PROJEKT GRIZZLY
Jeep WK w teren
Wyprawowy Jeep Grand Cherokee WK
Założenia projektowe:
– budowa auta do rodzinnej turystyki 4×4
– doposażenie w niezbędne akcesoria offroad
Auto 4×4 na wyprawy
Jeep Grand Cherokee trzeciej generacji, zwłaszcza z silnikiem 5.7 HEMI, to mocno poszukiwany pojazd. Miłośnicy turystyki 4×4 zdążyli się już przekonać, iż jest to doskonała baza do budowy auta rekreacyjnego. Wyprawowy Jeep Grand Cherokee WK/WH oferuje wysoki komfort podróżowania, a system Quadra Drive II doskonale sprawdza się w terenie. Niestety niełatwo jest znaleźć zadbany egzemplarz. Udało się to naszemu Klientowi, który następnie powierzył nam swojego Jeep’a .
Projekt Grizzly realizowaliśmy w kilku etapach. Jak wiadomo, błoto wciąga, dlatego to, co wystarczało na początku, okazało się wstępem do dalszych prac.
Etap I- najpotrzebniejsze modyfikacje offroad
W pierwszym etapie modyfikacji, zamontowaliśmy m.in.lift zawieszenia. Właściciel Jeep’a , po zapoznaniu się z naszymi sugestiami, zdecydował się na zestaw marki Old Man Emu. Zestaw składa się z 4 sprężyn, dzięki którym uzyskujemy lift +2″. W zestawie znajdują się także dedykowane amortyzatory. Na fabryczne felgi, po zamontowaniu dystansów, trafiły opony w rozmiarze 32″ z bieżnikiem AT.
Powłoki ochronne Line-X
Jeep przyjechał do nas wyposażony w osłonę czołową z uchwytami do szarpania. Ponieważ była ona fabrycznie polakierowana proszkowo, nosiła już znaczne ślady korozji. Właściciel zdecydował się na jej wypiaskowanie i pokrycie powłokami Line-X.
Technologią tą polakierowaliśmy także progi offroad, które otrzymał Grizzly w pierwszym etapie. Progi boczne naszej konstrukcji wykonujemy przy użyciu giętarki CNC, dzięki czemu są one wykonane z jednego kawałka materiału. Dwuetapowe mocowanie progów- do fabrycznego rantu karoserii i podłużnicy pojazdu gwarantuje możliwość podnoszenia auta za progi podnośnikiem typu hi lift. Niezwykle ważną funkcja progów offroad jest także możliwość asekuracji pojazdu na trudniejszych odcinkach terenowych, tzw. trawersach, gdzie występują duże przechyły boczne.
Aby w pełni skorzystać z dobrodziejstw, jakie oferują powłoki Line-X właściciel modyfikowanego WK zdecydował się również na pakiet dolny. Jest to pakiet lakierowania ochronnego, który wprowadziliśmy dawno temu do naszej oferty. Wykonujemy go w technologii lakierowania powłokami Line-X, gdyż tylko ta technologia gwarantuje niespotykaną odporność na zadrapania, otarcia i inne podobne uszkodzenia. Pakiet dolny obejmuje zabezpieczenie nadwozia do wysokości przetłoczeń. Poza oczywistymi walorami użytkowymi, lakierowanie dolnych stref daje fajny efekt wizualny, poprawia proporcje bryły pojazdu i nadaje offroad’owego charakteru.
Ochrona jednostki napędowej
Pierwszy etap modyfikacji Grizzly’iego obejmował także założenie snorkela. Do Granda trzeciej generacji dostępny jest snorkel australijskiego producenta AirFlow. Choć cena snorkela jest dosyć wysoka, to produkt jest solidnie wykonany- plastik ma dużą elastyczność, con przekłada się na trwałość i wytrzymałość. Po zamontowaniu snorkela, dokonaliśmy modyfikacji układu dolotowego, dzięki której mamy zagwarantowaną szczelność. Fabryczny filtr powietrza zastąpiliśmy hermetycznym filtrem stożkowym, dedykowanym do mocy pojazdu. Filtr ten jest niewymienny, co jakiś czas nalezy go wyczyścić dedykowanym preparatem.
Etap II-kompleksowa modyfikacja
Jak było wspomniane, błoto wciąga, dlatego, Właściciel Jeep’a po jakimś czasie zdecydował się na rozszerzenie zakresu modyfikacji offroad. Na wykonawcę dalszych prac wybrał naszą markę.
Doposażenia offroad
Podczas drugiego etapu prac Jeep’a kompleksowo przebudowaliśmy. Na przód pojazdu zamontowaliśmy nasz zderzak stalowy „Diamond Duke” . Z uwagi na fakt, iż Właściciel Grizzly’iego docenia nie tylko aspekt użytkowy, ale także wizualny, zdecydował się na zakup pełnej wersji zderzaka. Jeep otrzymał zderzak offroad wyposażony dodatkowo w punktowe oświetlenie led do jazdy dziennej typu „diamond” oraz komplet uchwytów do szarpania.
Na zderzaku przednim zamontowaliśmy wyciągarkę offroad marki DragonWinch o uciągu 5,5T. Produkty tej marki znamy od dawna. Ich niewygórowana cena i niezawodność sprawiają, iż są to najchętniej kupowane wyciągarki 4×4. Zdecydowanie polecamy wyciągarki z liną syntetyczną, która jest lekka, a zarazem bezpieczna w użytkowaniu. Dzięki tym cechom jest bezsprzecznie najlepszym wyborem.
Tył pojazdu doposażyliśmy w zderzak offroad naszego projektu „Dark Duke”. Wersja bazowa zderzaka wyposażona jest w robocze oświetlenie led. Z dostępnych dodatków, Właściciel wybrał uchwyty do szarpania i gniazdo haka amerykańskiego 2×2″. Gniazdo umożliwia montaż, m.in. końcówki kulowej haka, dedykowanej do liftu zawieszenia pojazdu.
Bagażnik wyprawowy
Jeep na wyprawy 4×4 nie może obejść się bez bagażnika dachowego! Bagażnik wyprawowy znacząco zwiększa przestrzeń ładunkową pojazdu. W przypadku Grizzly’ego bagażnik służy jako miejsce zamocowania koła zapasowego. Model, który wybrał Właściciel Jeep’a to „African Challenge”, którego skomplikowaną konstrukcję uzyskujemy na naszej giętarce CNC.
Zderzaki offroad, bagażniki wyprawowe, podobnie jak progi, lakierujemy w technologii natrysku poliuretanem Line-X. Technologia ta jest bezsprzecznie najtrwalszą znaną metodą zabezpieczania przed otarciami, zadrapaniami i innymi podobnymi uszkodzeniami. Oferowany sposób lakierowania produktów offroad jest jedną z cech, która odróżnia nasze doposażenia od innych dostępnych na rynku.
Grizzly po modyfikacjach gotowy na przygody!