PROJEKT GOLDEN EMPEROR
Uaz Hunter offroad
Modyfikacja i przebudowa Uaz’a
założenia projektowe:
– stworzenie pojazdu unikalnego na skalę światową
– zmiana fabrycznego koloru i wykonanie luksusowego wnętrza
– wykonanie customowych zderzaków offroad i montaż ponadwymiarowego ogumienia
Przygotowanie bazy projektu
Projekt „Golden Imperor” to kompleksowa przebudowa fabrycznego Uaza do postaci wyjątkowego na skalę światową pojazdu, w której mogliśmy zaprezentować nasze możliwości techniczne i designerskie.Prawdopodobnie to jedyna taka realizacja na świecie! Bazą projektu stał się, zakupiony jako fabryczny, Uaz z rocznika 2015. Model ten w najuboższej wersji nie posiada nawet radia. Można śmiało pokusić się o stwierdzenie, iż plan modyfikacji zakładał, stworzenie pojazdu od początku poprzez zmianę wyglądu zewnętrznego, „uluksusowienie” wnętrza i doposażenie w akcesoria terenowe.
Przebudowę rozpoczęliśmy od demontażu auta „do ostatniej śrubki” i likwidacji pojawiających się już ognisk korozji. Podłoga, zarówno od zewnątrz jak i od wewnątrz, została dokładnie zakonserwowana.
Przeczytaj i zobacz jak powstał Uaz Hunet offroad!
Nowe zawieszenie
Po pracach konserwacyjnych przyszedł czas na montaż zawieszenia. Po transformacji Uaz miał zostać wyposażony w koła w rozmiarze 33′ na aluminiowych obręczach o średnicy 18 cali. Na przednią oś zamontowaliśmy sprężyny +2,5″ o podwyższonej twardości, przeznaczone pod dodatkowe obciążenie w postaci zderzaka stalowego z wyciągarką. W wyniku braku pozostałych dedykowanych elementów zawieszenia, byliśmy zmuszeni wykonać je na wymiar. Były to m.in. drążek Panharda i regulowane wieszaki resorów. W następnej kolejności, na tylnej i przedniej osi zamontowaliśmy amortyzatory FOX, o długości dobranej do skoku zawieszenia.
Jeśli chodzi o modyfikacje „pod spodem”, to następnie wykonaliśmy konwersję tylnych hamulców z bębnów na tarczowe. W konsekwencji tego znacznie polepszyła się skuteczność układu hamulcowego. Konwersja jest jeszcze bardziej uzasadniona, gdy weźmiemy pod uwagę zaplanowane ogumienie.
Auto doposażyliśmy w opony 33′ z bieżnikiem MT Cooper Discoverer STT. Felgi- połączenie szczotkowanego aluminium z czarnym połyskiem, zostały specjalnie sprowadzone na potrzeby projektu z USA. Posiadają znacznie większe od fabrycznego odsadzenie, dzięki czemu poszerzają pojazd, poprawiając jego właściwości jezdne i proporcje wizualne. W wyniku tego zaistniała jednak konieczność zastosowanie poszerzeń nadkoli.
Customowe zderzaki offroad Uaz Hunter
Zgodnie z założeniem projektowym, wykonaliśmy autorskie doposażenia offroad. Niewielkich rozmiarów zderzak przedni odznacza się wyjątkowo agresywnym designem. Mnogość płaszczyzn jego bryły bezsprzecznie robi wrażenie i czyni go jeszcze bardziej atrakcyjnym wizualnie. Na zderzaku zamontowaliśmy wyciągarkę offroad oraz robocze oświetlenie w technologii led.
Zaprojektowany w podobnym stylu zderzak tylny mieści oświetlenie robocze i gniazdo haka amerykańskiego 2×2. Wygląd obydwu zderzaków podkręcają dokręcane blachy, polakierowane w kolorze karoserii.
Prawdziwym hitem i zarazem „twarzą” tego projektu jest niewątpliwie, zaprojektowany na zamówienie, personalizowany grill typu angry. Grill wykonaliśmy własnoręcznie, prawdopodobnie jesteśmy jedynym tunerem offroad, który podejmuje się tego typu zadań.
Lakierowanie karoserii
Z gamy naszej oferty lakierowania karoserii Właściciel Uaza wybrał pakiet lakierowania „fabrycznego” multi-kolor, który obejmuje pokrycie nowa powłoką wszystkich, nawet niewidocznych miejsc. Po opracowaniu koncepcji kolorystycznej, wybraliśmy trzy kolory- dwa odcienie brązu i czarny. Bazowym RAL 8001, pokryliśmy całą karoserię. Ciemniejszym odcieniem o numerze RAL 8007 zostały polakierowane dodatki kolorystyczne -m.in. przetłoczenia karoserii, ramki szyb, klapka wlewu, wszystkie zawiasy, a także elementy zderzaków. Obydwa odcienie brązowego zaaplikowaliśmy przy użyciu uretanowych powłok ochronnych. Warto zauważyć, iż czarne dodatki to niezniszczalne powłoki Line-X. Tym typem powłok zostały pokryte zderzaki oraz dolne partie nadwozia, dzięki czemu udało się uzyskać niemal fabryczny wygląd gumowych poszerzeń nadkoli. Całość, wykonana według najwyższych standardów, przyniosła interesujący efekt wizualny.