PROJEKT EASY RIDER
Jeep Wrangler JK przebudowa
Modyfikacja offroad Jeep Wrangler JKU
Założenia projektowe:
– ustawienie błędnie skonfigurowanego zawieszenia
– montaż akcesoriów offroad
Kto chce trochę ostrzej pojeździć w terenie, bezsprzecznie wybiera Jeep’a Wrangler’a. Ze względu na „wrodzoną’ dzielność, Wrangler już po niewielkich modyfikacjach, radzi sobie świetnie! Pan Piotr, po zakupie swojego JKU, wiedział, że fabryczna konfiguracja auta mu nie wystarczy. Dlatego zlecił zamontowanie liftu zawieszenia +3”. Wydaje się to proste, po tym zabiegu jednak, Jeep stał się bardzo nerwowy i nieprzewidywalny podczas jazdy. Pan Piotr zgłaszał ponadto, że z elementów zawieszenia dochodziły dziwne dźwięki.
Tak trafił do nas…
Lift zawieszenia
Do wyjaśnienia mieliśmy przyczynę tego stanu rzeczy. Musieliśmy przyjrzeć się, co zostało zamontowane i w jaki sposób skonfigurowane. Poprawne ustawienie zawieszenia jest bezsprzecznie najważniejszym etapem. Osoby nie posiadające fachowej wiedzy i doświadczenia w tym zakresie popełniają błędy. Ich skutki mogą być opłakane, bowiem normalna jazda takim samochodem nie jest możliwa.
Podczas jazdy testowej, okazało się, iż Jeep faktycznie zupełnie inaczej reaguje na ruchy kierownicą, a jazda nim to koszmar.W związku z tym po powrocie do siedziby rozpoczęliśmy pomiary. W ich wyniku ustaliliśmy, iż odzyskanie poprawnej geometrii wiąże się z koniecznością zakupu dodatkowo regulowanych wahaczy. Właściciel Jeep’a wybrał produkt amerykański z dożywotnią gwarancją marki Clayton Offroad. Po skompletowaniu wszystkich podzespołów szybko przywróciliśmy Jeep’owi poprawną geometrię.
Oczywiście przy poprawnie skonfigurowanym zawieszeniu opony w rozmiarze 35″, w które był już obuty Wrangler, nie mają negatywnego wpływu na prowadzenie pojazdu. Czarne alufelgi offroad dodatkowo poprawiają aspekt wizualny pojazdu! Ale nie tylko one- Wrangler był wyposażony także w grill typu „Angry”, tuningową maskę i oświetlenie robocze i dalekosiężne. Prezentował się bez wątpienia imponująco!
Jeep Wrangler JK przebudowa
Jeśli planujemy jazdę Jeep’em w terenie trudniejszym, niż szutrowe drogi, z pewnością przyda się wyciągarką! I tu niewątpliwie warto zainwestować w dobry sprzęt, który nie zawiedzie. Najbardziej znaną, można rzec ikoniczna marką wyciągarek jest WARN. Jest to bezsprzecznie marka wiodąca, jednak ceny topowych modeli są wysokie i nie każdy może pozwolić sobie na taki zakup. Jeden z kultowych modeli – ZEON- zastosowaliśmy w projekcie IRON CLAD. Producent, wychodząc naprzeciw mniej zamożnym klientom, stworzył serię nieco tańszych wyciągarek. Są to VR Evo, dostępne w wersji z liną stalową lub syntetyczną. Mimo niższej ceny, wciąż odznaczają się wysoką kulturą pracy. W przeciwieństwie do produktów konkurencji, obudowy są wykonane z wyższej jakości materiałów, dzięki czemu świetnie wyglądają prze długi czas.
Stalowe zderzaki Jeep Wrangler
Prawdopodobnie każdy, kto jeździ w terenie, prędzej, czy później zdecyduje się na montaż stalowych zderzaków. Bezsprzecznie chronią one karoserię w razie kontaktu z przeszkodą, są także o wiele trwalsze od fabrycznych plastikowych. Jeśli chodzi o zderzaki offroad do Wrangler’a JK, to oferta masowej produkcji jest bardzo bogata. Dla bardziej wymagających zderzaki szyjemy na miarę. Pan Piotr wybrał produkty amerykańskiego producenta XRC. Przedni zderzak posiada płytę pod wyciągarkę, wbudowane lampy i szarpaki oraz bull bar.
Wybór tylnego zderzaka był jeszcze bardziej istotny. Właścicielowi zależało, aby zderzak posiadał solidne mocowanie koła zapasowego. Jest to niezwykle ważny dodatek w przypadku, gdy używamy opon ponadwymiarowych. Wybrany model zderzaka tylnego, jako jeden z niewielu, wyposażony jest w ramię koła zapasowego. Dodatkowo zderzak posiada także uchwyty do szarpania i gniazdo haka amerykańskiego.
Zakres naszego projektu Easy Rider Jeep Wrangler JK przebudowa obejmuje podstawowe warianty modyfikacji offroad. Jednak dzięki „wrodzonemu” charakterowi JK oraz właściwemu doborowi komponentów, zyskujemy samochód nie tylko dzielny w terenie, ale również atrakcyjny wizualnie!