PROJEKT VIKING II
Wyprawowy Jeep WK
Viking II wyprawowy Jeep Grand Cherokee
Założenia projektowe:
– przygotowanie Jeep’a do wypraw 4×4
– montaż liftu i doposażeń offroad
Opisywany egzemplarz wyposażony jest w najlepszy dostępny w tych modelach silnik 5.7 V8 HEMI. Na życzenie Właściciela przeprowadziliśmy kompleksową modyfikację off road jego Jeep’a Grand Cherokee i dlatego powstał Wyprawowy Jeep WK!
Wyżej, lepiej, więcej
Prace rozpoczęliśmy od wymiany zawieszenia na zestaw liftu +2”, oparty na sprężynach australijskiego producenta Lovells. Zestaw zawiera 4 sprężyny o twardości dobranej pod dodatkowe obciążenie pojazdu oraz 4 dedykowane amortyzatory. Z uwagi na fakt, iż Jeep miał pozostać na dotychczasowych felgach, zamontowaliśmy dystanse kół. Konfiguracja ta umożliwiła montaż ogumienia z bieżnikiem MT w rozmiarze 32×11,5×17. T konfiguracja sprawia, iż Jeep bezsprzecznie wygląda mężniej i radzi sobie nadspodziewanie lepiej w terenie.
Aby polepszyć aspekt wizualny pojazdu oraz zapewnić ochronę felg, pokryliśmy je ochronnymi powłokami poliuretanowymi Line-X.
Doposażenia offroad
Viking II dostał pełen pakiet osprzętu off road do Jeep’a Grand Cherokee WK według naszego projektu- w zestawie znalazły się zderzaki, progi oraz bagażnik.
Zderzak przedni offroad „Diamond Duke” w wersji bazowej wyposażony jest we wbudowaną płytę pod wyciągarkę oraz oświetlenie robocze led. W większe otwory na oświetlenie montujemy fabryczne lampy przeciwmgłowe. Z opcji dodatkowych doposażenia zderzaka, Właściciel pojazdu wybrał ultra solidne uchwyty do szarpania. Na zderzak trafiła wyciągarka offroad marki Dragon Winch o uciągu 5,5T. Ten model jest bardzo często wybierany przez osoby planujące turystyczne wyjazdy offroad. Wykonaliśmy pełne podłączenie elektryczne wyciągarki, wraz z bezpiecznikiem wysoko prądowym.
Tył pojazdu uzbroiliśmy w zderzak off road „Dark Duke” w wersji bazowej, czyli z wbudowanym oświetleniem roboczym w technologii LED. Dodatkowo właściciel zdecydował się na doposażenie zderzaka w gniazdo haka amerykańskiego 2×2” z wyjmowaną końcówką kulową, dedykowaną do liftu zawieszenia pojazdu, dodatkowe lampy przeciwmgielne oraz, nieodzowne w terenie, uchwyty do szarpania.
Do Viking’a II wykonaliśmy także progi off road, umożliwiające asekurację pojazdu na trudnych odcinkach terenowych oraz podnoszenie pojazdu przy pomocy podnośnika hi lift. Orurowanie zostało wykonane metodą CNC, jest to customowy wzór na indywidualne zamówienie. Progi boczne są z pewnością jednym z ważniejszych doposażeń auta terenowego.
W prawdziwej wyprawówce nie może zabraknąć bagażnika dachowego- podobnie jak progi off road, wykonaliśmy go na zamówienie przy użyciu giętarki wielopłaszczyznowej CNC. Bagażnik wyprawowy Vikinga wyposażyliśmy w mocowanie koła zapasowego, mocowanie kanistrów oraz uchwyt siekiery i saperki. Na przód bagażnika trafił panel czołowy, który zapobiega charakterystycznym „świstom” powietrza podczas jazdy z większą prędkością.
Lakierowanie- technologia przyszłości
Proces lakierowania, jaki wprowadziliśmy jest godny uwagi, ze względu na imponujące parametry powłok. Wszystkie stalowe doposażenia off road, zgodnie z naszymi standardami, przechodzą wieloetapowy proces lakierowania. Finalną powłokę produktów offroad stanowią ultra odporne powłoki Line-X, które nie uszkadzają się na skutek otarć, zadrapań i zarysowań, na które narażone są auta poruszające się w terenie.Proces ten wprowadziliśmy na bazie naszych obserwacji i doświadczenia. Widzieliśmy wielokrotnie jak łatwo uszkodzić powlokę naniesioną podczas lakierowania proszkowego. Dla naszych produktów szukaliśmy technologii niezawodnej i prestiżowej. Na terenie Polski jesteśmy jedyną firmą w branży, która oferuje ten proces lakierowania wyposażenia offroad. Niewątpliwie ta technologia nie ma sobie równych!
Oddychaj śmiało!
Jeep’a wyposażyliśmy także w snorkel australijskiego producenta AirFlow. Ten produkt jest jedynym dostępnym na rynku modelem snorkela do Granda trzeciej generacji. Aby zapewnić większą szczelność układu dolotowego, fabryczny filtr powietrza zastępujemy, dedykowanym do mocy pojazdu, hermetycznym filtrem stożkowym. Takie rozwiązanie jest niewątpliwie najlepsze, chroni bowiem skutecznie jednostkę napędową przed szkodliwymi czynnikami zewnętrznymi. Pozostawiając fabryczny układ dolotowy, ryzykujemy, iż dostanie się do niego woda i uszkodzi silnik.
Po modyfikacjach Jeep jest doskonale przygotowany na wyprawy marzeń Właścicieli! Na zakończenie najprzyjemniejsza część projektu- jazdy testowe!