Strona główna » Projekty i modyfikacje off road » UAZ » UAZ 4×4- modyfikacje off road

Uaz Hunter offroad

Modyfikacja i przebudowa Uaz’a

uaz hunter offroad

Projekt „Golden Imperor” to kompleksowa przebudowa fabrycznego Uaza do postaci wyjątkowego na skalę światową pojazdu, w której mogliśmy zaprezentować nasze możliwości techniczne i designerskie.Prawdopodobnie to jedyna taka realizacja na świecie! Bazą projektu stał się, zakupiony jako fabryczny, Uaz z rocznika 2015. Model ten w najuboższej wersji nie posiada nawet radia. Można śmiało pokusić się o stwierdzenie, iż plan modyfikacji zakładał, stworzenie pojazdu od początku poprzez zmianę wyglądu zewnętrznego, „uluksusowienie” wnętrza i doposażenie w akcesoria terenowe.

Przebudowę rozpoczęliśmy od demontażu auta „do ostatniej śrubki” i likwidacji pojawiających się już ognisk korozji. Podłoga, zarówno od zewnątrz jak i od wewnątrz, została dokładnie zakonserwowana.

Przeczytaj i zobacz jak powstał Uaz Hunet offroad!

Po pracach konserwacyjnych przyszedł czas na montaż zawieszenia. Po transformacji Uaz miał zostać wyposażony w koła w rozmiarze 33′ na aluminiowych obręczach o średnicy 18 cali. Na przednią oś zamontowaliśmy sprężyny +2,5″ o podwyższonej twardości, przeznaczone pod dodatkowe obciążenie w postaci zderzaka stalowego z wyciągarką. W wyniku braku pozostałych dedykowanych elementów zawieszenia, byliśmy zmuszeni wykonać je na wymiar. Były to m.in. drążek Panharda i regulowane wieszaki resorów. W następnej kolejności, na tylnej i przedniej osi zamontowaliśmy amortyzatory FOX, o długości dobranej do skoku zawieszenia.

Jeśli chodzi o modyfikacje „pod spodem”, to następnie wykonaliśmy konwersję tylnych hamulców z bębnów na tarczowe. W konsekwencji tego znacznie polepszyła się skuteczność układu hamulcowego. Konwersja jest jeszcze bardziej uzasadniona, gdy weźmiemy pod uwagę zaplanowane ogumienie.

Auto doposażyliśmy w opony 33′ z bieżnikiem MT Cooper Discoverer STT. Felgi- połączenie szczotkowanego aluminium z czarnym połyskiem, zostały specjalnie sprowadzone na potrzeby projektu z USA. Posiadają znacznie większe od fabrycznego odsadzenie, dzięki czemu poszerzają pojazd, poprawiając jego właściwości jezdne i proporcje wizualne. W wyniku tego zaistniała jednak konieczność zastosowanie poszerzeń nadkoli.

Zgodnie z założeniem projektowym, wykonaliśmy autorskie doposażenia offroad. Niewielkich rozmiarów zderzak przedni odznacza się wyjątkowo agresywnym designem. Mnogość płaszczyzn jego bryły bezsprzecznie robi wrażenie i czyni go jeszcze bardziej atrakcyjnym wizualnie. Na zderzaku zamontowaliśmy wyciągarkę offroad oraz robocze oświetlenie w technologii led.

Zaprojektowany w podobnym stylu zderzak tylny mieści oświetlenie robocze i gniazdo haka amerykańskiego 2×2. Wygląd obydwu zderzaków podkręcają dokręcane blachy, polakierowane w kolorze karoserii.

Prawdziwym hitem i zarazem „twarzą” tego projektu jest niewątpliwie, zaprojektowany na zamówienie, personalizowany grill typu angry. Grill wykonaliśmy własnoręcznie, prawdopodobnie jesteśmy jedynym tunerem offroad, który podejmuje się tego typu zadań.

Z gamy naszej oferty lakierowania karoserii Właściciel Uaza wybrał pakiet lakierowania „fabrycznego” multi-kolor, który obejmuje pokrycie nowa powłoką wszystkich, nawet niewidocznych miejsc. Po opracowaniu koncepcji kolorystycznej, wybraliśmy trzy kolory- dwa odcienie brązu i czarny. Bazowym RAL 8001, pokryliśmy całą karoserię. Ciemniejszym odcieniem o numerze RAL 8007 zostały polakierowane dodatki kolorystyczne -m.in. przetłoczenia karoserii, ramki szyb, klapka wlewu, wszystkie zawiasy, a także elementy zderzaków. Obydwa odcienie brązowego zaaplikowaliśmy przy użyciu uretanowych powłok ochronnych. Warto zauważyć, iż czarne dodatki to niezniszczalne powłoki Line-X. Tym typem powłok zostały pokryte zderzaki oraz dolne partie nadwozia, dzięki czemu udało się uzyskać niemal fabryczny wygląd gumowych poszerzeń nadkoli. Całość, wykonana według najwyższych standardów, przyniosła interesujący efekt wizualny.


chcesz takie auto?

skontaktuj się z nami!