PROJEKT „ORTUS”


Jeep Wrangler JKU do turystyki 4×4

Jeep Wrangler w teren

Założenia projektowe

Ze wszystkich dostępnych modeli Jeep’a to Wrangler jest najbardziej „uterenowiony”. Jest to też jedyny przedstawiciel marki, posiadający pełną ramę.  Jego charakterystyczny wygląd, a także możliwość zdjęcia dachu i poczucia wiatru we włosach, sprawiają, iż Jeep Wrangler jest obiektem westchnień szerokiej grupy osób.

Nasz Klient, pan Marek, dołączył do grupy szczęśliwych posiadaczy tego kultowego modelu Jeep’a. Nabył JKU, czyli 5- drzwiową wersję poprzedniej generacji, wyposażony w benzynową widlastą jednostkę napędową. Egzemplarz pochodzi z 2017 roku i ma znikomy przebieg, jest więc niemal nowy.

Wrangler nie był wcześniej użytkowany w terenie, był to zatem doskonały moment, aby zabezpieczyć podwozie przed korozją.  Rama i mosty napędowe nosiły już pierwsze oznaki korozji- miejscami rdzawy nalot zaczynał dominować. Jeep przeszedł przez pełny proces konserwacji podwozia, wraz z zabezpieczeniem profili wewnętrznych.  Trzeba jednak pamiętać, iż rdzewienie jest naturalnym, niemożliwym do zatrzymania procesem chemicznym, który znacząco spowalniamy, dzięki pielęgnacji podwozia. Konserwacja musi być jednak na bieżąco rewidowana i, w razie potrzeby, uzupełniana . Dotyczy to zwłaszcza pojazdów, które poruszają się w terenie i mają dużo większą styczność z wodą, błotem, piaskiem etc.

Poza konserwacją podwozia, wykonaliśmy także pakiet olejowy, przegląd układu hamulcowego i wymianę niektórych części eksploatacyjnych tak, aby Jeep wyjechał z naszego serwus jak nowy.

Jednymi z najważniejszych doposażeń, pozwalających na pokonanie przeszkód w terenie są duże koła. W generacji JK całkiem okazałe 35-calowe opony można zamontować już przy dwucalowym lifcie zawieszenia. Gama produktów do budowy liftów zawieszeń w JKU jest duża, można zatem wybrać rozwiązania jak najlepiej odpowiadające wymaganiom użytkowników.  Po konsultacjach z właścicielem Jeep’a wybraliśmy sprężyny i amortyzatory marki TeraFlex- amerykańskiego producenta zawieszeń. TeraFlex tworzy rozwiązania z różnych półek cenowych dedykowane do Wrangler’ów. Zestaw zawierał dłuższe łączniki stabilizatora tylnego, przeniesienie mocowania tylnego drążka Panharda i przedłużenie odbojów.  Potrzebne były także przednie łączniki stabilizatora. Pan Marek wybrał model JKS z możliwością szybkiego rozpinania w terenie. Do prawidłowo ustawienia geometrii, zamontowaliśmy ponadto regulowany kuty drążek Panharda.

Po montażu liftu zawieszenia +2,5″ TeraFlex bez problemu zmieściliśmy  nowe opony z bieżnikiem AT w rozmiarze 35″. Zamontowaliśmy je na alufelgi offroad marki Helo, z większym od fabrycznego odsadzeniem. Wraz z oponami BFG o agresywnym bieżniku bocznym, nadają Jeepowi jeszcze bardziej wyrazistego charakteru. Ten model alufelg offroad jest chętnie wybierany- zamontowaliśmy je m.in. w projekcie „Black POW”, a także w zrealizowanej modyfikacji Jeep’a Grand Cherokee WK- projekt „Dark Trail”

Aby bezpiecznie transportować koło zapasowe z oponą 35″ , potrzebne było solidne mocowanie. Tu z pomocą przyszło rozwiązanie z rynku amerykańskiego. Marka Rough Country produkuje solidne uchwyty na ponadwymiarowe koła zapasowe. Mocowanie ma nie tylko pancerny wygląd, ale również doskonale znosi dodatkowe obciążenie. W zestawie znajduje się również lampa światła stop, którą montuje się na kole.

Na podwozie pojazdu trafiła aluminiowa osłona silnika i skrzyni biegów.

Tak ubrany Jeep wyruszy już niebawem w teren!

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!