PROJEKT „LADY RIDE”
Projekt Lady Ride – terenowa Frotka
Modyfikacje offroad Opel Frontera
Założenia projektowe:
-wykonanie designerskich zderzaków offroad
– naprawa blacharska i zabezpieczenie dolnych partii karoserii
Opel Frontera B to stosunkowo rzadko spotykany „w przyrodzie” samochód terenowy, choć, niewątpliwie, zarówno długa jak i krótka wersja, posiadają wiele zalet. Większość egzemplarzy niestety trapią problemy z korozją.
Ślady korozji nosił także egzemplarz, który trafił do nas w celach doposażenia w zderzaki stalowe offroad oraz progi offroad. Z uwagi na fakt, iż zajmujemy się kompleksową renowacją pojazdów, walka z korozją i konserwacja pojazdów to zagadnienia, w których posiadamy bogate doświadczenie.
Usunięcie korozji
Frotka miała kilka małych ognisk korozji na nadkolach i progach. Po jej usunięciu przyszła kolej na zabezpieczenie tych newralgicznych miejsc. Aby je zabezpieczyć przed uszkodzeniami oraz ewentualną dalsza korozją, partie te pokryliśmy ultra odpornymi powłokami Line-X. Powłoki Line-X, aplikowane w grubości ok. 2-3mm, posiadają niespotykaną odporność na zadrapania, otarcia i inne podobne uszkodzenia, dlatego są doskonałym rozwiązaniem do zastosowania w pojazdach 4×4. Tzw. „pakiet dolny” zabezpiecza nie tylko przed korozją, ale również przed uderzeniem kamieniami i szkodliwym wpływem czynników środowiskowych.
Po zlikwidowaniu problemu korozji mogliśmy przystąpić do prac nad doposażeniami off road.
Stalowe zderzaki Opel Frontera
Stalowy zderzak przedni miał pomieścić wyciągarkę o uciągu 5,5T. Z uwagi na aspekt bezpieczeństwa zawsze polecamy wyciągarki z liną syntetyczną, która, w razie zerwania, nie stanowi zagrożenia dla użytkowników. Jej dodatkową zaletą jest niska waga. Właściciel Frotki zdecydował się na jedną z najpopularniejszych na rynku wyciągarek- Dragon Winch z serii Maverick. Bezpiecznik wysoko prądowy wyciągarki umieściliśmy w grillu pojazdu.
Z gamy dodatkowych elementów do zderzaka przedniego off road trafiły dokręcane uchwyty do szarpania i bull bar, który również posiada możliwość demontażu. Ponadto zderzak wyposażony został w podwójne wbudowane oświetlenie.
Jeśli chodzi o „terenowe” aspekty zderzaka przedniego off road do Frontery, to został on zaprojektowany tak, aby maksymalnie odsłonić koła pojazdu, zwiększając tym samym kąt natarcia pojazdu. Cechą wspólną wszystkich zderzaków off road marki MetalPasja jest ich nieduża waga, dzięki czemu pojazdy 4×4 nie są nadmiernie obciążone.
Tylny zderzak off road do Frontery design’em nawiązuje do zderzaka przedniego. Dzięki wielopłaszczyznowej konstrukcji poszycia zderzaki MetalPasji są lekkie optycznie., a ich stylistyka podnosi walory estetyczne pojazdu. Tylny zderzak stalowy został wyposażony w uchwyty do szarpania i wbudowane oświetlenie robocze w technologii led. Estetyczne wcięcie pozwala na swobodny montaż koła zapasowego o większym rozmiarze na fabrycznym uchwycie. Mocowanie tablicy rejestracyjnej zostało przeniesione na koło zapasowe. Wymagało to poprowadzenia nowej instalacji elektrycznej i montażu lampek podświetlających.
Progi offroad
Aby umożliwić ochronę karoserii w terenie i asekurację pojazdu na trudniejszych odcinkach terenowych, Właściciel zdecydował się na solidne progi 4×4, mocowane do ramy pojazdu. Nasze progi wykonujemy przy pomocy giętarki CNC, dzięki czemu są one wykonane z jednego kawałka materiału. Ta technologia zapewnia doskonała wytrzymałość progów off road oraz znacznie poprawia ich jakość.
Z uwagi na fakt, iż lakierowanie proszkowe zupełnie nie sprawdza się na osprzęcie off road, wprowadziliśmy własną technologie lakierowania produktów 4×4.
Doposażenia naszej marki lakierujemy wieloetapowo- po piaskowaniu zabezpieczane są podkładem epoksydowym, następnie nanoszona jest wstępna powłoka uretanowa. Finalną warstwę lakierniczą stanowią ultra odporne powłoki Line-X. Dzięki wdrożonym rozwiązaniom, nasze produkty są odporne na uderzenia, otarcia, zadrapania i wszelkie inne uszkodzenia typowe dla off road’u, nie poddają sie również procesowi korozji.
Frotka, obuta w terenowe ogumienie, jest gotowa do akcji!