PROJEKT GOLDEN EMPEROR
Uaz Hunter offroad
Modyfikacja i przebudowa Uaz’a
założenia projektowe:
– stworzenie pojazdu unikalnego na skalę światową
– zmiana fabrycznego koloru i wykonanie luksusowego wnętrza
– wykonanie customowych zderzaków offroad i montaż ponadwymiarowego ogumienia
Przygotowanie bazy projektu
Projekt „Golden Imperor” to kompleksowa przebudowa fabrycznego Uaza. Celem było stworzenie „szytego na miarę”, wyjątkowego na skalę światową pojazdu. Projekt bezsprzecznie dał nam okazję do zaprezentowania naszych możliwości technicznych i designerskich. Prawdopodobnie to jedyna taka realizacja na świecie! Bazą projektu stał się, zakupiony jako fabryczny, Uaz z rocznika 2015. Model ten w najuboższej wersji nie posiada nawet radia. Można śmiało pokusić się o stwierdzenie, iż plan modyfikacji zakładał, stworzenie pojazdu od początku poprzez zmianę wyglądu zewnętrznego, „uluksusowienie” wnętrza i doposażenie w akcesoria terenowe.
Przebudowę rozpoczęliśmy od demontażu auta „do ostatniej śrubki” i likwidacji pojawiających się już ognisk korozji. Podłogę, zarówno od zewnątrz jak i od wewnątrz, została pieczołowicie zakonserwowaliśmy.
Przeczytaj i zobacz jak powstał Uaz Hunet offroad!
Nowe zawieszenie
Po pracach konserwacyjnych przyszedł czas na montaż zawieszenia. Po transformacji Uaz miał zostać wyposażony w koła w rozmiarze 33′ na aluminiowych obręczach o średnicy 18 cali. Na przednią oś zamontowaliśmy sprężyny +2,5″ o podwyższonej twardości, przeznaczone pod dodatkowe obciążenie w postaci zderzaka stalowego z wyciągarką. W wyniku braku pozostałych dedykowanych elementów zawieszenia, byliśmy zmuszeni wykonać je na wymiar. Były to m.in. drążek Panharda i regulowane wieszaki resorów. W następnej kolejności, na tylnej i przedniej osi zamontowaliśmy amortyzatory FOX, o długości dobranej do skoku zawieszenia.
Jeśli chodzi o modyfikacje „pod spodem”, to następnie wykonaliśmy konwersję tylnych hamulców z bębnów na tarczowe. W konsekwencji tego znacznie polepszyła się skuteczność układu hamulcowego. Konwersja jest jeszcze bardziej uzasadniona, gdy weźmiemy pod uwagę zaplanowane ogumienie.
Auto doposażyliśmy w opony 33′ z bieżnikiem MT Cooper Discoverer STT. Felgi- połączenie szczotkowanego aluminium z czarnym połyskiem, zostały specjalnie sprowadzone na potrzeby projektu z USA. Posiadają znacznie większe od fabrycznego odsadzenie, tzw. ET. Dzięki temu poszerzają pojazd, poprawiając jego właściwości jezdne i proporcje wizualne. Jednak w konsekwencji zamontowania W wyniku tego zaistniafelg z większym odsadzeniem, musieliśmy wykonać poszerzenia nadkoli. W takiej konfiguracjii UAZ niewątpliwie zyskał mężniejszy wygląd.
Customowe zderzaki offroad Uaz Hunter
Zgodnie z założeniem projektowym, wykonaliśmy autorskie doposażenia offroad. Niewielkich rozmiarów zderzak przedni odznacza się wyjątkowo agresywnym designem. Mnogość płaszczyzn jego bryły bezsprzecznie robi wrażenie i czyni go jeszcze bardziej atrakcyjnym wizualnie. Na zderzaku zamontowaliśmy wyciągarkę offroad oraz robocze oświetlenie w technologii led.
Następnie, w podobnym stylu, zaprojektowaliśmy zderzak tylny, Mieści on oświetlenie robocze i gniazdo haka amerykańskiego 2×2. Wygląd obydwu zderzaków podkręcają dokręcane blachy, polakierowane w kolorze karoserii.
Nasze zderzaki bezsprzecznie posiadają nietuzinkowy, rozpoznawalny styl, który nadaje autom charakteru.
Prawdziwym hitem i zarazem „twarzą” tego projektu bez wątpienia jest, zaprojektowany na zamówienie, personalizowany grill typu angry. Grill wykonaliśmy własnoręcznie, na wzór podobnych produktów, przeznaczonych do Jeep’a Wrangler’a.
Lakierowanie karoserii
Z gamy naszej oferty lakierowania karoserii Właściciel Uaza wybrał pakiet lakierowania „fabrycznego” multi-kolor. Podobnie do lakierowania fabrycznego, obejmuje on pokrycie nową powłoką wszystkich, nawet niewidocznych miejsc. Po opracowaniu koncepcji kolorystycznej, wybraliśmy trzy kolory- dwa odcienie brązu i czarny. Bazowym RAL 8001, pokryliśmy całą karoserię. Ciemniejszym odcieniem o numerze RAL 8007 polakierowaliśmy dodatki kolorystyczne -m.in. przetłoczenia karoserii, ramki szyb, klapka wlewu, wszystkie zawiasy, a także elementy zderzaków. Obydwa odcienie brązowego zaaplikowaliśmy przy użyciu uretanowych powłok ochronnych. Warto zauważyć, iż czarne dodatki to niezniszczalne powłoki Line-X. Ten typ powłok przeznaczyliśmy na pokrycie zderzaków oraz dolnych partie nadwozia. W wyniku zastosowania tej technologii, udało nam się uzyskać niemal fabryczny wygląd gumowych poszerzeń nadkoli. Całość, wykonana według najwyższych standardów, przyniosła interesujący efekt wizualny.
Uaz Hunter offroad- luksusowe wnętrze
Wnętrze po modyfikacjach ma niewiele wspólnego z fabrycznym Uaz’em. Choć deska pozostała fabryczna, zyskała stylowy wygląd dzięki obszyciu skórą. Zamontowane fotele oraz kanapa zostały zapożyczone z jednego z modeli Audi. Następnie zostały, podobnie jak inne elementy wnętrza, obszyte skórą i alcantarą w spersonalizowanych kolorach. Odcienie harmonizują z kolorystyką zewnętrzną pojazdu. Między fotelami i tylnym rzędem wygospodarowaliśmy miejsce na barek. W rezultacie wnętrze stało się komfortowe, aspirujące do limuzyny.
Podsumowując, Uaz Hunter offroad w naszym wydaniu to nie tylko nietuzinkowy, spersonalizowany samochód z napędem na 4 koła. Ma on w sobie wiele ekstrawagancji, która z pewnością nie zostanie przeoczona, gdziekolwiek pojawi się ten egzemplarz.
rzeoczona, gdzoeten projekt został wyróżniony publikacją w prasie
CHCESZ TAKIE AUTO?
SKONTAKTUJ SIĘ Z NAMI!
