PROJEKT „RED DRAGON”
Projekt „Red Dragon”- modyfikacja Toyota Tundra
Personalizacja pojazdu Toyota Tundra 5.7 V8
Założenia projektowe:
-zabezpieczenie karoserii powłokami Line-X
-customizacja auta- nadanie spersonalizowanego wyglądu
Red Dragon jest przedstawicielem generacji produkowanej w latach 2007-2009- jest to druga generacja modelu. Oferowana w wersji single lub double Cab, z silnikami benzynowymi o pojemności 4.0 V6, 4.6 V, 4.7 V8 oraz 5.7 V8. Pojazd może być nieco podsterowny, wynika to z faktu, iż doposażony jest w fabryczny pakiet off-road.
Modyfikacja Toyota Tundra – Go Big, Or Go Home
Prezentowany egzemplarz został doposażony w lift zawieszenia +6”. Dodatkowe centymetry pozwoliły znacznie urosnąć temu kolosowi i umożliwiły montaż ogumienia o rozmiarze 35×12,5×18, które przy tak dużym nadwoziu, wciąż mogłyby być większe. Wybrany przez właściciela model opon, to dobrze znany AT-ek General Grabber.
Red Dragon, jak na smoka przystało, jest pancerny – posiada stalowe zderzaki z przodu i z tyłu. Przedni zderzak doposażony jest dodatkowe oświetlenie i uchwyty do szarpania. Wewnętrzna płyta pod wyciągarkę, ukryta pod poszyciem, mieści wyciągarkę elektryczną, sterowaną bezprzewodowo.
Tylny stalowy zderzak chroni tył przed przeszkodami w terenie, polepsza kąt zejścia pojazdu i zapewnia ultra solidne punkty mocowania szekli w postaci uchwytów do szarpania.
Red Dragon – z założenia auto użytkowo-wyprawowe został również doposażony w pakiet kempingowy. Aby umożliwić użytkownikom korzystanie ze sprzętu RTV/AGD Tundra otrzymała przetwornicę prądu. Na pace zamontowane zostały gniazda 230/12V.
Red Dragon – pogromca błota?
Choć manewrowanie w terenie olbrzymim pick-up’em staje się momentami uciążliwe, Tundra odsłoniła przed nami swoje zalety- pokonywanie głębokiego błota nie stanowi dla tego, ponad 2-tonowego olbrzyma , problemu. Potężna moc silnika 5, 7 l, przy przełożeniach 4, 31 czyni z Tundry zadziwiająco dzielny pojazd. Zupełnie nie przeszkadzał fakt, iż Red Dragon wyposażony jest jedynie w opony typu AT.
Dlaczego Red Dragon?
Pan Piotr, właściciel Tundry chciał maksymalnie zabezpieczyć nadwozie przed uszkodzeniami powstającymi podczas jazd terenowych. Pragnął również, aby, nijakie z wyglądu, auto miało nabrało charakteru, wyrazu. Dlaczego wybrał nas? Skutecznie od kilku lat niestandardowo modyfikujemy oraz lakierujemy auta terenowe. Nasze zaplecze sprzętowe , doświadczona kadra jak również nowatorska metoda natrysku powłok ochronnych Line-X gwarantuje sukces. Poza zapoznaniu się z oczekiwaniami Klienta przygotowaliśmy koncepcję lakierowania całego nadwozia. Według wytycznych Klienta głównym wiodącym kolorem miał być czarny półmat. Dodatki, takie jak progi boczne/stopnie, orurowanie paki, logotypy, szekle, oraz atrapa przednia miały zostać zabezpieczone kolorem czerwonym. Ciekawie zapowiadały się obręcze kół które miały otrzymać czerwone ranty oraz nakrętki. Dbałość o detale to nasza specjalność!
Do zabezpieczania karoserii pojazdów stosujemy oryginalny amerykański produkt Line-X. Na polskim rynku jest wiele podobnych produktów jednak parametrami Line-X jest bezkonkurencyjny. Odporność na rozciąganie, zgniatanie oraz zarysowanie są wręcz nieprawdopodobne. Dlatego właśnie produkt tak dobrze sprawdza się w miejscach najbardziej narażonych na mechaniczne uszkodzenia. Każdy zderzak naszej marki standardowo zabezpieczamy powłokami Line-X, większość realizacji modyfikacji terenówek wieńczy jeden z pakietów lakierowania nadwozia… dlaczego? Produkty w ten sposób zabezpieczone nie matowieją, nie rysują się, zawsze po myciu polakierowany element wygląda jak nowy. Dodatkowo chropowata struktura dodaje agresywności. Nasze koncepcje to kilka pakietów lakierowania; od wybranych elementów, po całkowite „monsteryzacje” Współpracujemy z pracowniami plastycznymi, które często nanoszą na pomalowane przez nas nadwozia pojazdów dodatkowe motywy np. informacje reklamowe, customowe wzory, logotypy czy camo. Efekt końcowy nie tylko zaskakuje Właścicieli aut, ale również nas jest nagrodą za włożoną w projekt pracę.
Profesjonalne lakierowanie
Proces lakierowania całego nadwozia jest skomplikowany i czasochłonny. Przygotowanie pojazdu wymaga demontażu większości elementów karoserii. Tylko tak przygotowane auto można polakierować na sposób fabryczny, co oznacza, iż we wszystkich wnękach, pod maską etc. będzie ono nową powłoką .
Indywidualne podejście do projektu, nowatorskie metody lakierowania, pasja gwarantują powstanie jedynej takiej Tundry, która cieszy nie tylko oko, ale i duszę.