PROJEKT „MUD KILLER”

Strona główna » Projekty i modyfikacje off road » Toyota » Toyota Land Cruiser 125 – modyfikacja off road

Modyfikacja offroad Toyota LC

Toyota LC Off Road

Założenia projektowe:
  • montaż jak największych opon z bieżnikiem MT
  • pakiet ochrony karoserii
  • montaż stalowego zderzaka i wyciągarki offroad

Toyota LC offroad

Toyota Land Cruiser z 3-litrowym silnikiem Diesla trafiła do nas na modyfikacje off road. Auto posiadało już dwucalowy lift zawieszenia i opony AT, jednakże Właścicielowi Toyoty zależało na jej mocniejszym przystosowaniu do offroad’owych zabaw.

Równolegle do propozycji modyfikacji powstała także koncepcja stylistyczna dla tego projektu. Dbałość o interesujący wygląd pojazdu po modyfikacjach jest naszą domeną. Zwracamy uwagę, aby wszystkie prace, które przeprowadzamy oraz dodatki jakie montujemy nie tylko były funkcjonalne, ale także uatrakcyjniały wygląd terenówki. Dla Mud Killera przewidzieliśmy pakiet krwistoczerwonych dodatków.

Duże koła

Najistotniejszą kwestią był montaż jak największego ogumienia z agresywnym bieżnikiem MT. Toyota LC offroad wymaga naprawdę dużych kół! Prace rozpoczęliśmy od demontażu fabrycznego zderzaka, który znacznie ograniczał kąt natarcia pojazdu. Nowy, stalowy zderzak off road z wbudowanym oświetleniem i dodatkowym i miejscem na wyciągarkę zapewnił dużo większa przestrzeń w nadkolach. Dodatkowy, pełny bull bar, chroni przód oraz lampy pojazdu.

Na zderzaku zamontowaliśmy wyciągarkę off road marki Dragon Winch, o uciągu 5,5T z liną syntetyczną. Czerwona prowadnica liny to część pakietu Styl.

W kwestii opon wybór padł na opony marki Maxxis w rozmiarze 34″. Aby umożliwić ich montaż, zastosowaliśmy dystanse kół. To jednak nie było wystarczające, dlatego dokonaliśmy podcięcia karoserii, którą następnie zakonserwowaliśmy w miejscach nacięć. Zamontowane dystanse znacznie poszerzyły rozstaw kół, co wymogło konieczność zastosowania poszerzeń nadkoli. Do tego modelu brak jest gotowych rozwiązań, zatem zmuszeni byliśmy do zastosowania uniwersalnych gum poszerzających. Z uwagi na ich nieciekawy wygląd, nie jesteśmy zwolennikami tego rozwiązania. Jednakże dalsze pace przy aucie sprawiły, iż poszerzenia te prezentują się niemal fabrycznie. To dzięki naszej unikalnej technologii lakierowania Line-X zupełnie wtopiły się one w bryłę pojazdu.

Powłoki ochronne na karoserię

Następnie Toyota przeszła proces lakierowania poliuretanowego. Powłoki poliuretanowe aplikuje się przy pomocy specjalistycznego urządzenia, aplikacja odbywa się na gorąco. Produkt schnie 4 sekundy, a pełną twardość uzyskuje po 24 godzinach. Nakładany jest w grubości 2-3mm, dzięki czemu zabezpieczony w ten sposób pojazd staje się niemal pancerny. Powłoki poliuretanowe są całkowicie odporne na typowe uszkodzenia pojazdów poruszających sie w terenie, czyli zarysowania i otarcia na skutek spotkania z krzakami, gałęziami. Aplikacja powłoki na dolne partie nadwozia, nadkola i zderzaki, sprawiła, iż pojazd odzyskał fabryczny wygląd, w miejscach, które wymagały modyfikacji- podcięcia karoserii i nowe poszerzenia wyglądają jak seryjnie zamontowane.

Powłokami poliuretanowymi zostały również polakierowane oryginalne felgi pojazdu. Całe felgi polakierowaliśmy na czarno, a koncepcyjny dodatek w kolorze czerwonym stanowią ich obramówki w tym odcieniu RAL , którym pokryte zostały uchwyty do szarpania przy przednim zderzaku off road. Wielokolorowe pakiety lakierowania felg są nasza specjalnością.

Osłona = ochrona

Aby zapobiec ewentualnym uszkodzeniom elementów podwozia, które dość często przytrafiają się w trudniejszym terenie, Toyota została „uzbrojona” w komplet aluminiowych osłon – silnika, skrzyni biegów oraz reduktora. Dzięki temu podwozie uzyskało gładką powierzchnię, która ułatwia poruszanie się w terenie.

Pojazd otrzymał także, nieodzowny podczas nocnych manewrów, pakiet oświetlenia dalekosiężnego i roboczego w postaci panela led oraz lamp. Umiejscowione na bull barze lampy robocze posiadają czerwone obwódki, nawiązujące do koncepcji stylistycznej Mud Killera.

Aby chronić silnik przed uszkodzeniem na skutek kontaktu z pyłem, kurzem i wodą, zamontowaliśmy snorkel z tworzywa ABS oraz nowy układ dolotowy, z hermetycznym filtrem powietrza Simota, dedykowanym do mocy pojazdu. Nowy filtr nie wymaga wymiany, czyści się go za pomocą specjalnych preparatów.

Naklejki firmowe na aucie są koncepcją Właściciela. Całość robi wrażenie, a jazda dostarcza wiele radości.

Chcesz takie auto?

Skontaktuj się z nami!