PROJEKT „GOLIAT”


Toyota Land Cruiser 200 modyfikacje offroad

Toyota LC 200 stalowe zderzaki

Toyota LC200 wyprawa

Założenia projektowe:


Land Cruiser 200 na wyprawy

Imponujących rozmiarów Toyota Land Cruiser 200 to prawdziwie dostojny pojazd.  Nie jest to jednak popularny w naszym kraju model, zwłaszcza jeśli chodzi o poddawanie ich modyfikacji offroad.  J200 jest dość kosztowna w zakupie, jednak odwdzięcza się olbrzymią ilością miejsca i wysokim komfortem podróżowania. Także gama potężnych silników zapewnia doskonałe osiągi auta. Jest to niewątpliwie baza na godny uwagi samochód na wyprawy.

Toyota LC 200 stalowe zderzaki

Toyota trafiła do nas jako auto zupełnie seryjne- wcześniej nie była poddawana żadnym modyfikacjom, a wyjechać miała w zupełnie innej odsłonie.

Zderzaki offroad do Land Cruiser’a 200 wykonaliśmy ręcznie, według indywidualnych ustaleń w zakresie ich dodatkowego wyposażenia. Ciekawostką jest fakt, iż zderzak przedni nie jest wyposażony w wyciągarkę offroad. Nie posiada on nawet płyty umożliwiającej jej montaż. Stalowy zderzak bez płyty pod wyciągarkę to rzadkość, ale takie były założenia Właściciela pojazdu. Dzięki temu mogliśmy wykonać zderzak o niewielkim zwisie, bardzo mało „odsunięty” od grila pojazdu, a przy tym mocno odsłaniający koła.

Na wyposażeniu zderzaka przedniego znalazły się jednak, grające kluczową rolę w autach 4×4,  uchwyty do szarpania. To bezsprzecznie najważniejsze doposażenie. Zderzak wyposażyliśmy również w  dwu-funkcyjne okrągłe lampy przeciwmgłowe z ringami do jazdy dziennej led oraz panel led combo, który zapewni dodatkową ilość światła podczas nocnej jazdy po bezdrożach.

Zderzak tylny, o typowej dla naszej marki stylistyce, dzięki której znacznie poprawia sie kąt zejścia pojazdu, również posiada szereg dodatków. Znalazły sie tam oczywiście uchwyty do szarpania, które są najważniejszym elementem w pojazdach poruszających się w terenie. Zawsze, nawet na pozornie łatwej trasie, może przydarzyć się tzw. „wklejka” i auto utknie. Wówczas można skorzystać z pomocy innych użytkowników pojazdów offroad, którzy mogą wyciągnąć nas z opresji. Trzeba jednak pamiętać, iż wyciąganie olbrzymich, ciężkich aut 4×4 z błota, wiąże się z przenoszeniem ogromnych sił i fabryczne uchwyty do holowania zupełnie się do tej roli nie nadają.

W tylnym zderzaku offroad do Toyoty LC200 znalazły się również wbudowane lampy robocze w technologii led, które ułatwiają manewrowanie nocą. Z gamy najczęściej wybieranych dodatków, Właściciel Toyoty zdecydował się ponadto na hak amerykański 2×2″ z końcówką kulową.

Innowacyjne lakierowanie

Podczas gdy większość dostępnych na świecie doposażeń offroad jest lakierowana proszkowo, my do naszych produktów „dokładamy” powłokę najwyższej jakości. Wszystkie nasze doposażenia lakierujemy wieloetapowo, a finalną powłokę aplikujemy w technologii Line-X, która w pojazdach 4×4 jest bezsprzecznie  najlepszym rozwiązaniem. Podobnie do innych realizacji, zderzaki offroad do LC200 także zabezpieczyliśmy w tej technologii

Nowe koła

Dla osób dbających o estetykę pojazdu istotnym elementem wyposażenia są atrakcyjne alufelgi. Rynek amerykański obfituje w  producentów felg, którzy prześcigają się w projektowaniu nowych wzorów. Również na naszym rynku można znaleźć wiele propozycji. Poza wyglądem, zaletą alufelg jest możliwość wyboru innego ET, czyli odsadzenia felgi. Przy modyfikacjach zwykle wysuwamy koła na zewnątrz. Zatem, dzięki felgom z większym od fabrycznego odsadzeniem, nie musimy korzystać z  dystansów.

Wybór alufelg o interesującym designie był istotnym elementem projektu. Właściciel  miał koncepcję, aby Land Cruiser po modyfikacjach był wyłącznie czarny, bez żadnych dodatków. Musieliśmy więc szukać  pasujących do tej koncepcji alufelg. Wybór padł na popularny wzór Rockstar II marki XD. Z uwagi na fakt, iż LC200 to naprawdę spory samochód, wybór padł na obręcze dwudziestocalowe. Przy olbrzymim nadwoziu Toyoty i tak nie wyglądają imponująco.

Na czarne alufelgi Rockstar XD trafiły opony BF Goodrich z bieżnikiem AT w rozmiarze 285/55 który zmieścił się tam po zamontowaniu liftu zawieszenia. Nowe sprężyny +40mm uniosły nieco Toyotę , w zestawie znajdowały sie współpracujące z tą konfiguracją amortyzatory

Przepoczwarzenie- metamorfoza karoserii

Głównym założeniem projektowym było pokrycie całego nadwozia Toyoty, kultowymi już powłokami Line-X. Pancerność powłok doskonale współgra z pancernością olbrzymiego Land Cruiser’a jeszcze bardziej podkreślając jego ogrom. Na temat technologii Line-X można dowiedzieć się więcej w dziale lakiernia, gdzie wyjaśniamy różnice pomiędzy popularnymi powłokami, znanymi jako Raptor, a właśnie Line-X’em. Z

Lakierowanie pojazdu powłokami ochronnymi wykonujemy w sposób profesjonalny. Poszczególne elementy nadwozia demontujemy , pozostałą karoserię i zdemontowane elementy lakierujemy osobno. Taka usługa jest niezwykle pracochłonna, ale dzięki temu uzyskujemy efekt fabrycznego lakierowania. Niewątpliwie to jest właśnie jakość, której każdy poszukuje.

Toyota otrzymała również komplet aluminiowych osłon podwozia. Pozwalają one na bezpieczną jazdę po bezdrożach, bez ryzyka, iż uszkodzone zostaną istotne podzespoły pojazdu.

Goliat to prawdopodobnie jedyna taka zmodyfikowana Toyota Land Cruiser 200, a szkoda, bo jest ona niezwykle atrakcyjna propozycją jako auto do podróży 4×4.

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!