
PROJEKT „WHITE FOOT”
„
Modyfikacje offroad Toyota Hilux
Toyota Hilux zabudowa paki

Założenia projektowe:
– zabezpieczenie antykorozyjne fabrycznie nowej Toyoty
-podrasowanie wyglądu
-wyposażenie w najpotrzebniejsze akcesoria














Toyota Hilux na wyprawy i na co dzień
Nowa Toyota Hilux- motoryzacyjna legenda. To doskonały wybór, nie tylko jako auto do pracy, ale także jako auto wyprawowe. Od lat Toyota Hilux jest synonimem niezawodności. Jej wytrzymała konstrukcja oraz zaawansowany napęd na cztery koła sprawiają, że bez trwogi pokonasz nie tylko autostrady, ale również trudne tereny. Dodatkowo, przestronne wnętrze i liczne systemy multimedialne gwarantują komfort podróży nawet w najdłuższych trasach, co czyni Hiluxa idealnym towarzyszem każdej wyprawy. Zmodyfikowany przez nas egzemplarz trafił do naszej siedziby niemal od razu po zakupie. Jest to podstawowa wersja, której ulepszenie Właściciel powierzył nam.
Skorodowana rama pickup
Korozja ram w pojazdach typu pick up to bardzo częsty problem. Można temu zapobiec. Budując auto 4×4, które ma nam długo służyć musimy od początku zadbać przede wszystkim o jego stan blacharski. Myślenie, iż nie dotyczy to pojazdów fabrycznie nowych jest błędem.
Hilux uchodzi za niezawodne auto jednak z całą pewnością blacharka nie jest jego mocną stroną. Na kwestię zabezpieczenia antykorozyjnego trzeba zwrócić szczególną uwagę, zwłaszcza w egzemplarzach z ostatnich lat. Fabrycznie nowy egzemplarz trafił od razu do naszego działu konserwacji. Po przygotowaniu, całe podwozie zabezpieczyliśmy szwajcarskimi preparatami WaxOyl. Wszystkie profile wewnętrzne zakonserwowaliśmy dedykowanym środkiem z tej samej serii.
Lift zawieszenia Toyota Hilux 2024
Postawiliśmy na cenioną australijską markę Dobinsons. Zamontowaliśmy pełny zestaw zawieszenia, podnoszący pojazd o ok. 35-40mm. W skład wchodzą nowe amortyzatory i sprężyny oraz wzmacniane pióra resorów. Z nowym liftem zawieszenia, Toyota od razu zyskała niewątpliwie mężniejszy wygląd. Do fabrycznych felg zamontowaliśmy dystanse kół oraz nowe, nieco większe opony z bieżnikiem AT. Model Geolandar doskonale sprawdza się zarówno na asfalcie, jak i poza nim.
Osłony w teren
Aby chronić delikatne podzespoły układu napędowego w terenie, zamontowaliśmy zestaw aluminiowych osłon podwozia. To bez wątpienia jedno z najważniejszych doposażeń auta poruszającego się warunkach offroad.
Ochrony podczas jazdy w terenie wymaga także karoseria, która łatwo uszkodzić podczas pokonywania różnorakich przeszkód. W celu zapobiegania uszkodzeniom montuje się progi offroad, które mają za zadanie ochraniać fabryczne ranty nadwozia. Progi wykonujemy na miarę z rur stalowych, które gięte są do pożądanego kształtu metodą CNC. Ze względu na chęć zapewniania maksymalnej ochrony przed rdzewieniem, nasze doposażenia, w tym progi, przechodzą kilkuetapowy proces lakierowania. Finalną powlokę lakierujemy w technologii Line-X. Powłoki te doskonale sprawdzają się także jako ochrona karoserii, Od lat z powodzeniem korzystamy z ich właściwości, wykonując tzw. pakiet dolny. Polega on na pokryciu Line-X’em dolnych, najbardziej narożnych na uszkodzenia partii nadwozia. Istotną kwestią jest także pokrycie plastikowych zderzaków, które w warunkach offroad nie do końca sie sprawdzają. To się zmienia po lakierowaniu. Zabezpieczone w technologii Line-X plastikowe zderzaki zyskują znaczną odporność, a widmo ich połamania w terenie znika. Auto 4×4 z pakietem dolnym zyskuje również na wyglądzie i nabiera bardziej offroad’owego charakteru.
Z uwagi na korzystny efekt wizualny, jaki dają powłok, Właściciel Hilux’a zdecydował sie także na polakierowanie w tej technologii grilla pojazdu. Dzięki temu cały przód tworzy spójny wygląd.
Przed zderzakiem zamontowaliśmy dedykowany bull bar w kolorze czarnym.
Wyciągarka do pickup
Wyciągarkę 4×4 można z powodzeniem zamontować pod zderzakiem fabrycznym, nie ma konieczności wymiany zderzaka na stalowy. Na dedykowaną płytę trafiła wyciągarka More z liną syntetyczną. Oczywiście wykonaliśmy również profesjonalne podłączenie elektryczne, umożliwiające awaryjne odcięcie prądu od wyciągarki oraz w przypadku, gdy nie jest ona używana. Warto podkreślić, iż korzystanie z wyciągarki wymaga zachowania zasad bezpieczeństwa, a jedną z nich jest prawidłowe podłączenie sprzętu.
Z prac elektrycznych wykonaliśmy ponadto podłączenie elektryczne paneli led-roboczego i dalekosiężnego, które zagwarantują dostateczne doświetlenie po zmroku. Do montażu paneli skonstruowaliśmy specjalną belkę, którą polakierowaliśmy powłokami Line-X.
Zabudowa paki Toyota Hilux
Ostatnim etapem była praca nad przestrzenią ładunkową. Pakę od wewnątrz pokryliśmy powłokami Line-X, które doskonale nadają się do tego celu. Dzięki aplikacji powłok nie musimy obawiać się, że przewożone lub wyciągane przedmioty porysują podłogę i, na skutej zdarcia lakieru, dojdzie do korozji. Na polakierowana pakę zamontowaliśmy zamykaną na klucz roletę.
Przeprowadzone prace zupełnie odmieniły wygląd Toyoty, a wprowadzone rozwiązania są niezwykle funkcjonalne.