PROJEKT GRAPHITE WARRIOR
Modyfikacje Off Road Nissan Navara D40 – Auto dla myśliwych
Wyprawowy pick up 4×4
Założenia projektowe:
- – doposażenie pojazdu w zderzaki stalowe off road
- – montaż wyciągarki przedniej
- – lift zawieszenia
- – pakiet ochrony karoserii Line-X
- – montaż opon z bieżnikiem typu MT
- – montaż osłon podwozia
- – montaż pneumatyki tylnej osi
Nissan Navara D40 modyfikacje off road – projekt „Graphite Line” – budowa pick up’a off road
Nissan Navara D40 to pojazd, który doskonale sprawdzi jako auto wyprawowe, auto dla myśliwych, a także uniwersalny pojazd do pracy. Projekt „Graphite Line” zakładał kompleksową modyfikację Nissana Navary z roku produkcji 2013.
Do tego, stosunkowo nowego pick up’a zaprojektowaliśmy osprzęt stalowy – zderzak przedni off road z wbudowaną płytą pod wyciągarkę i kompletem oświetlenia dodatkowego. Umiejscowiona wysoko na zewnątrz wyciągarka, pozwoliła na skonstruowanie zderzaka off road maksymalnie odsłaniającego koła i poprawiający kąt natarcia pojazdu. Właściciel Navary zdecydował się na wzmacniany model wyciągarki Dragon Winch z serii Highlander, o uciągu 5,5T. Zderzak przedni został ponadto doposażony w ultra solidne uchwyty do szarpania, połączone z ramą pojazdu za pomocą połączenia skręcanego. Opcjonalnie zderzak do Nissana Navara D40 doposażyć można również w bull bar.
Doposażenie zderzak przedniego off road do Nissana Navara D40 w światła dodatkowe obejmuje światła led do jazdy dziennej oraz soczewki przeciwmgłowe.
Tylny zderzak stalowy o lekkiej konstrukcji doskonale harmonizuje z prostym nadwoziem pick up’a. Zaprojektowany przez nas zderzak off road został doposażony w oświetlenie przeciwmgłowe, robocze, a także uchwyty do szarpania oraz gniazdo haka amerykańskiego 2×2″ z demontowalną końcówką kulową.
Takie rozwiązanie pozwala uniknąć „tarcia” hakiem o podłoże w zróżnicowanym terenie. Dodatkową zaletą jest możliwość zamontowania w gniazdo np. kosza na zwierzynę – jest to doskonałe rozwiązanie w pojazdach dla myśliwych, czy bagażnika rowerowego i innych uniwersalnych akcesoriów samochodowych.
Projekt zakładał również modyfikację zawieszenia Nissana. Navara została doposażona w sprężyny +2″ o podwyższonej twardości. Na tylnej osi pojazdu zamontowaliśmy zestaw pneumatyki, zapobiegający niebezpiecznym przechyłom pojazdu podczas podróży z pełnym ładunkiem na pace. Sterowanie pneumatyką zostało umiejscowione w bocznej części fotela kierowcy, co umożliwia wygodne użytkowanie.
Pojazd otrzymał komplet aluminiowych osłon podwozia, wykonanych z materiału grubości 5mm.
Na seryjne felgi, zabezpieczone powłokami Line-X, trafiły opony z bieżnikiem typu AT w rozmiarze 245/75/16.
Ponadto Nissan otrzymał pakiet dolny lakierowania poliuretanowego, czyli ochronę karoserii ultra odpornymi powłokami Line-X. Pakiet dolny obejmuje najbardziej narażone na uszkodzenia podczas jazdy poza drogami asfaltowymi obszary nadwozia- dolne partie drzwi, boków oraz grill i maskę pojazdu. Z uwagi na kolor seryjnie zamontowanych dodatków, wybraliśmy dwa odcienie szarości, którymi polakierowane zostały karoseria oraz osprzęt stalowy Nissana Navary.