzyskać takie efekty, potrzebne są komponenty dobrej jakości. Bazując na doświadczeniu przy modyfikacjach Jeep’a Grand Cherokee WK, doradzamy najlepsze rozwiązania. Polecamy zestawy australijskiego producenta Old Man Emu, które charakteryzują się doskonałą jakością. Sprężyny +2″, zostały dobrane pod przyszłe, dodatkowe obciążenie w postacie zderzaka stalowego.
Jeep pozostał na fabrycznych felgach w rozmiarze 18 cali. Dodatkowo polakierowaliśmy je na kolor czarny z delikatną chropowatą strukturą.. Aby zmieścić koło 32″, konieczny był montaż dystansów kół. Właściciel wybrał sprawdzony przez siebie model opon-Yokohama Geolandar, model G015. Te uniwersalne AT-eki są godnymi polecenia dla ludzi szukających dobrych osiągów na asfalcie i szutrach.
Powłoki ochronne
Po ustawieniu geometrii nowego zawieszenia przyszedł czas na aplikację pakietu ochrony karoserii. Od kilku lat zajmujemy się profesjonalnym nakładaniem ochronnych powłok na auta 4×4. Zdobyte na tym polu doświadczenie pozwala nam na doradzanie najlepszych rozwiązań. Powłoki ochronne karoserii, jak większość komponentów, maja swoje tańsze i droższe odpowiedniki. Właściciel WK wybrał topowy produkt- amerykańskie „pancerne” powłoki Line-X. Powłoki te, o szerokim zastosowaniu (m.in. w budownictwie, przemyśle, rolnictwie) zajmują ważne miejsce w branży motoryzacyjnej. My, poza lakierowaniem pojazdów, stosujemy je w procesie produkcji naszych zderzaków off road, bagażników wyprawowych oraz progów off road. Są one ważnym elementem wizualnym w tuning’u 4×4.
Następnie karoserię Bliss Booster’a polakierowaliśmy do wysokości szyb- jest dość popularny pakiet, pozwalający na ochronę newralgicznych części nadwozia. Ponadto, z uwagi na estetyczno-praktyczne aspekty, Właściciel Jeep’a zdecydował się także na pokrycie Powłokami Line-X wybranych elementów maski oraz grilla pojazdu.
Więcej na temat tej technologii, a także na temat możliwości modyfikacji Jeep’a Grand Cherokee WK można z pewnością dowiedzieć się z materiału wideo na ten temat: VIDEO
Akcesoria offroad
Właściciel Booster’a wybrał także progi offroad w konstrukcji 2D. Progi są podstawowym wyposażeniem pojazdu terenowego. Pozwalają na asekurację pojazdu podczas pokonywania odcinków, na których występują duże przechyły. Ponadto chronią także fabryczne progi pojazdu przed uszkodzeniem. Najpopularniejszym modelem progów, wybieranym do Jeep’a Grand Cherokee trzeciej generacji, jest model „Classic” w konstrukcji 2D. Wszystkie nasze progi produkujemy przy użyciu giętarki wielopłaszczyznowej CNC, która pozwala na wykonywanie dowolnych konstrukcji z rur okrągłych.
W dalszym etapie WK otrzyma kolejny pakiet doposażeń off road naszej marki.