PROJEKT „FOREST SOLDIER”


Opel Frontera offroad

Modyfikacje offroad Opel Frontera B

Opel Frontera B jest stosunkowo rzadkim autem terenowym. Na rynku doposażeń do pojazdów terenowych brak jest gotowych rozwiązań do tego modelu, w postaci zderzaków, progów, czy płyt montażowych. Dlatego modyfikacja offroad Opla Frontery jest wyzwaniem, które nie każdy podejmie.

Nasz zespół stanął przed zadaniem zaprojektowania zderzaków do tego, wbrew pozorom, „filigranowego” pojazdu terenowego. Właściciel Frontery, przed zleceniem nam prac, był dobrze zaznajomiony ze stylem naszych produktów, technologiami z których korzystamy i jakością naszych realizacji. Dzięki dobrej znajomości naszej marki, od początku dał nam wolną rękę w kwestii designu zderzaków.

Typowy dla stylu MetalPasji , agresywny wygląd zderzaków off road nadaje autu wyrazu i jednocześnie lekkości. Duża ilość gięć i przełamań płaszczyzn, wbudowane oświetlenie i mocno odsłonięte koła pojazdu, sprawiają, iż zderzaki off road projektu MetalPasji, wyglądają na lżejsze nawet od fabrycznych.

Zderzak przedni, którego poszycie wykonane jest z blachy 3mm, zawiera wbudowana płytę pod wyciągarkę, która umożliwia montaż większości wyciągarek dedykowanych do tego modelu pojazdu. Jak zazwyczaj, zarekomendowaliśmy Właścicielowi auta wyciągarkę z liną syntetyczną. W odróżnieniu od liny stalowej, gwarantuje ona bezpieczeństwo użytkowania, a jej dodatkową zaleta jest mała waga, dzięki której przód pojazdu nie jest mocno dociążony.

Jeśli chodzi o producenta wyciągarki, to wybór padł na firmę Dragon Winch, której produkty charakteryzują się dobrym stosunkiem jakości do ceny. Zamontowaliśmy model z serii Maverick, o uciągu 5,5T .

Z opcji dodatkowego doposażenia zderzaków, Właściciel zdecydował sie na wbudowane oświetlenie oraz, nieodzowne w terenie, uchwyty do szarpania. Fabryczne lampy pojazdu chroni solidny potrójny bull bar. Pałąk jest montowany na śruby, dzięki czemu, w razie potrzeby można go zdemontować ze zderzaka.

Tylny zderzak również został wyposażony w płytę pod wyciągarkę. Rozwiązanie to jest wybierane stosunkowo rzadko, a szkoda, gdyż dodatkowa wyciągarka z tyłu pozwala wyciągnąć auto z opresji podczas, przydając się, zwłaszcza podczas samotnych wypadów w teren. Z pozostałych dodatków do zderzak tylnego off road trafiły lampy robocze w technologii led, uchwyty do szarpania i gniazdo haka amerykańskiego. Na specjalne życzenie Właściciela pojazdu, wykonaliśmy także uchwyt do gniazda haka, umożliwiający podłączenie kulinarnej przyczepy z grochówką.

Zmodyfikowaną Frontera B wyposażyliśmy również w progi offroad w konstrukcji 2D. Progi chronią karoserię w terenie i umożliwiają asekurację pojazdu na niebezpiecznych odcinkach terenowych, np. na tzw. trawersach. Progi off road marki MetalPasja wykonywane są w technologii CNC, gięte z jednego kawałka materiału.

Wszystkie doposażenia off road naszej produkcji lakierowane są wieloetapowo, a finalną warstwę lakierniczą aplikujemy w postaci ochronnych powłok poliuretanowych Line-X. Powłoki te są najtrwalszą obecnie znaną metodą zabezpieczania przed otarciami, zarysowaniami i podobnymi uszkodzeniami, dlatego doskonale sprawdzają się na doposażeniach off road. Jesteśmy jedynym producentem osprzętu terenowego , który stosuje te technologie lakierowania produktów.

Powłoki Line-X stosowane są również na szeroką skalę w branży motoryzacyjnej, także do zabezpieczania całej karoserii pojazdu. Z uwagi na dość wysokie koszty produktu, Klienci najczęściej wybierają zabezpieczenie tą technologią dolnych partii nadwozia, które są najbardziej narażone na uderzanie, odpryski, etc. Pakiet dolny na Frotce nie tylko chroni najwrażliwsze partie, ale także przyczynia się do podniesienia walorów wizualnych pojazdu.

Lift zawieszenia to jedno z podstawowych doposażeń każdej terenówki. Lift w zakresie +2″ jest stosunkowo niedużą modyfikacją. Na polskim rynku jest kilku producentów zawieszeń, głównie są to marki australijskie. Do naszej Frotki trafił zestaw Iron Man, zawierający wzmacniane drążki skrętne. Montaż zestawu nie tylko poprawia właściwości terenowe, ale także umożliwia założenie większych od fabrycznych opon. Dzięki temu ogólna dzielność znacząco się poprawia.

Profesjonalne pokrycie karoserii powłokami 2K, znanymi pod nazwą Raptor, Rangers, czy Cobra było kolejnym etapem projektu. Po kilku latach spotkaliśmy się ponownie z Naszym Soldier’em na kompleksowe lakierowanie karoserii. Właściciel zdecydował się na pakiet lakierowania monokolor na sposób fabryczny. Takie lakierowanie polega na pokryciu pojazdu nową powłoką we wszystkich najmniejszych szczelinach. Po otwarciu drzwi, maski ect. wszędzie widzimy nowy kolor. Dzięki temu możliwa jest całkowita metamorfoza lakieru na zupełnie inny od fabrycznego kolor. Właściciel Frotki chciał jednak pozostać przy „leśnej” zieleni, zatem Soldier’a polakierowaliśmy kolorem w/g palety RAL6013.

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!